Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Alan Dersi

Dersin Kodu : BİS710

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : İlk 2 Yıl

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ZELİHA NAZAN ALPARSLAN
Prof.Dr. HÜSEYİN REFİK BURGUT
Doç.Dr. GÜLŞAH SEYDAOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Uzmanlık alanı ile ilgili sistematik bilgi kazanmanın yöntemini kavrar
Güncel, geçerli ve güvenilir bilgiye ulaşmanın yollarını keşfeder
Uzmanlık alanı ile ilgili olgu ve ilkeleri kavrar
Yazılı ve sözlü verileri, şema ve grafikleri yorumlar, sözlü verileri formüllere dönüştürür
Alanı ile ilgili çalışılması gereken alanları keşfeder
Etkili sunum becerisi geliştirir, bilimsel topluluk önünde sunum yapar, hipotezlerini savunur,
Meslektaşlar arası iletişim becerilerini geliştirir, bilim dünyasında projede yer alma, yazışma, bilgi alışverişi ve etik ilkeler kurallarını kavrar
Bilimsel projeler içinde yer alarak deneyim kazanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, alanda çalışılması gereken konuların keşfetme becerisi, araştırma projelerinde yer alma becerisi, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması

Dersin İçeriği : Araştırılabilecek konuların gözden geçirilip tez konusunun belirlenmesine yönelik çalışmalar, tez konusuna götüren ve daha önce yapılan çalışmaların taranması, tez önerilerinin hazırlanması, tez önerilerinin sunum ve kabul ettirilmesi. Tez önerisinde zaman çizelgesi ve bu çizelgeye uyum

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Biyoistatistik AD


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tez danışmanının belirleyeceği konular Çalışma konularının araştırılması Okuma
2 Tez danışmanının belirleyeceği konular Çalışma konularının araştırılması Okuma
3 Tez danışmanının belirleyeceği konular Çalışma konularının araştırılması Okuma
4 Tez danışmanının belirleyeceği konular Çalışma konularının araştırılması Okuma
5 Tez danışmanının belirleyeceği konular Çalışma konularının araştırılması Okuma
6 Tez danışmanının belirleyeceği konular Çalışma konularının araştırılması Okuma
7 Tez danışmanının belirleyeceği konular Çalışma konularının araştırılması Okuma
8 Tez danışmanının belirleyeceği konular Çalışma konularının araştırılması Okuma
9 Tez danışmanının belirleyeceği konular Çalışma konularının araştırılması Okuma
10 Tez danışmanının belirleyeceği konular Çalışma konularının araştırılması Okuma
11 Tez danışmanının belirleyeceği konular Çalışma konularının araştırılması Okuma
12 Tez danışmanının belirleyeceği konular Çalışma konularının araştırılması Okuma
13 belirlenen konuların tartışılması Çalışma konularının araştırılması Okuma
14 belirlenen konuların tartışılması Çalışma konularının araştırılması Okuma
15 belirlenen konuların tartışılması Çalışma konularının araştırılması Okuma
16/17 Değerlendirme Tartışma yok


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  İlgili kitap ve makaleler
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 16 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırma tasarlar, 2
2 Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur 4
3 Araştırma tasarımına uygun veri toplar, analiz eder, yorumlar, 2
4 Sağlık taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir, 3
5 Hastalık kodlamaları için gerekli olan ulusal ve uluslar arası sınıflandırmaları yapabilir, hastane istatistiklerini sıralar, açıklar, analiz eder ve yorumlar, 3
6 Veri analizine uygun temel istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar, 3
7 Gerekli istatistiksel paket programlarını kullanır, analiz amacı ile gerekli program yazar ve geliştirir, 2
8 Sağlık bilimlerinde tanı ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli istatistiksel yöntemleri kullanabilir, bu alanda çalışan araştırıcılara danışmanlık yapabilir, 3
9 Sağlık alanına özel (olasılık ve Bayesian biyoistatistik teknik ve yöntemleri gibi) temel istatistiksel teorileri kavrar, 2
10 Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemleri ve demografi kavramlarını açıklar, 1
11 Sağlık alanında özgü tıbbi terminolojiyi kavrar ve kullanır, 3
12 Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir, 2
13 Sağlık bilimlerinde sıkça kullanılan sağkalım, çok değişkenli analiz yöntemleri, regresyon teknik ve yöntemlerini uygular. 3
14 Tıbbi bilişim alanındaki gelişmeleri izler ve sık kullanılan araç ve yöntemleri kullanır, 4
15 Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar, 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 3 48
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 16 2 32
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 128
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.12
Dersin AKTS Kredisi: 5