|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Danışmanının belirleyeceği konularda güncel literatürün izlenmesi ve değerlendirilmesi.
İlgili çalışmalara temel teşkil edecek bilimsel faaliyetlerin etik kurallar çerçevesinde yürütülmesi.
Çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi.
Sunulması. |
Literatür tarama,
Bireysel çalışma
|
Sunum, tartışma, laboratuvar uygulaması, grup çalışması,
bireysel çalışma
|
|
2 |
Danışmanının belirleyeceği konularda güncel literatürün izlenmesi ve değerlendirilmesi.
İlgili çalışmalara temel teşkil edecek bilimsel faaliyetlerin etik kurallar çerçevesinde yürütülmesi.
Çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi.
Sunulması. |
Literatür tarama,
Bireysel çalışma
|
Sunum, tartışma, laboratuvar uygulaması, grup çalışması,
bireysel çalışma
|
|
3 |
Danışmanının belirleyeceği konularda güncel literatürün izlenmesi ve değerlendirilmesi.
İlgili çalışmalara temel teşkil edecek bilimsel faaliyetlerin etik kurallar çerçevesinde yürütülmesi.
Çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi.
Sunulması. |
Literatür tarama,
Bireysel çalışma
|
Sunum, tartışma, laboratuvar uygulaması, grup çalışması,
bireysel çalışma
|
|
4 |
Danışmanının belirleyeceği konularda güncel literatürün izlenmesi ve değerlendirilmesi.
İlgili çalışmalara temel teşkil edecek bilimsel faaliyetlerin etik kurallar çerçevesinde yürütülmesi.
Çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi.
Sunulması. |
Literatür tarama,
Bireysel çalışma
|
Sunum, tartışma, laboratuvar uygulaması, grup çalışması,
bireysel çalışma
|
|
5 |
Danışmanının belirleyeceği konularda güncel literatürün izlenmesi ve değerlendirilmesi.
İlgili çalışmalara temel teşkil edecek bilimsel faaliyetlerin etik kurallar çerçevesinde yürütülmesi.
Çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi.
Sunulması. |
Literatür tarama,
Bireysel çalışma
|
Sunum, tartışma, laboratuvar uygulaması, grup çalışması,
bireysel çalışma
|
|
6 |
Danışmanının belirleyeceği konularda güncel literatürün izlenmesi ve değerlendirilmesi.
İlgili çalışmalara temel teşkil edecek bilimsel faaliyetlerin etik kurallar çerçevesinde yürütülmesi.
Çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi.
Sunulması. |
Literatür tarama,
Bireysel çalışma
|
Sunum, tartışma, laboratuvar uygulaması, grup çalışması,
bireysel çalışma
|
|
7 |
Danışmanının belirleyeceği konularda güncel literatürün izlenmesi ve değerlendirilmesi.
İlgili çalışmalara temel teşkil edecek bilimsel faaliyetlerin etik kurallar çerçevesinde yürütülmesi.
Çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi.
Sunulması. |
Literatür tarama,
Bireysel çalışma
|
Sunum, tartışma, laboratuvar uygulaması, grup çalışması,
bireysel çalışma
|
|
8 |
Danışmanının belirleyeceği konularda güncel literatürün izlenmesi ve değerlendirilmesi.
İlgili çalışmalara temel teşkil edecek bilimsel faaliyetlerin etik kurallar çerçevesinde yürütülmesi.
Çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi.
Sunulması. |
Literatür tarama,
Bireysel çalışma
|
Sunum, tartışma, laboratuvar uygulaması, grup çalışması,
bireysel çalışma
|
|
9 |
Danışmanının belirleyeceği konularda güncel literatürün izlenmesi ve değerlendirilmesi.
İlgili çalışmalara temel teşkil edecek bilimsel faaliyetlerin etik kurallar çerçevesinde yürütülmesi.
Çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi.
Sunulması. |
Literatür tarama,
Bireysel çalışma
|
Sunum, tartışma, laboratuvar uygulaması, grup çalışması,
bireysel çalışma
|
|
10 |
Danışmanının belirleyeceği konularda güncel literatürün izlenmesi ve değerlendirilmesi.
İlgili çalışmalara temel teşkil edecek bilimsel faaliyetlerin etik kurallar çerçevesinde yürütülmesi.
Çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi.
Sunulması. |
Literatür tarama,
Bireysel çalışma
|
Sunum, tartışma, laboratuvar uygulaması, grup çalışması,
bireysel çalışma
|
|
11 |
Danışmanının belirleyeceği konularda güncel literatürün izlenmesi ve değerlendirilmesi.
İlgili çalışmalara temel teşkil edecek bilimsel faaliyetlerin etik kurallar çerçevesinde yürütülmesi.
Çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi.
Sunulması. |
Literatür tarama,
Bireysel çalışma
|
Sunum, tartışma, laboratuvar uygulaması, grup çalışması,
bireysel çalışma
|
|
12 |
Danışmanının belirleyeceği konularda güncel literatürün izlenmesi ve değerlendirilmesi.
İlgili çalışmalara temel teşkil edecek bilimsel faaliyetlerin etik kurallar çerçevesinde yürütülmesi.
Çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi.
Sunulması. |
Literatür tarama,
Bireysel çalışma
|
Sunum, tartışma, laboratuvar uygulaması, grup çalışması,
bireysel çalışma
|
|
13 |
Danışmanının belirleyeceği konularda güncel literatürün izlenmesi ve değerlendirilmesi.
İlgili çalışmalara temel teşkil edecek bilimsel faaliyetlerin etik kurallar çerçevesinde yürütülmesi.
Çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi.
Sunulması. |
Literatür tarama,
Bireysel çalışma
|
Sunum, tartışma, laboratuvar uygulaması, grup çalışması,
bireysel çalışma
|
|
14 |
Danışmanının belirleyeceği konularda güncel literatürün izlenmesi ve değerlendirilmesi.
İlgili çalışmalara temel teşkil edecek bilimsel faaliyetlerin etik kurallar çerçevesinde yürütülmesi.
Çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi.
Sunulması. |
Literatür tarama,
Bireysel çalışma
|
Sunum, tartışma, laboratuvar uygulaması, grup çalışması,
bireysel çalışma
|
|
15 |
Danışmanının belirleyeceği konularda güncel literatürün izlenmesi ve değerlendirilmesi.
İlgili çalışmalara temel teşkil edecek bilimsel faaliyetlerin etik kurallar çerçevesinde yürütülmesi.
Çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi.
Sunulması. |
Literatür tarama,
Bireysel çalışma
|
Sunum, tartışma, laboratuvar uygulaması, grup çalışması,
bireysel çalışma
|
|
16/17 |
Danışmanının belirleyeceği konularda güncel literatürün izlenmesi ve değerlendirilmesi.
İlgili çalışmalara temel teşkil edecek bilimsel faaliyetlerin etik kurallar çerçevesinde yürütülmesi.
Çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi.
Sunulması. |
Literatür tarama,
Bireysel çalışma
|
Sunum, tartışma, laboratuvar uygulaması, grup çalışması,
bireysel çalışma
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mikroorganizmaların morfolojik ve fizyolojik özelliklerini tanımlar.
|
0 |
|
2 |
Mikroorganizmaların genomik yapıları tanımlar.
|
0 |
|
3 |
Mikroorganizmaların virulans faktörlerini ve enfeksiyon oluşturma mekanizmaları açıklar.
|
0 |
|
4 |
Mikroorganizmalara karşı gelişen immun cevabı ve savunma mekanizmalarını tanımlar.
|
0 |
|
5 |
Mikroorganizmalara karşı etkili antimikrobiyal ajanları listeler.
. |
0 |
|
6 |
Mikroorganizmaların antimikrobiyallere karşı direnç geliştirme mekanizmalarını açıklar. |
0 |
|
7 |
Enfeksiyöz mikroorganizmaların laboratuvar tanısında kullanılan mikroskobi, kültür, serolojik tanı ve moleküler tanı prensiplerini listeler.
|
0 |
|
8 |
Mikroorganizmaların tanımlanabilmeleri için gerekli mikrobiyolojik testleri listeler. |
0 |
|
9 |
Klinik örneklerin alınmasından etken mikroorganizmanın tanımlanmasına kadar geçen süreçte kullanılan yöntemleri planlar ve uygular. |
0 |
|
10 |
Mİkroorganizmaları klinik örneklerden üretmek ve tanımlamak amacıyla uygun kültür ortamlarını, boyama yöntemlerini, biyokimyasal testleri ve moleküler tanı yöntemlerini uygular.
|
0 |
|
11 |
Mikroskobik inceleme için gerekli temel mikrobiyolojik boyama yöntemlerini ve biyokimyasal testleri uygular.
|
0 |
|
12 |
Mikroorganizmaları temel moleküler tanı yöntemlerini kullanarak tespit eder.
|
0 |
|
13 |
Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. |
0 |
|
14 |
Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapar. |
0 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. |
0 |
|
16 |
Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir. |
1 |
|
17 |
Etkili iletişim kurar.
|
5 |
|
18 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. |
5 |
|
19 |
Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelere uymayı gözetir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|