Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Örgütsel Etik

Dersin Kodu : BED-515

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATMA PERVİN BİLİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Örgüt, ahlak, etik, mesleki etik, yönetsel etik, örgütsel etik kavramlarını tanımlar.
Ahlak ve etik arasındaki ilişkiyi açıklar.
Etik sistemleri açıklar
Yönetimde etik niçin önemlidir bilir
Yönetimin etik ilkelerini açıklar
Mesleki etik ve etik kod kavramlarını açıklar
Örgütsel etik kavramını açıklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Etik ve ilgili kavramlarının tanımlanması ve çeşitli meslek ve örgütsel alanlarındaki etik ilke ve ilişkin bilgileri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Etik ile ilgili kavramlar, etik sistemeler, yönetimde etik ilkeler, mesleki etik ve örgütsel etik.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Etik ve ilgili kavramların tanımlanması Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Anlatım, Soru-Cevap
2 Etik sistemler Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Anlatım, Soru-Cevap, Tatışma
3 Etik sistemler Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Anlatım, Soru-Cevap, Tatışma
4 Etik sistemler Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Anlatım, Soru-Cevap, Tatışma
5 Etik sistemlere yöneltilen eleştiriler Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Anlatım, Soru-Cevap, Tatışma
6 Politika, tıp, hukuk, kitle iletişim vb. alanlardaki etik ilkeler Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Anlatım, Soru-Cevap, Tatışma
7 Yönetimde etik ve önemi Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Anlatım, Soru-Cevap, Tatışma
8 ARA SINAV Tekrar Sözlü veya Yazılı
9 Yönetim ve etik ilkeler Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Anlatım, Soru-Cevap, Tatışma
10 Mesleki Etik Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Anlatım, Soru-Cevap, Tatışma
11 Etik kodlar Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Anlatım, Soru-Cevap, Tatışma
12 Örgütsel etik Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Anlatım, Soru-Cevap, Tatışma
13 Örgütsel etik Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Anlatım, Soru-Cevap, Tatışma
14 Etik eğitimi Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Anlatım, Soru-Cevap, Tatışma
15 Etik eğitimi Ders notu ve ilgili kaynakları okuma Anlatım, Soru-Cevap, Tatışma
16/17 FİNAL SINAVI Genel Tekrar Sözlü veya Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Pehlivan Aydın İ. Yönetsel Mesleki ve Örgütsel Etik Ankara: 3.Baskı, Pegem Yayıncılık, Kasım, 2002.
 Dedeoğlu G. Bilişim Toplumu ve Etik Sorunlar İstanbul: 1.Baskı, Alfa Aktüel Yayınları, 2007.
 Etik Üzerine Dersler. Kant I. Çeviren: Özügül O. İstanbul: 1.Baskı, Pencere Yayınları, Ağustos, 2003.
 Dünyada ve Türkiye’de Bilim, Etik ve Üniversite Ankara: Bilimsel Toplantı Serileri:1, Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları, 2000.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır 0
2 Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir 2
3 Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar 0
4 Örgütsel etik ilkeleri açıklar 5
5 Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler 0
6 Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. 0
7 Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar 3
8 Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar 0
9 Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir 0
10 Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır 0
11 Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar 2
12 Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur 0
13 Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar 0
14 Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular 0
15 Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür 0
16 Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür 0
17 Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır 1
18 Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular 0
19 Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 106
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.24
Dersin AKTS Kredisi: 4