Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yetenek Seçimi ve Yöntem

Dersin Kodu : BED-573

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. DİLEK SEVİMLİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sporda Yetenek Kavramını bilir
Yetenekli Sporcuların Tarama alanlarını bilir
Yetenekli Sporcunun Özelliklerini bilir
Yetenek Seçimi Aşamalarını bilir
Yetenek seçimi için gözlem yapabilir
Sporda Yetenek Seçimi Metotlarını bilir ve bazılarını uygular

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sporda yetenek seçimi hakkında doğru yönlendirme yapılabilmesinin sağlanması.

Dersin İçeriği : Yetenek ve yatkınlık kavramının tanımı, bireysel ve Takım Sporlarında yetenek seçimi ilkeleri, uygulama örnekleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel Olarak Yetenek-Sporda Yetenek Kavramı Ve Tanımı Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
2 Yetenek Türleri, statik Öğrenim Teorisine Dayalı Dinamik Yetenek Anlayışı Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
3 Yetenekli Sporcunun Özellikleri, Yetenek Seçimi, Yararları ve Zararları Açısından Yaklaşım Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
4 Yetenek Seçiminde Ön Şartlar Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
5 Yetenek Şeçiminde Yapısal Faktörler Kaynak okuma. Ön araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
6 Yetenek Seçiminde Psikososyal Faktörler Kaynak okuma. Ön araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
7 Sporda Yetenek Seçimi Metotları (Doğal Seçim Ve Bilimsel Seçim) Kaynak okuma. Ön araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
8 Vize sınavı Vize sınavı Vize sınavı
9 Yetenek Seçimi Aşamaları (1.,2., 3. Aşamalar) Kaynak okuma. Ön araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
10 Yetenekli Sporcuların Tarama Alanları - Okullar - Yaz Spor Okulları - Gençlik Merkezleri Kaynak okuma. Ön araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
11 Yeteneğin Eğitiminde Kulüpler Ve Federasyonların Rolü Kaynak okuma. Ön araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
12 Yetenek Eğitiminde Yetişkinlere Düşen Görevler - Antrenörler, Bed. Eğt. Öğretmenleri ve Aile?den beklentiler Kaynak okuma. Ön araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
13 Yetenek Eğitiminde Yetişkinlere Düşen Görevler - Antrenörler, Bed. Eğt. Öğretmenleri ve Aile?den beklentiler Kaynak okuma. Ön araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
14 Hakem-Basın-Yayın Kuruluşları ve Seyircilerden Beklentiler Kaynak okuma. Ön araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
15 Genel tekrar Kaynak okuma. Ön araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
16/17 Final sınavı Final sınavı Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kaldur, Triin; Kals, Jaak; Ööpik, Vahur; Burk, Andres; Kampus, Priit; Zagura, Maksim; Zilmer, Mihkel; Unt, Eve, Applied Physiology, Nutrition & Metabolism Dec2013,
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır 5
2 Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir 2
3 Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar 4
4 Örgütsel etik ilkeleri açıklar 3
5 Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler 4
6 Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. 3
7 Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar 4
8 Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar 4
9 Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir 5
10 Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır 4
11 Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar 3
12 Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur 5
13 Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar 5
14 Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular 5
15 Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür 4
16 Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür 5
17 Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır 5
18 Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular 4
19 Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 81
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.24
Dersin AKTS Kredisi: 3