Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Spor Bilimlerinde Temel Biyoistatistik

Dersin Kodu : BED-513

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. GÜLŞAH SEYDAOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bir araştırmanın sorusunu, hipotezini kurabilir,
Araştırma tasarımına uygun veri toplama araçları geliştirebilir,
SPSS programını kullanarak veri girişi yapabilir,
Temel parametrik ve nonparametrik hipotez testlerini uygulayabilir,
SPSS çıktılarını yorumlayabilir,
Çıktıları tablo ve grafikler ile özetleyebilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilimsel bir araştırmanın tasarlanması, doğru ve güvenilir veri toplanması ve istatistiksel analiz yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Her öğrenci alanı ile ilgili bir fikri araştırmaya dönüştürecek, hipotezini kuracak, tasarım ve yöntemini belirleyecek, tasarlanan araştırma ile ilgili anket hazırlayacak, toplanmış verileri bilgisayara girecek, verilerin SPSS programı ile tanımlayıcı analizini ve hipotez testlerini yapacak, SPSS çıktılarını uygun tablo ve grafiklere dönüştürerek sonuçlarını özetleyecektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Biyoistatistik AD


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Soru sorma, hipotez kurma Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap
2 Araştırma planlama Örnek araştırma konusu, sorusu, hipotezi belirleme Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Web tabanlı araştırma
3 Araştırma Tasarımları Araştırma konularına uygun tasarım belirleme Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Web tabanlı araştırma
4 Hipotez ve araştırma tipi ilişkisi kendi alanı ile ilgili örnek araştırma konuları belirleme Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Web tabanlı araştırma
5 Geçerli güvenilir veri toplanması Anket hazırlama Sunum, Soru-cevap, Web tabanlı araştırma
6 Geçerli güvenilir veri toplanması Anket hazırlama , Veri tabanı oluşturma Sunum, Soru-cevap, Web tabanlı araştırma
7 Veri girişi Verilerin bilgisayara girilmesi Sunum, Bağımsız öğrenme
8 Ödev Bir fikri araştırmaya dönüştürecek, hipotezini kuracak, tasarım ve yöntemi belirleyecek
9 Temel istatistiksel kavramlar Okuma Sunum, soru-cevap
10 Tanımlayıcı istatistiksel analizler SPSS paket program ile uygulama Sunum, Soru-cevap, Bağımsız öğrenme
11 Temel Hipotez testleri Parametrik ve nonparametrik hipotez testleri SPSS paket program ile uygulama Sunum, Soru-cevap, Bağımsız öğrenme
12 Temel Hipotez testleri Oranların karşılaştırılması- Ki Kare testi SPSS paket program ile uygulama Sunum, Soru-cevap, Bağımsız öğrenme
13 Temel Hipotez testleri Ortalamaların karşılaştırılması- t testleri SPSS paket program ile uygulama Sunum, Soru-cevap, Bağımsız öğrenme
14 Sonuçların tablo, grafik ile özetlenmesi SPSS çıktılarını değerlendirerek uygun tablo ve grafik oluşturma Sunum, Soru-cevap, Bağımsız öğrenme
15 Sonuçların tablo, grafik ile özetlenmesi SPSS çıktılarını değerlendirerek uygun tablo ve grafik oluşturma Sunum, Soru-cevap, Bağımsız öğrenme
16/17 Ödev sınav Kurguladığı araştırmasını öğrendiği bilgiler ışığında, analiz ederek, grafiklere dönüştürme ve sonuçlarını özetleme.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır 0
2 Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir 3
3 Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar 0
4 Örgütsel etik ilkeleri açıklar 0
5 Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler 0
6 Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. 0
7 Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar 0
8 Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar 3
9 Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir 0
10 Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır 5
11 Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar 0
12 Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur 0
13 Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar 0
14 Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular 0
15 Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür 0
16 Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür 0
17 Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır 0
18 Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular 0
19 Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 134
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.36
Dersin AKTS Kredisi: 5