|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Biyofiziksel Temel Teknik ve Yöntemleri-2 |
|
Dersin Kodu |
: |
BFZ-522 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. İSMAİL GÜNAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel biyofizik ölçüm yöntemleri bilir Biyosinyalleri gösterecek alet ve yöntemleri bilir Biyosinyalleri yazdıracak alet ve yöntemleri bilir Uygun transduserleri seçer Deneysel elektrik kayıt ve gözlem sistemlerini kurar Deney hayvanlarına istenen büyüklük ve formda elektrik ve manyetik alan uygular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel biyofizik ölçüm yöntemlerini öğretmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Elektriksel ölçü aletleri, osiloskop, kayıtlayıcı, osilograf, çizici, pH metre, iletkenlik ölçer, gerim ölçer ve dönüştürücüler, izometrik-izotonik-akzotonik dönüştürücüler, sıcaklık, basınç ve digger dönüştürücüler, elektronik ve manyetik stimülatörler, mekanik plantar test sistemi, termal plantar test sistemi, ödev-1,2,3,4, mikroelektrot kayıt sistemi, manyetik alan kaynakları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Elektriksel ölçü aletleri: AVOmetre (ampermetre, voltmetre, ohmmetre) |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
2 |
Osiloskop |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
3 |
recorder, osilograf, plotter |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
4 |
pH metre, iletkenlik ölçer |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
5 |
strain gauge ve dönüştürücüler: izotonik-izometrik-aksotonik dönüştürücüler |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
6 |
sıcaklık, basınç ve diğer dönüştürücüler |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
7 |
Elektronik ve manyetik stimülatörler |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
8 |
Mekanik plantar test sistemi |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
9 |
Termal plantar test sistemi |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
10 |
Ödev-1 |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
Ödev-2 |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
12 |
Ödev-3 |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
13 |
Ödev-4 |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
14 |
Mikroelektrot |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
15 |
Manyetik alan kaynakları |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
sözlü, yazılı, uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Fenciler için elektrik ve elektronik
Biyomedikal enstrumentasyon ve ölçümler, Irina Cromwell, Carol Weibell, Lianne Pfeiffer
Biyoelektronik ölçümler, Dean A. DeMarre, David Michaels-Prentice Hall
Biyofiziksel ölçümler, Peter Strong
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
75 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
25 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek |
3 |
|
2 |
Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak
Güvenilir bilgiye ulaşabilmek
Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme
Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma |
2 |
|
3 |
Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek
Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek |
2 |
|
4 |
Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek |
3 |
|
5 |
Araştırma bulgularını yorumlayabilmek |
3 |
|
6 |
Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak |
3 |
|
7 |
Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek |
5 |
|
8 |
Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek |
2 |
|
9 |
Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek |
5 |
|
10 |
Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
28 |
2 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
10 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|