|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Alan Dersi |
|
Dersin Kodu |
: |
BİS710 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
İlk 2 Yıl |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ZELİHA NAZAN ALPARSLAN Prof.Dr. HÜSEYİN REFİK BURGUT Doç.Dr. GÜLŞAH SEYDAOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Uzmanlık alanı ile ilgili sistematik bilgi kazanmanın yöntemini kavrar Güncel, geçerli ve güvenilir bilgiye ulaşmanın yollarını keşfeder Uzmanlık alanı ile ilgili olgu ve ilkeleri kavrar Yazılı ve sözlü verileri, şema ve grafikleri yorumlar, sözlü verileri formüllere dönüştürür Alanı ile ilgili çalışılması gereken alanları keşfeder Etkili sunum becerisi geliştirir, bilimsel topluluk önünde sunum yapar, hipotezlerini savunur, Meslektaşlar arası iletişim becerilerini geliştirir, bilim dünyasında projede yer alma, yazışma, bilgi alışverişi ve etik ilkeler kurallarını kavrar Bilimsel projeler içinde yer alarak deneyim kazanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, alanda çalışılması gereken konuların keşfetme becerisi, araştırma projelerinde yer alma becerisi, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Araştırılabilecek konuların gözden geçirilip tez konusunun belirlenmesine yönelik çalışmalar, tez konusuna götüren ve daha önce yapılan çalışmaların taranması, tez önerilerinin hazırlanması, tez önerilerinin sunum ve kabul ettirilmesi. Tez önerisinde zaman çizelgesi ve bu çizelgeye uyum |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Biyoistatistik AD |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tez danışmanının belirleyeceği konular |
Çalışma konularının araştırılması |
Okuma |
|
2 |
Tez danışmanının belirleyeceği konular |
Çalışma konularının araştırılması |
Okuma |
|
3 |
Tez danışmanının belirleyeceği konular |
Çalışma konularının araştırılması |
Okuma |
|
4 |
Tez danışmanının belirleyeceği konular |
Çalışma konularının araştırılması |
Okuma |
|
5 |
Tez danışmanının belirleyeceği konular |
Çalışma konularının araştırılması |
Okuma |
|
6 |
Tez danışmanının belirleyeceği konular |
Çalışma konularının araştırılması |
Okuma |
|
7 |
Tez danışmanının belirleyeceği konular |
Çalışma konularının araştırılması |
Okuma |
|
8 |
Tez danışmanının belirleyeceği konular |
Çalışma konularının araştırılması |
Okuma |
|
9 |
Tez danışmanının belirleyeceği konular |
Çalışma konularının araştırılması |
Okuma |
|
10 |
Tez danışmanının belirleyeceği konular |
Çalışma konularının araştırılması |
Okuma |
|
11 |
Tez danışmanının belirleyeceği konular |
Çalışma konularının araştırılması |
Okuma |
|
12 |
Tez danışmanının belirleyeceği konular |
Çalışma konularının araştırılması |
Okuma |
|
13 |
belirlenen konuların tartışılması |
Çalışma konularının araştırılması |
Okuma |
|
14 |
belirlenen konuların tartışılması |
Çalışma konularının araştırılması |
Okuma |
|
15 |
belirlenen konuların tartışılması |
Çalışma konularının araştırılması |
Okuma |
|
16/17 |
Değerlendirme |
Tartışma |
yok |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İlgili kitap ve makaleler
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
16 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırma tasarlar, |
2 |
|
2 |
Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur |
4 |
|
3 |
Araştırma tasarımına uygun veri toplar, analiz eder, yorumlar, |
2 |
|
4 |
Sağlık taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir, |
3 |
|
5 |
Hastalık kodlamaları için gerekli olan ulusal ve uluslar arası sınıflandırmaları yapabilir, hastane istatistiklerini sıralar, açıklar, analiz eder ve yorumlar, |
3 |
|
6 |
Veri analizine uygun temel istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar, |
3 |
|
7 |
Gerekli istatistiksel paket programlarını kullanır, analiz amacı ile gerekli program yazar ve geliştirir, |
2 |
|
8 |
Sağlık bilimlerinde tanı ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli istatistiksel yöntemleri kullanabilir, bu alanda çalışan araştırıcılara danışmanlık yapabilir, |
3 |
|
9 |
Sağlık alanına özel (olasılık ve Bayesian biyoistatistik teknik ve yöntemleri gibi) temel istatistiksel teorileri kavrar, |
2 |
|
10 |
Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemleri ve demografi kavramlarını açıklar, |
1 |
|
11 |
Sağlık alanında özgü tıbbi terminolojiyi kavrar ve kullanır, |
3 |
|
12 |
Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir, |
2 |
|
13 |
Sağlık bilimlerinde sıkça kullanılan sağkalım, çok değişkenli analiz yöntemleri, regresyon teknik ve yöntemlerini uygular. |
3 |
|
14 |
Tıbbi bilişim alanındaki gelişmeleri izler ve sık kullanılan araç ve yöntemleri kullanır, |
4 |
|
15 |
Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar, |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
16 |
2 |
32 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 128 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|