|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Nöronal İletişim ve Devre Modeli-1 |
|
Dersin Kodu |
: |
BFZ-560 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MUSTAFA GÜVEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Nöron yapısını ve nöron ağlarını bilir aksiyon potansiyeli iletimini bilir nöronal ağ modellemesini bilir nöronların elektriksel modellemesini bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Merkezi ve periferik sinir sisteminde bulunan kas ve sinir bağlantılarındaki nöron sinyallerini öğrenmek ve elektriksel devre modellerini oluşturabilmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Nöron ve nöron ağlarına giriş, merkezi ve periferik sinir sisteminin anatomi ve fizyolojisi, aksiyon potansiyeli, sinir ve kaslar arasındaki iletişim, refleks arkları, nöronların elektrik devre modelleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Nöron ve nöron ağlarına giriş |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, sunu |
|
2 |
Santral ve periferik sinir sistemi anatomisi |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, sunu |
|
3 |
Santral ve periferik sinir sisteminin fizyolojisi |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, sunu |
|
4 |
Dinlenim ve Aksiyon potansiyelinin iyonik temelleri |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, sunu |
|
5 |
Aksiyon potansiyelinin oluşumu ve iletimi |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, sunu |
|
6 |
Nöron, sinaptik iletim ve ile ilgili elektriksel devre modelleri |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, sunu |
|
7 |
Ara sınav |
|
|
|
8 |
Nöron tipleri |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, sunu |
|
9 |
Motor ve duyusal iletişimde nöronların ağ yapıları |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, sunu |
|
10 |
Refleks arkları ve modelleme |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, sunu |
|
11 |
Sinir-kas iletişimi:motor birim |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, sunu |
|
12 |
Sinir-kas iletişimi:geri besleme devreleri |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, sunu |
|
13 |
Uyarılabilen dokularda biyopotansiyelleri ölçme |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, sunu |
|
14 |
Biyolojik nöron ile yapay nöron karşılaştırması |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, sunu |
|
15 |
Biyolojik nöral ağlar ile yapay nöron ağları karşılaştırması |
ilgili kaynakları okuma |
Anlatım, sunu |
|
16/17 |
Ödev sunumları |
ilgili kaynakları okuma ve ödev hazırlama |
öğrenci sunuları |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1-Biyofizik, Ferit Pehlivan
2-Essentials of Anatomy And Physiology,Valerie C.Scannon, Tina Sanders
3-Guyton Tıbbi Fizyoloji, Arthur C. Guyton
4-Ders Notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek |
4 |
|
2 |
Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak
Güvenilir bilgiye ulaşabilmek
Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme
Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma |
3 |
|
3 |
Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek
Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek |
3 |
|
4 |
Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek |
5 |
|
5 |
Araştırma bulgularını yorumlayabilmek |
5 |
|
6 |
Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak |
5 |
|
7 |
Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek |
3 |
|
8 |
Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek |
3 |
|
9 |
Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek |
5 |
|
10 |
Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 115 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|