Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Biyokimyada Serbest Radikaller ve Antioksidan Sist |
|
Dersin Kodu |
: |
BİK-530 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ABDULLAH TULİ Prof.Dr. LEVENT KAYRIN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Serbest radikal kavramını tanımlayabilmeli, Oksijen radikalleri ve oksijenden türeyen radikalleri sıralayıp oluşum süreçlerini bilebilmeli, Serbest radikal türleri hakkında bilgi verebilmeli, Biyolojik sistemlerde oksidanlara karşı koruma sistemleri anlatabilmeli, Süperoksit teori açıklayabilmeli, Lipit peroksidasyonu tanımlayabilmeli, Serbest radikal hasarına korumada rol alan moleküller hakkında bilgi verebilmeli, Serbest radikaller ve hastalıkların oluşumu üzerinde etkilerini sayabilmeli, Serbest radikal ve antioksidan sistem hakkında bilgi verebilen belirteçlerin ölçüm yöntemlerini uygulayabilmelidir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Serbest radikallerin tanımlamak, kaynaklarını, antioksidanları, radikallerin fizyopatolojik etkilerinini ve tayinlerinini öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Serbest radikalleri tanımlamak, kaynaklarını, antioksidanları, radikallerin fizyopatolojik etkileri ve tayinleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tıp Fakültesi Biyokimya Anabilim dalı seminer odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Serbest radikallerin tanımı |
Önerilen kaynakları okuma |
İnteraktif çalışma |
|
2 |
Reaktif oksijen radikalleri |
Önerilen kaynakları okuma |
İnteraktif çalışma |
|
3 |
Serbest radikallerin biyolojik kaynakları |
Önerilen kaynakları okuma |
İnteraktif çalışma |
|
4 |
Hücrede serbest radikallerin oluşumu
|
Önerilen kaynakları okuma |
İnteraktif çalışma |
|
5 |
Hücrede serbest radikallerin oluşumu |
Önerilen kaynakları okuma |
İnteraktif çalışma |
|
6 |
Serbest radikal reaksiyonlarına karşı hücresel savunma sistemleri |
Önerilen kaynakları okuma |
İnteraktif çalışma |
|
7 |
Antioksidan Bileşikler |
Önerilen kaynakları okuma |
İnteraktif çalışma |
|
8 |
Ara Sınav |
İşlenen konuların tekrarı |
Klasik sınav |
|
9 |
Antioksidan Enzimler |
Önerilen kaynakları okuma |
İnteraktif çalışma |
|
10 |
Bazı hastalıklarda serbest radikallerin rolü |
Önerilen kaynakları okuma |
İnteraktif çalışma |
|
11 |
Yaşlanmada serbest radikallerin rolü |
Önerilen kaynakları okuma |
İnteraktif çalışma |
|
12 |
Beslenme ve antioksidan sistem |
Önerilen kaynakları okuma |
İnteraktif çalışma |
|
13 |
Egzersiz ve antioksidan sistem |
Önerilen kaynakları okuma |
İnteraktif çalışma |
|
14 |
Tedavide antioksidan kullanımı |
Önerilen kaynakları okuma |
İnteraktif çalışma |
|
15 |
Genel Değerlendirme |
Önerilen kaynakları okuma |
İnteraktif çalışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
İşlenen konuların tekrarı |
Klasik sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Laboratuvar işlemlerinde yenilikleri araştırarak uygulayabilir. |
2 |
|
2 |
Biyokimyanın diğer bilim dalları ile olan ilişkisini kavrar. |
1 |
|
3 |
Biyokimyada deneysel yöntemleri bilir. |
1 |
|
4 |
in vitro/in vivo hayvan çalışmalarında yer alabilir. |
0 |
|
5 |
Biyokimya ile ilgili alanlardaki çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütür. |
1 |
|
6 |
Sürekli mesleki gelişim becerilerini kazanır. |
1 |
|
7 |
Biyokimya alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar. |
3 |
|
8 |
Ne tür etkenlerin laboratuvar sonuçlarını nasıl ve hangi basamakta etkileyebileceğini yorumlar. |
2 |
|
9 |
laboratuvar araç ve gereçlerini kullanabilir. |
2 |
|
10 |
Laboratuvar işlemlerinin etik ve yasal yönlerini bilir ve ülke için ekonomik değerini değerlendirir. |
0 |
|
11 |
Bilimsel bir çalışmaya destek olabilir. |
1 |
|
12 |
Gerçekleştirdiği bilimsel çalışma sonuçlarını yorumlayabilir. |
1 |
|
13 |
Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirebilir. |
2 |
|
14 |
Biyokimyasal örnekleme kurallarını bilir. |
1 |
|
15 |
Labarotuvar ortamında çalışma ve araştırma yapabilir. |
1 |
|
16 |
Takım arkadaşları ile duyarlı ve etkili iletişim kurabilir, bilgilendirir, bütünsel duyarlı ve saygılı yaklaşabilir. |
2 |
|
17 |
Biyokimyada verileri ve kuramsal kavramları ilşkilendirir ve yorumlar. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|