Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Spor Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
BED-501 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATMA PERVİN BİLİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yönetim bilimlerinin gelişimini açıklar Yönetim, örgüt ve spor yönetimi kavramlarını tanımlar Türk spor yönetiminin örgütlenme aşamalarını açıklar Türk spor yönetimi için önerilen modelleri açıklar Spor yönetiminde stratejik yönetimin önemini açıklar Spor Yönetiminde stratejik planlamayı açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, yönetim ve spor yönetimi ile ilgili temel kavramları, Türkiye´deki tarihsel süreç içinde yer alan spor örgütlerini ile günümüz çağdaş spor yönetiminin yapısını ve özelliklerini öğretmektir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Yönetim bilimleri ve spor yönetimi,Türk spor yönetiminin aşamaları, spor yönetimde demokratik yaklaşımlar, spor yönetiminde önerilen model önerileri, spor yönetiminde çağdaş yönetim yaklaşımları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yönetim Bilimlerinin Gelişimi |
Kaynakları tarama ve okuma |
Anlatım- Soru-Cevap, Tartişma |
|
2 |
Yönetim Bilimleri ve Spor Yönetimi |
Kaynakları tarama ve okuma |
Anlatım- Soru-Cevap, Tartişma |
|
3 |
Yönetim, Örgüt ve Spor Yönetimi Kavramlarının Tanımlanması |
Kaynakları tarama ve okuma |
Anlatım- Soru-Cevap, Tartişma |
|
4 |
Türk Spor Yönetiminin Örgütlenme Aşamaları |
Kaynakları tarama ve okuma |
Anlatım- Soru-Cevap, Tartişma |
|
5 |
Türk Spor Yönetiminin Örgütlenme Aşamalarında Yer Alan Örgütler |
Kaynakları tarama ve okuma |
Anlatım- Soru-Cevap, Tartişma |
|
6 |
Türk Spor Yönetiminin Örgütlenme Aşamalarında Yer Alan Örgütler |
Kaynakları tarama ve okuma |
Anlatım- Soru-Cevap, Tartişma |
|
7 |
Türk Spor Yönetiminde Demokratik Yaklaşımlar
|
Kaynakları tarama ve okuma |
Anlatım- Soru-Cevap, Tartişma |
|
8 |
ARA SINAV |
Tekrar |
Sözlü veya Yazılı Sınav |
|
9 |
Türk Spor Yönetiminde Demokratik Yaklaşımlar
|
Kaynakları tarama ve okuma
|
Anlatım- Soru-Cevap, Tartişma |
|
10 |
Türk Spor Yönetimi İçin Önerilen Modeller
|
Kaynakları tarama ve okuma |
Anlatım- Soru-Cevap, Tartişma |
|
11 |
Türk Spor Yönetimi İçin Önerilen Modeller
|
Kaynakları tarama ve okuma |
Anlatım- Soru-Cevap, Tartişma |
|
12 |
Çağdaş Yönetim Yaklaşımları ve Spor Yönetimi |
Kaynakları tarama ve okuma |
Anlatım- Soru-Cevap, Tartişma |
|
13 |
Çağdaş Yönetim Yaklaşımları ve Spor Yönetimi |
Kaynakları tarama ve okuma |
Anlatım- Soru-Cevap, Tartişma |
|
14 |
Spor Yönetiminde Stratejik Yönetim
|
Kaynakları tarama ve okuma |
Anlatım- Soru-Cevap, Tartişma |
|
15 |
Spor Yönetiminde Stratejik Planlama |
Kaynakları tarama ve okuma |
Anlatım- Soru-Cevap, Tartişma |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Öğrenilen bilgilerin tekrarlanması |
Sözlü veya Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır |
0 |
|
2 |
Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir |
2 |
|
3 |
Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar
|
2 |
|
4 |
Örgütsel etik ilkeleri açıklar |
0 |
|
5 |
Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler |
0 |
|
6 |
Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. |
0 |
|
7 |
Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar |
3 |
|
8 |
Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar |
0 |
|
9 |
Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir |
0 |
|
10 |
Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır |
0 |
|
11 |
Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar |
2 |
|
12 |
Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur |
0 |
|
13 |
Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar |
0 |
|
14 |
Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular |
0 |
|
15 |
Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür |
0 |
|
16 |
Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür |
5 |
|
17 |
Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır |
1 |
|
18 |
Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular |
1 |
|
19 |
Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|