|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sporda Grup Dinamiği |
|
Dersin Kodu |
: |
BED-516 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Grup ve dinamiklerini tanımlar Grup normlarını anlatır ve oluşturur Grup normları ve grup ilişkilerini kavrar Grup dinamiğinin performansa etkisini açıklar Grup dinamiği için metodlar oluşturur Grup dinamiğinin geliştirilmesi ve liderlikle ilgili çalışmaları kavrar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Grup ve grup dinamiğinin spordaki görünümü; oluşum evreleri, takım ruhu oluşturma, geliştirme, güven çalışmaları. liderlik tanımı |
|
Dersin İçeriği |
: |
Grup dinamiği ile ilgili temel kavramlar,grup oluşum evreleri, Sporda grup dinamiği ve performans,Grup normları ve iletişim,Grup dinamiğinin geliştirilmesi, liderlik tanımı ve özellikleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
standart derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Grup Nedir? Özellikleri |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
2 |
Grup dinamiği ile ilgili temel kavramlar |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
3 |
Grup oluşum evreleri ; |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
4 |
Sporda grup dinamiği |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
5 |
Sporda grup dinamiği ve performans |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
6 |
Sporda grup dinamiği ve performans |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
7 |
Grup normları ve iletişim |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
8 |
Vize
|
sınav soru hazırlama |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
9 |
Grup içi etkileşim ve iletişimin önemi
|
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
10 |
Grup dinamiğinin geliştirilmesi |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
11 |
Grup Yönetme Deneyimi |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
12 |
Grup dinamiğinin geliştirilmesi için metodlar |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
13 |
grup üyeleri için güven çalışmaları |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
14 |
grup üyeleri için güven çalışmaları,Liderlik ve özellikleri |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
15 |
Geri bildirimlerin alınması ve değerlendirme |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
16/17 |
final sınavı |
soru hazırlama |
değerlendirne |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Uygulamalı Spor Psikolojisi”, S. Baumann, Çev. Can İkizler ve Ali Osman Özcan, Alfa Basım Yayım Dağıtım.”Spor Psikolojisine Giriş” Yrd.Doç.Dr. Şevki Koç, Saray Tıp Kitabevleri.
2) “Uygulamalı Spor Psikolojisi”, S. Baumann, Çev. Can İkizler ve Ali Osman Özcan, Alfa Basım Yayım Dağıtım.”Spor Psikolojisine Giriş” Yrd.Doç.Dr. Şevki Koç, Saray Tıp Kitabevleri.
3) Sport psychology, Daniel Wann, 2000
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir |
4 |
|
2 |
Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar
|
1 |
|
3 |
Örgütsel etik ilkeleri açıklar |
1 |
|
4 |
Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler |
2 |
|
5 |
Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. |
2 |
|
6 |
Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar |
3 |
|
7 |
Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar |
3 |
|
8 |
Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir |
4 |
|
9 |
Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır |
2 |
|
10 |
Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar |
1 |
|
11 |
Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur |
1 |
|
12 |
Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar |
1 |
|
13 |
Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular |
0 |
|
14 |
Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür |
4 |
|
15 |
Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür |
0 |
|
16 |
Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır |
3 |
|
17 |
Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular |
1 |
|
18 |
Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
4 |
3 |
12 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
6 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 74 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|