Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Spor Bilimlerinde İleri Biyoistatistik |
|
Dersin Kodu |
: |
BED-514 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. GÜLŞAH SEYDAOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Biyoistatistikte kullanılan temel kavramları açıklar, Araştırma sorusuna göre uygun araştırma tasarımı seçer Araştırmanın sorusunu ve hipotezini kurar Çalışma tasarımına uygun geçerli güvenilir veri toplar SPSS programında veri girişi ve tanımlayıcı istatistikleri yapar
Temel hipotez testlerini uygular Regresyon analizi, korelasyon, yaşam analizleri, çoklu hipotez testleri gibi ileri hipotez testlerinin sonuçlarını yorumlar ve tablo grafikler ile özetleyebilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Spor bilimlerinde araştırma yöntemlerini tanımak ve SPSS paket programını kullanarak ileri istatistiksel analiz yöntemlerini yorumlayabilmektir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrenci, kendi tasarladığı örnek araştırmasının verilerini öğrendiği bilgiler ışığında analiz edecek, temel ve ileri hipotez test sonuçlarını yorumlayıp grafiklere dönüştürerek sonuçlarını özetleyecektir |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Biyoistatistik AD |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bir fikrin araştırmaya dönüşmesi- Araştırma konusunun seçimi |
- |
Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
|
2 |
Araştırma planlama
|
Kendi alanı ile ilgili örnek araştırma konusu, sorusu, hipotezi belirleme |
Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
|
3 |
Geçerli güvenilir veri toplanması |
Veri tabanı oluşturma |
Sunum, bağımsız öğrenme |
|
4 |
Veri girişi |
SPSS de veri girişi |
Sunum, bağımsız öğrenme |
|
5 |
Temel İstatistiksel Kavramlar |
Okuma |
Sunum |
|
6 |
Tanımlayıcı istatistikler ve Temel Hipotez testleri |
SPSS paket program ile uygulama
|
Sunum, Soru-cevap, Bağımsız öğrenme
|
|
7 |
Korelasyon testleri |
SPSS paket program ile uygulama |
Sunum, Soru-cevap, Bağımsız öğrenme |
|
8 |
Ödev |
Bir fikri araştırmaya dönüştürecek, hipotezini kuracak, tasarım ve yöntemi belirleyecek |
Bağımsız öğrenme |
|
9 |
Çoklu Analiz Testleri |
SPSS paket program ile uygulama |
Sunum, Soru-cevap, Bağımsız öğrenme |
|
10 |
Çoklu Analiz Testleri |
SPSS paket program ile uygulama |
Sunum, Soru-cevap, Bağımsız öğrenme |
|
11 |
Regresyon Analizi |
SPSS paket program ile uygulama |
Sunum, Soru-cevap, Bağımsız öğrenme |
|
12 |
Regresyon Analizi |
SPSS paket program ile uygulama |
Sunum, Soru-cevap, Bağımsız öğrenme |
|
13 |
Yaşam -survival analizleri |
SPSS paket program ile uygulama |
Sunum, Soru-cevap, Bağımsız öğrenme |
|
14 |
Sonuçların tablo, grafik ile özetlenmesi |
SPSS paket program ile uygulama |
Sunum, Soru-cevap, Bağımsız öğrenme |
|
15 |
Sonuçların tablo, grafik ile özetlenmesi |
SPSS paket program ile uygulama |
Sunum, Soru-cevap, Bağımsız öğrenme |
|
16/17 |
Ödev-Sınav |
Kurguladığı araştırmasını öğrendiği bilgiler ışığında, analiz ederek, grafiklere dönüştürme ve sonuçlarını özetleme.
|
Bağımsız öğrenme |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır |
0 |
|
2 |
Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir |
3 |
|
3 |
Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar
|
0 |
|
4 |
Örgütsel etik ilkeleri açıklar |
0 |
|
5 |
Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler |
0 |
|
6 |
Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. |
0 |
|
7 |
Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar |
0 |
|
8 |
Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar |
4 |
|
9 |
Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir |
0 |
|
10 |
Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır |
5 |
|
11 |
Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar |
0 |
|
12 |
Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur |
0 |
|
13 |
Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar |
0 |
|
14 |
Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular |
0 |
|
15 |
Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür |
0 |
|
16 |
Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür |
0 |
|
17 |
Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır |
0 |
|
18 |
Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular |
0 |
|
19 |
Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|