Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türkiye`de ve Dünya`da Kaynaştırma Eğitimi |
|
Dersin Kodu |
: |
BED-508 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. AYPERİ DİKİCİ SIĞIRTMAÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kaynaştırma kavramını tanımlar. Kaynaştırma eğitimini başarıya ulaştırmada izlenecek yolları bilir. Kaynaştırma eğitiminin yasal süreçlerini öğrenir. Öğretmenin kaynaştırma eğitiminde görev ve sorumluluklarını tartışır. Kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırmaları inceler ve sonuç çıkarır. Kaynaştırma öğrencisine uygun öğretimsel düzenlemeler yapar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kaynaştırma eğitimi alan çocukların gelişimsel özelliklerini ve ihtiyaçlarını bilme ve uygun planlamalar yapabilme
Kaynaştırma eğitimi ile ilgili Türkiye´de ve Dünya´da yapılan uygulamaları tanıma ve tartışma |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kaynaştırma eğitimi nedir? Kaynaştırma eğitimini başarıya ulaştırmada izlenecek yollar nelerdir? Kimler kaynaştırma eğitimi alabilir? Öğretmenin kaynaştırma eğitiminde görev ve sorumlulukları nelerdir? Kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir? sorularının yanıtlarını bulma |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ofis |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanı koyma ve eğitim süreci
|
Konu ile ilgili okuma |
Soru cevap- tartışma |
|
2 |
Kimler kaynaştırma eğitimi alabilir?
|
Konu ile ilgili okuma |
Soru cevap- tartışma |
|
3 |
Öğretmenin kaynaştırma eğitiminde görev ve sorumlulukları nelerdir?
|
Konu ile ilgili okuma |
Soru cevap- tartışma |
|
4 |
Yasal süreçler nelerdir?
|
Konu ile ilgili okuma |
Soru cevap- tartışma |
|
5 |
Kaynaştırma eğitimini başarıya ulaştırmada izlenecek yollar nelerdir?
|
Konu ile ilgili okuma |
Soru cevap- tartışma |
|
6 |
Kaynaştırma eğitimini başarıya ulaştırmada izlenecek yollar nelerdir?
|
Konu ile ilgili okuma |
Soru cevap- tartışma |
|
7 |
Türkiye´de kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir?
|
Araştırma |
Öğrenci sunuları, tartışma |
|
8 |
Vize |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Türkiye´de kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir?
|
Araştırma |
Öğrenci sunuları, tartışma |
|
10 |
Çeşitli ülkelerde kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir?
|
Araştırma |
Öğrenci sunuları, tartışma |
|
11 |
Çeşitli ülkelerde kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir?
|
Araştırma |
Öğrenci sunuları, tartışma |
|
12 |
Çeşitli ülkelerde kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir?
|
Araştırma |
Öğrenci sunuları, tartışma |
|
13 |
Kaynaştırma sınıfına uygun ders planı hazırlama |
Sunu hazırlama |
Öğrenci sunuları, tartışma |
|
14 |
Kaynaştırma sınıfına uygun ders planı hazırlama |
Sunu hazırlama |
Öğrenci sunuları, tartışma |
|
15 |
Kaynaştırma sınıfına uygun ders planı hazırlama |
Sunu hazırlama |
Öğrenci sunuları, tartışma |
|
16/17 |
Final
|
Rapor hazırlama |
Rapor sunma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır |
5 |
|
2 |
Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir |
3 |
|
3 |
Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar
|
3 |
|
4 |
Örgütsel etik ilkeleri açıklar |
2 |
|
5 |
Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler |
3 |
|
6 |
Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. |
4 |
|
7 |
Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar |
4 |
|
8 |
Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar |
3 |
|
9 |
Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir |
3 |
|
10 |
Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır |
3 |
|
11 |
Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar |
3 |
|
12 |
Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur |
5 |
|
13 |
Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar |
3 |
|
14 |
Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular |
1 |
|
15 |
Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür |
3 |
|
16 |
Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür |
4 |
|
17 |
Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır |
2 |
|
18 |
Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular |
4 |
|
19 |
Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|