Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Biyofizikte Temel Teknik ve Yöntemler-1

Dersin Kodu : BFZ-520

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. İSMAİL GÜNAY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Temel elektronik bilgisine sahip olurlar
Bir elektronik devresini kurmayı öğrenirler
Deneysel devredeki sorunları çözerler
Araştırmalarda uygun amplifikatörleri seçerler
Deney devrelerindeki sorunları bulurlar ve giderirler
Elektriksel parazit sorununu çözerler

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Biyofizik araştırmalarında gerekli temel elektrik ve elektronik bilgi ve uygulamanın kazandırılması

Dersin İçeriği : Temel elektrik ve elektronik, Weston-köprüsü, Amplifikatörler: konvansiyonel ve diferansiyel amplifikatörler, preamplifikatör (katot follower), operayonel amplifikatörler, filtreler: lowpass, highpass, bandpass, notch filtreler, osilatör, fonksiyon jeneratörü, elektronik stimülatörler, DC-AC güç kaynağı, ödev1,2,3,4

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel elektrik ve elektronik Dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri,
2 Temel elektrik ve elektronik Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri,
3 Weston-köprüsü Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri,
4 Amplifikatörler: konvansiyonel ve diferansiyel amplifikatörler, Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri,
5 Amplifikatörler: konvansiyonel ve diferansiyel amplifikatörler, Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri,
6 preamplifikatör (katot follower) Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri,
7 operayonel amplifikatörler Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri,
8 filtreler: lowpass, highpass, bandpass, notch filtreler Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri,
9 ödev1 Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur öğrenci anlatır, uygular, tartışır
10 osilatör, fonksiyon jeneratörü Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri,
11 ödev2 Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur öğrenci anlatır, uygular, tartışır
12 elektronik stimülatörler Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri,
13 ödev3 Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur öğrenci anlatır, uygular, tartışır
14 DC-AC güç kaynağı Dersten önce ilgili bölümü okur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, pratik
15 ödev4 Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur öğrenci anlatır, uygular, tartışır
16/17 Final sınavı sözlü, yazılı, uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Fenciler için temel elektronik
 Biyomedikal enstrumentasyon ve ölçümler, Irina Cromwell, Carol Weibell, Lianne Pfeiffer
 Bioelektronik ölçümler, Dean A. DeMarre, David Michaels-Prentice Hall
 Biophysical measurements, Peter Strong
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek 3
2 Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma 4
3 Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek 0
4 Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek 3
5 Araştırma bulgularını yorumlayabilmek 4
6 Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak 0
7 Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek 5
8 Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek 1
9 Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek 3
10 Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 10 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6