Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sporda Grup Dinamiği

Dersin Kodu : BED-516

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Grup ve dinamiklerini tanımlar
Grup normlarını anlatır ve oluşturur
Grup normları ve grup ilişkilerini kavrar
Grup dinamiğinin performansa etkisini açıklar
Grup dinamiği için metodlar oluşturur
Grup dinamiğinin geliştirilmesi ve liderlikle ilgili çalışmaları kavrar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Grup ve grup dinamiğinin spordaki görünümü; oluşum evreleri, takım ruhu oluşturma, geliştirme, güven çalışmaları. liderlik tanımı

Dersin İçeriği : Grup dinamiği ile ilgili temel kavramlar,grup oluşum evreleri, Sporda grup dinamiği ve performans,Grup normları ve iletişim,Grup dinamiğinin geliştirilmesi, liderlik tanımı ve özellikleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : standart derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Grup Nedir? Özellikleri Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
2 Grup dinamiği ile ilgili temel kavramlar Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
3 Grup oluşum evreleri ; Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
4 Sporda grup dinamiği Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
5 Sporda grup dinamiği ve performans Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
6 Sporda grup dinamiği ve performans Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
7 Grup normları ve iletişim Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
8 Vize sınav soru hazırlama Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
9 Grup içi etkileşim ve iletişimin önemi Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
10 Grup dinamiğinin geliştirilmesi Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
11 Grup Yönetme Deneyimi Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
12 Grup dinamiğinin geliştirilmesi için metodlar Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
13 grup üyeleri için güven çalışmaları Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
14 grup üyeleri için güven çalışmaları,Liderlik ve özellikleri Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
15 Geri bildirimlerin alınması ve değerlendirme Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
16/17 final sınavı soru hazırlama değerlendirne


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Uygulamalı Spor Psikolojisi”, S. Baumann, Çev. Can İkizler ve Ali Osman Özcan, Alfa Basım Yayım Dağıtım.”Spor Psikolojisine Giriş” Yrd.Doç.Dr. Şevki Koç, Saray Tıp Kitabevleri. 2) “Uygulamalı Spor Psikolojisi”, S. Baumann, Çev. Can İkizler ve Ali Osman Özcan, Alfa Basım Yayım Dağıtım.”Spor Psikolojisine Giriş” Yrd.Doç.Dr. Şevki Koç, Saray Tıp Kitabevleri. 3) Sport psychology, Daniel Wann, 2000
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir 4
2 Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar 1
3 Örgütsel etik ilkeleri açıklar 1
4 Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler 2
5 Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. 2
6 Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar 3
7 Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar 3
8 Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir 4
9 Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır 2
10 Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar 1
11 Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur 1
12 Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar 1
13 Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular 0
14 Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür 4
15 Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür 0
16 Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır 3
17 Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular 1
18 Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 3 48
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 3 12
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 74
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.96
Dersin AKTS Kredisi: 3