|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri II |
|
Dersin Kodu |
: |
BED-523 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATMA PERVİN BİLİR Dr.Öğr. ÜyesiDr. GONCA İNCE Öğr.Gör. DİLEK SEVİMLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Spor bilimlerinde araştırma becerilerini geliştirir Araştırma konusu belirler ve seçer araştırmayı rapaorlandırır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Spor alanında bir konuda bilimsel araştırma yaparak, Spor Bilimlerinde araştırma yapma becerilerini geliştirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Danışman ve öğrenci tarafından secilen bir konu üzerinde araştırma yapılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
BESYO derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Spor bilimlerindede araştırma süreç ve teknikleri |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma, geri bildirim. |
|
2 |
Problem: Arama, seçme ve ifade etme |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma, geri bildirim. |
|
3 |
Literatür Tarama |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma, geri bildirim. |
|
4 |
Araştırmada hata ve kontrol |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri- |
|
5 |
Araştırmanın amacının belirlenmesi |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri- |
|
6 |
Araştırmanın amacı için geri bildirimler |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Tartışma, geri bildirim. |
|
7 |
araştırmanın amacı çerçevesinde ilgili noktalarınyazılması |
Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması |
Tartışma, geri bildirim. |
|
8 |
Vize sınavı |
Vize sınavı |
Vize sınavı |
|
9 |
Nicel ve nitel yöntemler: Nasıl karar vermeli? Araştırma Modelleri |
Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması |
Tartışma, geri bildirim. |
|
10 |
Yöntem: Veri toplama yolları a)Ölçme kavramı b)Ölçmenin güvenirliği ve geçerliği c)Ölçek türleri d)Veri toplama yolları: Anket, görüşme, gözlem ve doküman incelemesi |
Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması |
Tartışma, geri bildirim. |
|
11 |
Hipotez test etme |
Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması |
Tartışma, geri bildirim. |
|
12 |
Araştırma modelleri: Betimsel modeller, deneysel modeller, ex-post fakto araştırma modeli, tarihi araştırma ve eylem araştırması |
Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması |
Tartışma, geri bildirim. |
|
13 |
Bilimsel makalenin bölümlerinin yazabilme ( tartışma,sonuç ve öneriler, özet,kaynakça) |
Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması |
Tartışma, geri bildirim. |
|
14 |
Bilimsel makale sunum teknikleri |
Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması |
Tartışma, geri bildirim. |
|
15 |
Yöntem: Sonuç, tartışma ve öneriler Araştırma Raporunun Yazılması |
Araştırmayla ilgili haftalık raporların hazırlanması |
Tartışma, geri bildirim. |
|
16/17 |
final sınavı |
final sınavı |
final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
APA (2001). Publication manual of the American Psychological Association (Fifth Edition). Washington DC: APA.
Pears, D. (2004). Bilgi nedir? Çev. A. Güçlü. Bilim Ve Sanat. www.felsefelik.com/kitaplar/pears_david/9757298379 pdf adresinden 24. 09. 2007 tarihinde alınmıştır.
Erdoğan, İ. (2003). Pozitivist metodoloji: Bilimsel araştırma tasarımı, istatistiksel yöntemler, analiz ve yorum. Ankara: Erk Yayın Dağıtım
Jerry R. THOMAS, Jack K. NELSON, Stephen J. SILVERMAN (2005). Research Methods in Physical Activity, Human Kinetics, 5th Edition
Ali BALCI (2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma. Pegem Yayıncılık, 4. Basım, Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır |
5 |
|
2 |
Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir |
4 |
|
3 |
Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar
|
3 |
|
4 |
Örgütsel etik ilkeleri açıklar |
2 |
|
5 |
Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler |
1 |
|
6 |
Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. |
1 |
|
7 |
Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar |
5 |
|
8 |
Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar |
3 |
|
9 |
Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir |
4 |
|
10 |
Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır |
5 |
|
11 |
Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar |
3 |
|
12 |
Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur |
3 |
|
13 |
Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar |
5 |
|
14 |
Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular |
0 |
|
15 |
Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür |
2 |
|
16 |
Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür |
2 |
|
17 |
Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır |
2 |
|
18 |
Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular |
2 |
|
19 |
Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
3 |
2 |
6 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
4 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 72 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|