Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Biyofiziksel Temel Teknik ve Yöntemleri-2

Dersin Kodu : BFZ-522

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. İSMAİL GÜNAY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Temel biyofizik ölçüm yöntemleri bilir
Biyosinyalleri gösterecek alet ve yöntemleri bilir
Biyosinyalleri yazdıracak alet ve yöntemleri bilir
Uygun transduserleri seçer
Deneysel elektrik kayıt ve gözlem sistemlerini kurar
Deney hayvanlarına istenen büyüklük ve formda elektrik ve manyetik alan uygular

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Temel biyofizik ölçüm yöntemlerini öğretmek

Dersin İçeriği : Elektriksel ölçü aletleri, osiloskop, kayıtlayıcı, osilograf, çizici, pH metre, iletkenlik ölçer, gerim ölçer ve dönüştürücüler, izometrik-izotonik-akzotonik dönüştürücüler, sıcaklık, basınç ve digger dönüştürücüler, elektronik ve manyetik stimülatörler, mekanik plantar test sistemi, termal plantar test sistemi, ödev-1,2,3,4, mikroelektrot kayıt sistemi, manyetik alan kaynakları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Elektriksel ölçü aletleri: AVOmetre (ampermetre, voltmetre, ohmmetre) Dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
2 Osiloskop Dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
3 recorder, osilograf, plotter Dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
4 pH metre, iletkenlik ölçer Dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
5 strain gauge ve dönüştürücüler: izotonik-izometrik-aksotonik dönüştürücüler Dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
6 sıcaklık, basınç ve diğer dönüştürücüler Dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
7 Elektronik ve manyetik stimülatörler Dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
8 Mekanik plantar test sistemi Dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
9 Termal plantar test sistemi Dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
10 Ödev-1 Literatür tarama, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Ödev-2 Literatür tarama, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
12 Ödev-3 Literatür tarama, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Ödev-4 Literatür tarama, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Mikroelektrot Dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
15 Manyetik alan kaynakları Dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
16/17 Final sınavı sözlü, yazılı, uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Fenciler için elektrik ve elektronik
 Biyomedikal enstrumentasyon ve ölçümler, Irina Cromwell, Carol Weibell, Lianne Pfeiffer
 Biyoelektronik ölçümler, Dean A. DeMarre, David Michaels-Prentice Hall
 Biyofiziksel ölçümler, Peter Strong
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 75
    Ödev/Proje/Diğer 4 25
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek 3
2 Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma 2
3 Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek 2
4 Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek 3
5 Araştırma bulgularını yorumlayabilmek 3
6 Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak 3
7 Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek 5
8 Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek 2
9 Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek 5
10 Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 28 2 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 10 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6