Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Biyoistatistikte Kullanılan Matematiksel Yön. II

Dersin Kodu : BİS502

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ZELİHA NAZAN ALPARSLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sonsuz serilerin yakınsak olup olmadığına karar verebilir
Fonksiyonların sonsuz seri olarak ifade edebilir
Belirli ve belirssiz integralleri hesaplayabilir
Vektör ve matris işlemlerini (çarpım, determinant) yapabilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : BİS501 Biyoistatistikte Kullanılan Matematiksel Yönt. I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Biyoistatistik öğrencisinin ihtiyaç duyacağı temel matematiksel kavramların öğrenilmesi

Dersin İçeriği : Integral,integral uygulamaları, seriler.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İntegral İlgili Kaynak kitaptan okuma okuma
2 Çarpımların ve rasyonel fonksiyonların integralleri İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme okuma
3 İntegralin uygulama alanları İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme okuma
4 İntegral uygulama İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme okuma
5 Seriler İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme okuma
6 Seriler uygulama İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme okuma
7 SINAV
8 Üssel seriler, Teylor Serileri İlgili Kaynak kitaptan okuma okuma
9 Taylor açılımı ve hatalar İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme okuma
10 Vektörler İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme okuma
11 Vektör çarpımı İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme okuma
12 Determinantlar İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme okuma
13 Vektör fonksiyonlarının türevleri İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme okuma
14 Kısmı türevler, Chain Rule İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme okuma
15 Uygulama İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme okuma
16/17 SINAV


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Calculus Ron Larson , Bruce H. Edwards
 Calculus and Analytical Geometry: Sherman Stein, Anthony Barcellos
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 25
    Ödev/Proje/Diğer 14 75
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırma tasarlar, 0
2 Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur 0
3 Araştırma tasarımına uygun veri toplar, analiz eder, yorumlar, 0
4 Sağlık taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir, 0
5 Hastalık kodlamaları için gerekli olan ulusal ve uluslar arası sınıflandırmaları yapabilir, hastane istatistiklerini sıralar, açıklar, analiz eder ve yorumlar, 0
6 Veri analizine uygun temel istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar, 3
7 Gerekli istatistiksel paket programlarını kullanır, analiz amacı ile gerekli program yazar ve geliştirir, 0
8 Sağlık bilimlerinde tanı ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli istatistiksel yöntemleri kullanabilir, bu alanda çalışan araştırıcılara danışmanlık yapabilir, 0
9 Sağlık alanına özel (olasılık ve Bayesian biyoistatistik teknik ve yöntemleri gibi) temel istatistiksel teorileri kavrar, 5
10 Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemleri ve demografi kavramlarını açıklar, 0
11 Sağlık alanında özgü tıbbi terminolojiyi kavrar ve kullanır, 0
12 Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir, 0
13 Sağlık bilimlerinde sıkça kullanılan sağkalım, çok değişkenli analiz yöntemleri, regresyon teknik ve yöntemlerini uygular. 0
14 Tıbbi bilişim alanındaki gelişmeleri izler ve sık kullanılan araç ve yöntemleri kullanır, 0
15 Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar, 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 2 28
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 104
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.16
Dersin AKTS Kredisi: 4