Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Spor Fizyoloji Bireysel Çevre

Dersin Kodu : BED-554

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SANLI SADİ KURDAK

Dersin Öğrenme Kazanımları : İnsanın efora kısa ve uzun dönemde uyumunu bilir
Enerji kaynakları ve antrenmanın fizyolojik temelleri hakkında bilgi sahibidir
Yorgunluk, toparlanma, beslenme ve farklı ortamlara organizmanın uyumunu ve performansın ölçülmesini bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İnsan fizyolojisi ve egzersiz ile birlikte vücutta nelerin değiştiğinin anlaşılması.

Dersin İçeriği : Özel egzersiz Fizyolojisi , dayanıklılık sporları Özel egzersiz Fizyolojisi, kuvvet sporları Antrenmanda meydana gelen değişiklikler. (Akut-Kronik Uyum) Su içi egzersizleri ve yüzme fizyolojisi Su altı fizyolojisi Yüksek rakım fizyolojisi Kadınlarda spor Çocuklarda spor Kardiyak ve pulmoner hastalaıklarda spor. Metabolik hastalıklarda spor

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Özel egzersiz Fizyolojisi , dayanıklılık sporları Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
2 Özel egzersiz Fizyolojisi, kuvvet sporları Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
3 Antrenmanda meydana gelen değişiklikler. (Akut-Kronik Uyum) Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
4 Su içi egzersizleri ve yüzme fizyolojisi Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
5 Su altı fizyolojisi Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
6 Yüksek rakım fizyolojisi Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
7 Yüksek rakım fizyolojisi Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
8 Ara sınav Ara Sınav Ara Sınav
9 Kadınlarda spor Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
10 Çocuklarda spor Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
11 Kardiyak ve pulmoner hastalaıklarda spor. Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
12 Kardiyak ve pulmoner hastalaıklarda spor. Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
13 Metabolik hastalıklarda spor Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
14 Metabolik hastalıklarda spor Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
15 Genel tekrar Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
16/17 Sınav Sınav Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  M. Günay, K. Tamer, İ. Cicioğlu : Spor Fizyolojisi ve Performans Ölçümü, Gazi Büro Kitabevi, Ankara, 2005, 2.Mc Ardle,Katch F.I, Katch L.V, Exercise Physiology ,Energy,Nutrition &Human performance Lippincott Williams & Wilkins , 2007 3.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır 3
2 Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir 5
3 Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar 1
4 Örgütsel etik ilkeleri açıklar 1
5 Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler 5
6 Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. 5
7 Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar 1
8 Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar 1
9 Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir 1
10 Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır 2
11 Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar 4
12 Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur 3
13 Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar 3
14 Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular 4
15 Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür 4
16 Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür 5
17 Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır 2
18 Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular 2
19 Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 76
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.04
Dersin AKTS Kredisi: 3