Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türkiye`de ve Dünya`da Kaynaştırma Eğitimi

Dersin Kodu : BED-508

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. AYPERİ DİKİCİ SIĞIRTMAÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kaynaştırma kavramını tanımlar.
Kaynaştırma eğitimini başarıya ulaştırmada izlenecek yolları bilir.
Kaynaştırma eğitiminin yasal süreçlerini öğrenir.
Öğretmenin kaynaştırma eğitiminde görev ve sorumluluklarını tartışır.
Kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırmaları inceler ve sonuç çıkarır.
Kaynaştırma öğrencisine uygun öğretimsel düzenlemeler yapar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kaynaştırma eğitimi alan çocukların gelişimsel özelliklerini ve ihtiyaçlarını bilme ve uygun planlamalar yapabilme Kaynaştırma eğitimi ile ilgili Türkiye´de ve Dünya´da yapılan uygulamaları tanıma ve tartışma

Dersin İçeriği : Kaynaştırma eğitimi nedir? Kaynaştırma eğitimini başarıya ulaştırmada izlenecek yollar nelerdir? Kimler kaynaştırma eğitimi alabilir? Öğretmenin kaynaştırma eğitiminde görev ve sorumlulukları nelerdir? Kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir? sorularının yanıtlarını bulma

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ofis


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanı koyma ve eğitim süreci Konu ile ilgili okuma Soru cevap- tartışma
2 Kimler kaynaştırma eğitimi alabilir? Konu ile ilgili okuma Soru cevap- tartışma
3 Öğretmenin kaynaştırma eğitiminde görev ve sorumlulukları nelerdir? Konu ile ilgili okuma Soru cevap- tartışma
4 Yasal süreçler nelerdir? Konu ile ilgili okuma Soru cevap- tartışma
5 Kaynaştırma eğitimini başarıya ulaştırmada izlenecek yollar nelerdir? Konu ile ilgili okuma Soru cevap- tartışma
6 Kaynaştırma eğitimini başarıya ulaştırmada izlenecek yollar nelerdir? Konu ile ilgili okuma Soru cevap- tartışma
7 Türkiye´de kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir? Araştırma Öğrenci sunuları, tartışma
8 Vize Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Türkiye´de kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir? Araştırma Öğrenci sunuları, tartışma
10 Çeşitli ülkelerde kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir? Araştırma Öğrenci sunuları, tartışma
11 Çeşitli ülkelerde kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir? Araştırma Öğrenci sunuları, tartışma
12 Çeşitli ülkelerde kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir? Araştırma Öğrenci sunuları, tartışma
13 Kaynaştırma sınıfına uygun ders planı hazırlama Sunu hazırlama Öğrenci sunuları, tartışma
14 Kaynaştırma sınıfına uygun ders planı hazırlama Sunu hazırlama Öğrenci sunuları, tartışma
15 Kaynaştırma sınıfına uygun ders planı hazırlama Sunu hazırlama Öğrenci sunuları, tartışma
16/17 Final Rapor hazırlama Rapor sunma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Konu ile ilgili makaleler ve kitaplar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır 5
2 Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir 3
3 Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar 3
4 Örgütsel etik ilkeleri açıklar 2
5 Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler 3
6 Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. 4
7 Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar 4
8 Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar 3
9 Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir 3
10 Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır 3
11 Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar 3
12 Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur 5
13 Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar 3
14 Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular 1
15 Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür 3
16 Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür 4
17 Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır 2
18 Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular 4
19 Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 6 12
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 76
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.04
Dersin AKTS Kredisi: 3