|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Spor Bilimlerinde Temel Biyoistatistik |
|
Dersin Kodu |
: |
BED-513 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. GÜLŞAH SEYDAOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bir araştırmanın sorusunu, hipotezini kurabilir,
Araştırma tasarımına uygun veri toplama araçları geliştirebilir,
SPSS programını kullanarak veri girişi yapabilir,
Temel parametrik ve nonparametrik hipotez testlerini uygulayabilir,
SPSS çıktılarını yorumlayabilir,
Çıktıları tablo ve grafikler ile özetleyebilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilimsel bir araştırmanın tasarlanması, doğru ve güvenilir veri toplanması ve istatistiksel analiz yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olmasını sağlamaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Her öğrenci alanı ile ilgili bir fikri araştırmaya dönüştürecek, hipotezini kuracak, tasarım ve yöntemini belirleyecek, tasarlanan araştırma ile ilgili anket hazırlayacak, toplanmış verileri bilgisayara girecek, verilerin SPSS programı ile tanımlayıcı analizini ve hipotez testlerini yapacak, SPSS çıktılarını uygun tablo ve grafiklere dönüştürerek sonuçlarını özetleyecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Biyoistatistik AD |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Soru sorma, hipotez kurma
|
|
Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
|
2 |
Araştırma planlama
|
Örnek araştırma konusu, sorusu, hipotezi belirleme
|
Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Web tabanlı araştırma
|
|
3 |
Araştırma Tasarımları
|
Araştırma konularına uygun tasarım belirleme
|
Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Web tabanlı araştırma
|
|
4 |
Hipotez ve araştırma tipi ilişkisi
|
kendi alanı ile ilgili örnek araştırma konuları belirleme
|
Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Web tabanlı araştırma
|
|
5 |
Geçerli güvenilir veri toplanması
|
Anket hazırlama
|
Sunum, Soru-cevap, Web tabanlı araştırma
|
|
6 |
Geçerli güvenilir veri toplanması
|
Anket hazırlama , Veri tabanı oluşturma
|
Sunum, Soru-cevap, Web tabanlı araştırma
|
|
7 |
Veri girişi
|
Verilerin bilgisayara girilmesi
|
Sunum, Bağımsız öğrenme
|
|
8 |
Ödev
|
Bir fikri araştırmaya dönüştürecek, hipotezini kuracak, tasarım ve yöntemi belirleyecek
|
|
|
9 |
Temel istatistiksel kavramlar
|
Okuma
|
Sunum, soru-cevap
|
|
10 |
Tanımlayıcı istatistiksel analizler
|
SPSS paket program ile uygulama |
Sunum, Soru-cevap, Bağımsız öğrenme
|
|
11 |
Temel Hipotez testleri Parametrik ve nonparametrik hipotez testleri
|
SPSS paket program ile uygulama
|
Sunum, Soru-cevap, Bağımsız öğrenme
|
|
12 |
Temel Hipotez testleri
Oranların karşılaştırılması- Ki Kare testi
|
SPSS paket program ile uygulama
|
Sunum, Soru-cevap, Bağımsız öğrenme
|
|
13 |
Temel Hipotez testleri Ortalamaların karşılaştırılması- t testleri
|
SPSS paket program ile uygulama
|
Sunum, Soru-cevap, Bağımsız öğrenme
|
|
14 |
Sonuçların tablo, grafik ile özetlenmesi
|
SPSS çıktılarını değerlendirerek uygun tablo ve grafik oluşturma
|
Sunum, Soru-cevap, Bağımsız öğrenme
|
|
15 |
Sonuçların tablo, grafik ile özetlenmesi
|
SPSS çıktılarını değerlendirerek uygun tablo ve grafik oluşturma
|
Sunum, Soru-cevap, Bağımsız öğrenme
|
|
16/17 |
Ödev sınav
|
Kurguladığı araştırmasını öğrendiği bilgiler ışığında, analiz ederek, grafiklere dönüştürme ve sonuçlarını özetleme.
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır |
0 |
|
2 |
Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir |
3 |
|
3 |
Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar
|
0 |
|
4 |
Örgütsel etik ilkeleri açıklar |
0 |
|
5 |
Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler |
0 |
|
6 |
Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. |
0 |
|
7 |
Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar |
0 |
|
8 |
Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar |
3 |
|
9 |
Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir |
0 |
|
10 |
Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır |
5 |
|
11 |
Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar |
0 |
|
12 |
Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur |
0 |
|
13 |
Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar |
0 |
|
14 |
Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular |
0 |
|
15 |
Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür |
0 |
|
16 |
Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür |
0 |
|
17 |
Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır |
0 |
|
18 |
Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular |
0 |
|
19 |
Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 134 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|