Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Antrenmanın Fizyolojik Temelleri II

Dersin Kodu : BED536

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SANLI SADİ KURDAK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Egzersiz performansı ve fizyolojik fonksiyonların genel ve özel uygulanışını açıklayabilir
Acil enerji üretebilme ve güç kapasitesini değerlendirmek için uygulanan pratikleri yapabilecek prosedürleri kavrar.
Kısa süreli enerji üretim sistemlerini ve güç üretimini belirleyen yaygın testlerin sonuçlarını değerlendirebilir
Maksimal oksijen tüketim kapasitesinin ölçülmesi ve fizyolojik önemini anlar
Dinamik ve statik akciğer fonksiyon kapasitelerini ölçerek egzersiz performansıyla ilişkisini kavrar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sporcu performansının yapısal ve fonksiyonel karakteristiklerinin ölçülmesinde geçerli metotların öğretilmesi

Dersin İçeriği : Enerji kapasitelerinin ölçülmesi ve kişisel farklılıklar Anaerobik güç ve kapasite Anaerobik güç için biolojik göstergeler: Kan laktat seviyesi ve Kas gilikojen tüketimi Aerobik kapasiteyi belirleyen testler Kardiorespiratuar fonksiyon kapasitelerinin ölçülmesi: Maksimal Oksijen Tüketimi (VO2max) testleri Kardiyovasküler sistem fonksiyonel kapasitesi: Kardiak Output, egzersiz ve dinlenik durumda kardiak output´un dağılımı Akciğer volüm ve kapasitelerinin ölçülmesi Kuvvet ölçümleri: Dinamometre ve tek tekrarlı maksimum güç Vucut kompozisyonunu belirlemede yaygın teknikler: Yağsız ve yağlı vücut kitlesi, vücut kitle indeksi Sikinfold, cevre ve antropometrik ölçümler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Enerji kapasitelerinin ölçülmesi ve kişisel farklılıklar Kaynak okuma. Ön araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
2 Anaerobik güç ve kapasite Kaynak okuma. Ön araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
3 Anaerobik güç ve kapasite testleri: wingate bisiklet ergometri testi Kaynak okuma. Ön araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
4 Anaerobik güç için biolojik göstergeler: Kan laktat seviyesi ve Kas gilikojen tüketimi Kaynak okuma. Ön araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
5 Aerobik kapasiteyi belirleyen testler Kaynak okuma. Ön araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
6 Kardiorespiratuar fonksiyon kapasitelerinin ölçülmesi: Maksimal Oksijen Tüketimi (VO2max) testleri Kaynak okuma. Ön araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
7 Kardiorespiratuar fonksiyon kapasitelerinin ölçülmesi: Maksimal Oksijen Tüketimi (VO2max) testleri Kaynak okuma. Ön araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
8 ara sınav ara sınav ara sınav
9 Kardiyovasküler sistem fonksiyonel kapasitesi: Kardiak Output egzersiz ve dinlenik durumda kardiak output´un dağılımı Kaynak okuma. Ön araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
10 Kardiyovasküler sistem fonksiyonel kapasitesi: Kardiak Output egzersiz ve dinlenik durumda kardiak output´un dağılımı Kaynak okuma. Ön araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
11 Akciğer volüm ve kapasitelerinin ölçülmesi Kaynak okuma. Ön araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
12 Kuvvet ölçümleri: Dinamometre ve tek tekrarlı maksimum Kaynak okuma. Ön araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
13 Vucut kompozisyonunu belirlemede yaygın teknikler: Yağsız ve yağlı vücut kitlesi, vücut kitle indeksi Kaynak okuma. Ön araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
14 Sikinfold, cevre ve antropometrik ölçümler Kaynak okuma. Ön araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
15 Genel Tekrar Kaynak okuma. Ön araştırma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
16/17 Sınav Sınav Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  . M. Günay, K. Tamer, İ. Cicioğlu : Spor Fizyolojisi ve Performans Ölçümü, Gazi Büro Kitabevi, Ankara, 2005, 2.Mc Ardle,Katch F.I, Katch L.V, Exercise Physiology ,Energy,Nutrition &Human performance Lippincott Williams & Wilkins , 2007 3.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır 5
2 Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir 5
3 Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar 3
4 Örgütsel etik ilkeleri açıklar 0
5 Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler 5
6 Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. 5
7 Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar 0
8 Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar 4
9 Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir 3
10 Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır 3
11 Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar 1
12 Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur 3
13 Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar 3
14 Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular 4
15 Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür 5
16 Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür 3
17 Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır 5
18 Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular 3
19 Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 76
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.04
Dersin AKTS Kredisi: 3