|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel Olarak Yetenek-Sporda Yetenek Kavramı Ve Tanımı |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
2 |
Yetenek Türleri, statik Öğrenim Teorisine Dayalı Dinamik Yetenek Anlayışı |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
3 |
Yetenekli Sporcunun Özellikleri, Yetenek Seçimi, Yararları ve Zararları Açısından Yaklaşım |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
4 |
Yetenek Seçiminde Ön Şartlar |
Kaynak okuma. Ön araştırma. |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
5 |
Yetenek Şeçiminde Yapısal Faktörler |
Kaynak okuma. Ön araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
6 |
Yetenek Seçiminde Psikososyal Faktörler |
Kaynak okuma. Ön araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
7 |
Sporda Yetenek Seçimi Metotları (Doğal Seçim Ve Bilimsel Seçim) |
Kaynak okuma. Ön araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
8 |
Vize sınavı |
Vize sınavı |
Vize sınavı |
|
9 |
Yetenek Seçimi Aşamaları (1.,2., 3. Aşamalar) |
Kaynak okuma. Ön araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
10 |
Yetenekli Sporcuların Tarama Alanları - Okullar - Yaz Spor Okulları - Gençlik Merkezleri |
Kaynak okuma. Ön araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
11 |
Yeteneğin Eğitiminde Kulüpler Ve Federasyonların Rolü |
Kaynak okuma. Ön araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
12 |
Yetenek Eğitiminde Yetişkinlere Düşen Görevler - Antrenörler, Bed. Eğt. Öğretmenleri ve Aile?den beklentiler |
Kaynak okuma. Ön araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
13 |
Yetenek Eğitiminde Yetişkinlere Düşen Görevler - Antrenörler, Bed. Eğt. Öğretmenleri ve Aile?den beklentiler |
Kaynak okuma. Ön araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
14 |
Hakem-Basın-Yayın Kuruluşları ve Seyircilerden Beklentiler |
Kaynak okuma. Ön araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
15 |
Genel tekrar |
Kaynak okuma. Ön araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavı |
Final sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır |
5 |
|
2 |
Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir |
2 |
|
3 |
Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar
|
4 |
|
4 |
Örgütsel etik ilkeleri açıklar |
3 |
|
5 |
Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler |
4 |
|
6 |
Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. |
3 |
|
7 |
Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar |
4 |
|
8 |
Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar |
4 |
|
9 |
Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir |
5 |
|
10 |
Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır |
4 |
|
11 |
Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar |
3 |
|
12 |
Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur |
5 |
|
13 |
Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar |
5 |
|
14 |
Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular |
5 |
|
15 |
Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür |
4 |
|
16 |
Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür |
5 |
|
17 |
Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır |
5 |
|
18 |
Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular |
4 |
|
19 |
Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|