Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Spor Organizasyonları ve Olimpik Hareketler

Dersin Kodu : BED-506

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATMA PERVİN BİLİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Spor organizasyonlarının tanımını yapar
Antik Olimpiyat Oyunlarını açıklar
Modern Olimpiyatları açıklar
Akdeniz Oyunlarını açıklar
Asya Oyunlarını açıklar
Olimpik hareketi açıklar
Olimpizm felsefesini açıklar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, Dünyadaki önemli spor organizasyonlarını, Antik ve Modern Olimpiyat Oyunlarını ve Olimpik Hareket ile Olimpizm felsefesini öğretmektir.

Dersin İçeriği : Dünyadaki önemli spor organizasyonları, olimpik hareket ve olimpizm felsefesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Spor organizasyonlarının tanımı Ders notları ve ilgili kaynakları okuma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Antik Olimpiyatlar Ders notları ve ilgili kaynakları okuma ve sunum hazırlama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Antik Olimpiyatlar Ders notları ve ilgili kaynakları okuma ve sunum hazırlama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Modern Olimpiyatlar Ders notları ve ilgili kaynakları okuma ve sunum hazırlama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Modern Olimpiyatlar Ders notları ve ilgili kaynakları okuma ve sunum hazırlama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Modern Olimpiyatlar Ders notları ve ilgili kaynakları okuma ve sunum hazırlama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Modern Olimpiyatlar Ders notları ve ilgili kaynakları okuma ve sunum hazırlama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 ARA SINAV Tekrar Sözlü ve Yazılı Sınav
9 Modern Olimpiyatlar Ders notları ve ilgili kaynakları okuma ve sunum hazırlama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Akdeniz Oyunları Ders notları ve ilgili kaynakları okuma ve sunum hazırlama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Asya Oyunları Ders notları ve ilgili kaynakları okuma ve sunum hazırlama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Olimpik Hareket Ders notları ve ilgili kaynakları okuma ve sunum hazırlama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Olimpik Hareket Ders notları ve ilgili kaynakları okuma ve sunum hazırlama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Olimpizm Ders notları ve ilgili kaynakları okuma ve sunum hazırlama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Olimpizm Ders notları ve ilgili kaynakları okuma ve sunum hazırlama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16/17 FİNAL SINAVI Genel Tekrar Sözlü ve Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Karaküçük S. Olimpiyat Oyunları. BTGM Yayınları. Ankara, 1988.
 Erdemli A. Olimpizm.
 Koryürek C. Olimpiyatlar. Stil Matbaacılık. İstanbul, 2003
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır 0
2 Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir 4
3 Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar 3
4 Örgütsel etik ilkeleri açıklar 4
5 Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler 1
6 Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. 1
7 Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar 2
8 Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar 1
9 Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir 1
10 Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır 1
11 Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar 3
12 Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur 1
13 Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar 1
14 Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular 1
15 Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür 2
16 Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür 3
17 Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır 5
18 Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular 1
19 Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 5 3 15
Toplam İş Yükü: 84
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.36
Dersin AKTS Kredisi: 3