Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İstatistik Teorisi II

Dersin Kodu : BİS504

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ZELİHA NAZAN ALPARSLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Normal modellerle parametre tahmini yapmayı bilir.
Regresyon kavramını anlar
Hipotez testinin gücünü hesaplayabilir
Binomial testi, persentil testlerini yapar
Wilcoxon testi, randomness testlerini yapar
Kolmogorov_Smirnov uyum iyiliği testini yapar
Korelasyon kavramını anlar ve korelasyon analizi yapar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : BİS503 İstatistik Teorisi I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Biyoistatistik alanının temel yapıtaşı olan teorik bilginin verilmesi

Dersin İçeriği : Tahminler, regresyon, hipotez testleri, korelasyon

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Normal modellerle tahmin: ortalamalar İlgili Kaynak kitaptan okuma okuma
2 Normal modellerle tahmin: ortalamalar, varyanslar İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme okuma
3 Nokta tahmini, parametre fonksiyonları İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme okuma
4 Regresyon İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme okuma
5 Hipotez testleri: varyanslar ve ortalamaların fakları İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme okuma
6 Hipotez testinin gücü İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme okuma
7 Binomial testi,persentil testleri İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme okuma
8 SINAV
9 Wilcoxon testi, randomness testleri İlgili Kaynak kitaptan okuma okuma
10 Kolmogorov_Smirnov uyum iyiliği testi İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme okuma
11 Çok değişkenli dağılımlar, şartlı dağılımlar İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme okuma
12 Korelasyon katsayısı İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme okuma
13 Ki-kare dağılımı, Olasılık modellerinin test edilmesi İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme okuma
14 Varyans analizi İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme okuma
15 Likelihood ratio testi, karar teorisi İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme okuma
16/17 SINAV


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Hogg RV., Allen AT. Introduction to Mathematical Statistics
 Hogg RV., Tannis EA. Probability and Statistical Inference.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 25
    Ödev/Proje/Diğer 14 75
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırma tasarlar, 0
2 Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur 0
3 Araştırma tasarımına uygun veri toplar, analiz eder, yorumlar, 0
4 Sağlık taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir, 0
5 Hastalık kodlamaları için gerekli olan ulusal ve uluslar arası sınıflandırmaları yapabilir, hastane istatistiklerini sıralar, açıklar, analiz eder ve yorumlar, 0
6 Veri analizine uygun temel istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar, 3
7 Gerekli istatistiksel paket programlarını kullanır, analiz amacı ile gerekli program yazar ve geliştirir, 0
8 Sağlık bilimlerinde tanı ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli istatistiksel yöntemleri kullanabilir, bu alanda çalışan araştırıcılara danışmanlık yapabilir, 0
9 Sağlık alanına özel (olasılık ve Bayesian biyoistatistik teknik ve yöntemleri gibi) temel istatistiksel teorileri kavrar, 5
10 Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemleri ve demografi kavramlarını açıklar, 0
11 Sağlık alanında özgü tıbbi terminolojiyi kavrar ve kullanır, 0
12 Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir, 0
13 Sağlık bilimlerinde sıkça kullanılan sağkalım, çok değişkenli analiz yöntemleri, regresyon teknik ve yöntemlerini uygular. 0
14 Tıbbi bilişim alanındaki gelişmeleri izler ve sık kullanılan araç ve yöntemleri kullanır, 0
15 Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar, 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 2 28
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 104
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.16
Dersin AKTS Kredisi: 4