|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sağlık Taramaları ve Yöntemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
BİS511 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ZELİHA NAZAN ALPARSLAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Saha çalışmaları için örnekleme hesabı yapabilir Sorgulama formu hazırlayabilir Veri toplama yollarını bilir Saha uygulamasının denetimi konusunda bilgi sahibi olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Saha çalışmaları ile ilgili kavramların öğrenilmesi, bir saha taramasını planlayacak yapacak ve denetleyecek kadar bilgi ve beceri oluşturulması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Saha taramaları, örnekleme, örneklem büyüklüğü, sorgu formları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve saha çalışması |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Taramalar ve sağlık taramaları |
İlgili Kaynak kitaptan okuma |
okuma |
|
2 |
Sağlık taramalarının metodolojik özellikleri |
İlgili Kaynak kitaptan okuma, konu ile ilgili literatür tarama |
okuma |
|
3 |
Örnekleme kavramı, temsil etme yeteneği, yan tutma |
İlgili Kaynak kitaptan okuma, konu ile ilgili literatür tarama |
okuma |
|
4 |
Olasılıklı örnekleme yöntemleri,Basit rasgele örnekleme |
İlgili Kaynak kitaptan okuma, konu ile ilgili literatür tarama |
okuma |
|
5 |
Sistematik Örnekleme |
İlgili Kaynak kitaptan okuma, konu ile ilgili literatür tarama |
okuma |
|
6 |
Tabakalı Örnekleme |
İlgili Kaynak kitaptan okuma, konu ile ilgili literatür tarama |
okuma |
|
7 |
Küme Örnekleme ve Büyüklüğe Orantılı Örnekleme |
İlgili Kaynak kitaptan okuma, konu ile ilgili literatür tarama |
okuma |
|
8 |
Aşamalı örnekleme |
İlgili Kaynak kitaptan okuma, konu ile ilgili literatür tarama |
okuma |
|
9 |
SINAV |
|
|
|
10 |
Örneklem büyüklüğü hesaplama |
İlgili Kaynak kitaptan okuma |
okuma |
|
11 |
Örneklem büyüklüğü hesaplama |
İlgili Kaynak kitaptan okuma, konu ile ilgili literatür tarama |
okuma |
|
12 |
Sorgu formu hazırlanması |
İlgili Kaynak kitaptan okuma, konu ile ilgili literatür tarama |
okuma |
|
13 |
Sorgu formu hazırlanması |
İlgili Kaynak kitaptan okuma, konu ile ilgili literatür tarama |
okuma |
|
14 |
Veri toplanması saha denetimi |
İlgili Kaynak kitaptan okuma, konu ile ilgili literatür tarama |
okuma |
|
15 |
Verilerin denetlenmesi, uygulama |
İlgili Kaynak kitaptan okuma, konu ile ilgili literatür tarama |
okuma |
|
16/17 |
SINAV |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Anket Yöntemi ile Bilimsel Araştırma: Sümbüloğlu K.& Sümbüloğlu V.
Survey Methods in Social Investigation: Moser&Kalton
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
25 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
75 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırma tasarlar, |
4 |
|
2 |
Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur |
3 |
|
3 |
Araştırma tasarımına uygun veri toplar, analiz eder, yorumlar, |
0 |
|
4 |
Sağlık taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir, |
5 |
|
5 |
Hastalık kodlamaları için gerekli olan ulusal ve uluslar arası sınıflandırmaları yapabilir, hastane istatistiklerini sıralar, açıklar, analiz eder ve yorumlar, |
2 |
|
6 |
Veri analizine uygun temel istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar, |
2 |
|
7 |
Gerekli istatistiksel paket programlarını kullanır, analiz amacı ile gerekli program yazar ve geliştirir, |
3 |
|
8 |
Sağlık bilimlerinde tanı ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli istatistiksel yöntemleri kullanabilir, bu alanda çalışan araştırıcılara danışmanlık yapabilir, |
0 |
|
9 |
Sağlık alanına özel (olasılık ve Bayesian biyoistatistik teknik ve yöntemleri gibi) temel istatistiksel teorileri kavrar, |
0 |
|
10 |
Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemleri ve demografi kavramlarını açıklar, |
3 |
|
11 |
Sağlık alanında özgü tıbbi terminolojiyi kavrar ve kullanır, |
2 |
|
12 |
Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir, |
3 |
|
13 |
Sağlık bilimlerinde sıkça kullanılan sağkalım, çok değişkenli analiz yöntemleri, regresyon teknik ve yöntemlerini uygular. |
0 |
|
14 |
Tıbbi bilişim alanındaki gelişmeleri izler ve sık kullanılan araç ve yöntemleri kullanır, |
0 |
|
15 |
Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar, |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
2 |
28 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 88 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|