Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Spor Yönetimi

Dersin Kodu : BED-501

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATMA PERVİN BİLİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yönetim bilimlerinin gelişimini açıklar
Yönetim, örgüt ve spor yönetimi kavramlarını tanımlar
Türk spor yönetiminin örgütlenme aşamalarını açıklar
Türk spor yönetimi için önerilen modelleri açıklar
Spor yönetiminde stratejik yönetimin önemini açıklar
Spor Yönetiminde stratejik planlamayı açıklar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, yönetim ve spor yönetimi ile ilgili temel kavramları, Türkiye´deki tarihsel süreç içinde yer alan spor örgütlerini ile günümüz çağdaş spor yönetiminin yapısını ve özelliklerini öğretmektir.

Dersin İçeriği : Yönetim bilimleri ve spor yönetimi,Türk spor yönetiminin aşamaları, spor yönetimde demokratik yaklaşımlar, spor yönetiminde önerilen model önerileri, spor yönetiminde çağdaş yönetim yaklaşımları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yönetim Bilimlerinin Gelişimi Kaynakları tarama ve okuma Anlatım- Soru-Cevap, Tartişma
2 Yönetim Bilimleri ve Spor Yönetimi Kaynakları tarama ve okuma Anlatım- Soru-Cevap, Tartişma
3 Yönetim, Örgüt ve Spor Yönetimi Kavramlarının Tanımlanması Kaynakları tarama ve okuma Anlatım- Soru-Cevap, Tartişma
4 Türk Spor Yönetiminin Örgütlenme Aşamaları Kaynakları tarama ve okuma Anlatım- Soru-Cevap, Tartişma
5 Türk Spor Yönetiminin Örgütlenme Aşamalarında Yer Alan Örgütler Kaynakları tarama ve okuma Anlatım- Soru-Cevap, Tartişma
6 Türk Spor Yönetiminin Örgütlenme Aşamalarında Yer Alan Örgütler Kaynakları tarama ve okuma Anlatım- Soru-Cevap, Tartişma
7 Türk Spor Yönetiminde Demokratik Yaklaşımlar Kaynakları tarama ve okuma Anlatım- Soru-Cevap, Tartişma
8 ARA SINAV Tekrar Sözlü veya Yazılı Sınav
9 Türk Spor Yönetiminde Demokratik Yaklaşımlar Kaynakları tarama ve okuma Anlatım- Soru-Cevap, Tartişma
10 Türk Spor Yönetimi İçin Önerilen Modeller Kaynakları tarama ve okuma Anlatım- Soru-Cevap, Tartişma
11 Türk Spor Yönetimi İçin Önerilen Modeller Kaynakları tarama ve okuma Anlatım- Soru-Cevap, Tartişma
12 Çağdaş Yönetim Yaklaşımları ve Spor Yönetimi Kaynakları tarama ve okuma Anlatım- Soru-Cevap, Tartişma
13 Çağdaş Yönetim Yaklaşımları ve Spor Yönetimi Kaynakları tarama ve okuma Anlatım- Soru-Cevap, Tartişma
14 Spor Yönetiminde Stratejik Yönetim Kaynakları tarama ve okuma Anlatım- Soru-Cevap, Tartişma
15 Spor Yönetiminde Stratejik Planlama Kaynakları tarama ve okuma Anlatım- Soru-Cevap, Tartişma
16/17 FİNAL SINAVI Öğrenilen bilgilerin tekrarlanması Sözlü veya Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sunay H. Spor Yönetimi. Gazi Kitapevi. Ekim 2009.
  Eren E. Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, 8.Baskı İstanbul:Beta Basım A.Ş. 2010
 Sümer R. Sporda Demokrasi 2. Ankara: Şafak Matbaacılık, Ekim, 1990.
 Fişek, K. (1998) Devlet Politikası ve Toplumsal Yapıyla İlişkileri Açısından Spor Yönetimi. Ankara: Bağırgan Yayınevi.
 Pearre J.A., Robinson R.B. Strategic Management, Formulation, Implementation and Control, Eighth Edition, mcGraw-Hill, İrvin, 2003.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır 0
2 Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir 2
3 Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar 2
4 Örgütsel etik ilkeleri açıklar 0
5 Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler 0
6 Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. 0
7 Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar 3
8 Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar 0
9 Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir 0
10 Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır 0
11 Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar 2
12 Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur 0
13 Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar 0
14 Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular 0
15 Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür 0
16 Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür 5
17 Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır 1
18 Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular 1
19 Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 106
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.24
Dersin AKTS Kredisi: 4