Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Örgütsel Davranış

Dersin Kodu : BED-525

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. AZMİ YALÇIN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Örgütsel davranışın ne olduğunu bilir
Tutumların ne olduğunu bilir.
Bireyin duygu durumlarını, hangi tür kişilik türlerinin olduğunu ve algıyı açıklayabilir
Motivasyon teorilerini ve uygulamalarını açıklayabilir
Takımı ve türlerini açıklayabilir
Örgüt içinde iletişim türlerini açıklayabilir
Grup türlerini ve davranışını açıklayabilir
Liderliği ve türlerini açıklayabilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Davranış bilimlerinin gelişimi ve diğer bilimler içindeki yeri, Davranış bilimlerinin temel kavramları; Kültür, kültürlerarası farklılaşma ve yönetim; Ahlak psikolojisi, insancıl ahlak ve insanın doğası; Sosyal etki ve uyma; Algılama ve Öğrenme; Tutumlar ve tutum değişimine kuramsal yaklaşımlar; İletişim: Tutum Değiştirme Süreci; Sosyal algı (Sosyal biliş); Kişilik ve Benlik; Uyum sorunları ve savunma mekanizmaları; Davranış bozuklukları; Çatışma; Motivasyon; Liderlik, Otorite ve Güç konularında kavramsal bilgiler vermektir.

Dersin İçeriği : Örgütsel davranışın tanımının yapılması ve ilgili kavramların açıklanması, Tutumlar ve İş tatmini, Duygu Durumlar, Kişilik ve Değerler, Algı, Motivasyon Teorileri, Motivasyon Araçları ve Uygulamaları, Grup Davranışı, Takımlar ve Türleri, İletişim, Liderlik, Güç ve Politika, Çatışma ve Müzakere Teknikleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Örgütsel davranışın tanımının yapılması ve ilgili kavramların açıklanması Örgütsel Davranış Bölüm 1-s.1-34 Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
2 Tutumlar ve İş tatmini Örgütsel Davranış Bölüm 3-s.70-97 Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
3 Duygu Durumlar Örgütsel Davranış Bölüm 4-s.98-131 Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
4 Kişilik ve Değerler Örgütsel Davranış Bölüm 5-s.132-165 Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
5 Algı Örgütsel Davranış Bölüm 6-s.166-201 Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
6 Motivasyon Teorileri Örgütsel Davranış Bölüm 7-s.202-239 Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
7 Motivasyon Araçları ve Uygulamaları Örgütsel Davranış Bölüm 8-s.240-273 Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
8 Vize Haftası Sınava çalışma Test Sınavı
9 Grup Davranışı Örgütsel Davranış Bölüm 9-s.274-311 Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
10 Takımlar ve Türleri Örgütsel Davranış Bölüm 10-s.312-339 Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
11 İletişim Örgütsel Davranış Bölüm 11-s.340-373 Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
12 Liderlik Örgütsel Davranış Bölüm 12-s.374-417 Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
13 Güç ve Politika Örgütsel Davranış Bölüm 13-s.418-451 Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
14 Çatışma ve Müzakere Teknikleri Örgütsel Davranış Bölüm 14-s.452-485 Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
15 Öğrencilerin sunumları Sunum hazırlama Öğrenciler tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
16/17 Final Haftası Sınava çalışma Test Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Robbins, S.P. ve Judge, T.A., 2012 (Çev. Ed.:Prof.Dr. İnci Erdem), Örgütsel Davranış, Nobel Yayınevi, Ankara
Diğer Kaynaklar  Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi Beta Basım Yayım Prof. Dr. Erol Eren
 Örgütsel Davranış Nobel Yayın Dağıtım Prof. Dr. Salih Güney


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır 5
2 Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir 2
3 Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar 1
4 Örgütsel etik ilkeleri açıklar 3
5 Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler 0
6 Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. 0
7 Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar 3
8 Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar 3
9 Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir 3
10 Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır 2
11 Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar 3
12 Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur 0
13 Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar 0
14 Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular 0
15 Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür 4
16 Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür 5
17 Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır 0
18 Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular 4
19 Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 151
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.04
Dersin AKTS Kredisi: 6