|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Biyofizikte Temel Teknik ve Yöntemler-1 |
|
Dersin Kodu |
: |
BFZ-520 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. İSMAİL GÜNAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel elektronik bilgisine sahip olurlar Bir elektronik devresini kurmayı öğrenirler Deneysel devredeki sorunları çözerler Araştırmalarda uygun amplifikatörleri seçerler Deney devrelerindeki sorunları bulurlar ve giderirler Elektriksel parazit sorununu çözerler
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Biyofizik araştırmalarında gerekli temel elektrik ve elektronik bilgi ve uygulamanın kazandırılması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel elektrik ve elektronik, Weston-köprüsü, Amplifikatörler: konvansiyonel ve diferansiyel amplifikatörler, preamplifikatör (katot follower), operayonel amplifikatörler, filtreler: lowpass, highpass, bandpass, notch filtreler, osilatör, fonksiyon jeneratörü, elektronik stimülatörler, DC-AC güç kaynağı, ödev1,2,3,4
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel elektrik ve elektronik |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, |
|
2 |
Temel elektrik ve elektronik |
Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, |
|
3 |
Weston-köprüsü |
Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, |
|
4 |
Amplifikatörler: konvansiyonel ve diferansiyel amplifikatörler, |
Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, |
|
5 |
Amplifikatörler: konvansiyonel ve diferansiyel amplifikatörler, |
Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, |
|
6 |
preamplifikatör (katot follower) |
Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, |
|
7 |
operayonel amplifikatörler |
Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, |
|
8 |
filtreler: lowpass, highpass, bandpass, notch filtreler |
Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, |
|
9 |
ödev1 |
Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur |
öğrenci anlatır, uygular, tartışır |
|
10 |
osilatör, fonksiyon jeneratörü |
Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, |
|
11 |
ödev2 |
Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur |
öğrenci anlatır, uygular, tartışır |
|
12 |
elektronik stimülatörler |
Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, |
|
13 |
ödev3 |
Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur |
öğrenci anlatır, uygular, tartışır |
|
14 |
DC-AC güç kaynağı |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, pratik |
|
15 |
ödev4 |
Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur |
öğrenci anlatır, uygular, tartışır |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
sözlü, yazılı, uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Fenciler için temel elektronik
Biyomedikal enstrumentasyon ve ölçümler, Irina Cromwell, Carol Weibell, Lianne Pfeiffer
Bioelektronik ölçümler, Dean A. DeMarre, David Michaels-Prentice Hall
Biophysical measurements, Peter Strong
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek |
3 |
|
2 |
Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak
Güvenilir bilgiye ulaşabilmek
Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme
Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma |
4 |
|
3 |
Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek
Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek |
0 |
|
4 |
Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek |
3 |
|
5 |
Araştırma bulgularını yorumlayabilmek |
4 |
|
6 |
Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak |
0 |
|
7 |
Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek |
5 |
|
8 |
Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek |
1 |
|
9 |
Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek |
3 |
|
10 |
Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
10 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|