|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Enerji kapasitelerinin ölçülmesi ve kişisel farklılıklar |
Kaynak okuma. Ön araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
2 |
Anaerobik güç ve kapasite |
Kaynak okuma. Ön araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
3 |
Anaerobik güç ve kapasite testleri: wingate bisiklet ergometri testi |
Kaynak okuma. Ön araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
4 |
Anaerobik güç için biolojik göstergeler: Kan laktat seviyesi ve Kas gilikojen tüketimi |
Kaynak okuma. Ön araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
5 |
Aerobik kapasiteyi belirleyen testler |
Kaynak okuma. Ön araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
6 |
Kardiorespiratuar fonksiyon kapasitelerinin ölçülmesi: Maksimal Oksijen Tüketimi (VO2max) testleri |
Kaynak okuma. Ön araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
7 |
Kardiorespiratuar fonksiyon kapasitelerinin ölçülmesi: Maksimal Oksijen Tüketimi (VO2max) testleri |
Kaynak okuma. Ön araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
8 |
ara sınav |
ara sınav |
ara sınav |
|
9 |
Kardiyovasküler sistem fonksiyonel kapasitesi: Kardiak Output egzersiz ve dinlenik durumda kardiak output´un dağılımı |
Kaynak okuma. Ön araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
10 |
Kardiyovasküler sistem fonksiyonel kapasitesi: Kardiak Output egzersiz ve dinlenik durumda kardiak output´un dağılımı |
Kaynak okuma. Ön araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
11 |
Akciğer volüm ve kapasitelerinin ölçülmesi |
Kaynak okuma. Ön araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
12 |
Kuvvet ölçümleri: Dinamometre ve tek tekrarlı maksimum |
Kaynak okuma. Ön araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
13 |
Vucut kompozisyonunu belirlemede yaygın teknikler: Yağsız ve yağlı vücut kitlesi, vücut kitle indeksi |
Kaynak okuma. Ön araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
14 |
Sikinfold, cevre ve antropometrik ölçümler |
Kaynak okuma. Ön araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
15 |
Genel Tekrar |
Kaynak okuma. Ön araştırma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
16/17 |
Sınav |
Sınav |
Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır |
5 |
|
2 |
Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir |
5 |
|
3 |
Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar
|
3 |
|
4 |
Örgütsel etik ilkeleri açıklar |
0 |
|
5 |
Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler |
5 |
|
6 |
Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. |
5 |
|
7 |
Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar |
0 |
|
8 |
Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar |
4 |
|
9 |
Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir |
3 |
|
10 |
Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır |
3 |
|
11 |
Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar |
1 |
|
12 |
Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur |
3 |
|
13 |
Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar |
3 |
|
14 |
Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular |
4 |
|
15 |
Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür |
5 |
|
16 |
Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür |
3 |
|
17 |
Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır |
5 |
|
18 |
Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular |
3 |
|
19 |
Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|