Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Özel Bakteriyoloji II

Dersin Kodu : MİK-506

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. FATİH KÖKSAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : İnfeksiyon hastalığı etkeni Mikobakteriler,Corynebakteriler,Bacillus türleri,Leptospira,Borrelia, Treponema,Mikoplazma, üreoplazmalar,Chlamydia, küçük gram negatif basiller ve anaerob bakterilerin genel özelliklerini açıklar.
İnfeksiyon hastalığı etkeni bakterilerin kaynak ve bulaş yollarını tanımlar.
İnfeksiyon hastalığı etkeni bakterilerin antimikrobiyal direnç mekanizmalarını listeler.
Antimikrobiyal duyarlılık testlerini uygular ve yorumlar.
Bakteriyel toksinleri ve hastalık yapma mekanizmalarını açıklar.
İnfeksiyon hastalığı etkeni bakterilerin klinik örnekten izolasyon yöntemlerini listeler.
Bakteriyel enfeksiyonların tanısında kullanılan moleküler yöntemleri listeler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İnsanlarda hastalık etkeni olan bakterilerin özellikleri, hastalık oluşturma yolları, antimikrobiyal direnç mekanizmaları ve tanıları hakkında temel bilgi edinmektir.

Dersin İçeriği : : Bu derste, insanlarda hastalık etkeni olan Mikobakteriler, Corynebakteriler,Bacillus türleri, Leptospira, Borrelia, Treponema, Mikoplazma, Üreoplazmalar, Chlamydia, Küçük gram negatif basiller ve Anaerob bakterilerin genel özellikleri, yaptıkları hastalıklar, antimikrobiyal direnç mekanizmaları ve tanıları yer almaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü Tıp Fakültesi Tıbbı Mikrobiyoloji AnaBilim Dalı Toplantı Salonu ve laboratuarları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Mikobakteriler Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim, tartışma
2 Mycobacterium tuberculosis Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim, tartışma
3 Corynebakteriler Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim, tartışma
4 Bacillus türleri Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim, tartışma
5 Leptospira Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim, tartışma
6 Borrelia, Treponema Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim, tartışma
7 Mikoplazma ve üreoplazmalar Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim, tartışma
8 Vize Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Chlamydia Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim, tartışma
10 Küçük gram negatif basiller: Brucella, Bordatella, Haemophilus Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim, tartışma
11 Anaerob bakterilerin genel özellikleri: Clostridium, Bacteroides Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim, tartışma
12 Bakterilerde antimikrobiyal direnç mekanizmaları Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Web´ten yeni bilgi toplama Düz anlatım, gösterim, tartışma,grup çalışması
13 Antimikrobiyal duyarlılık testleri Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Web´ten yeni bilgi toplama Düz anlatım, gösterim, tartışma,grup çalışması
14 Bakteriyel toksinler ve hastalık yapma mekanizmaları Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Web´ten yeni bilgi toplama Düz anlatım, gösterim, tartışma,grup çalışması
15 Bakteriyel enfeksiyonların tanısında moleküler yöntemler Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim, tartışma
16/17 Final Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders notu ve slaytlar
 Human Microbiology (Lifelines).P.H.Simon Taylo& Francis 2002
 Temel ve Klinik Mikrobiyoloji, Şemsettin Ustaçelebi. Güneş Kitabevi
Diğer Kaynaklar   Essential Microbiolgy S.Hogg J.Willey& Sons 2005.
 Basic Lab Clinical Bacteriology. 2. BASKI J.Vandepıtte WHO 2003
 Bacterial Pathogenesis: a Molecular Approach, Second Edition, Abigail A. Salyers and Dixie D. Whitt. 2001, ASM Press.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mikroorganizmaların morfolojik ve fizyolojik özelliklerini tanımlar. 5
2 Mikroorganizmaların genomik yapıları tanımlar. 5
3 Mikroorganizmaların virulans faktörlerini ve enfeksiyon oluşturma mekanizmaları açıklar. 5
4 Mikroorganizmalara karşı gelişen immun cevabı ve savunma mekanizmalarını tanımlar. 5
5 Mikroorganizmalara karşı etkili antimikrobiyal ajanları listeler. . 5
6 Mikroorganizmaların antimikrobiyallere karşı direnç geliştirme mekanizmalarını açıklar. 5
7 Enfeksiyöz mikroorganizmaların laboratuvar tanısında kullanılan mikroskobi, kültür, serolojik tanı ve moleküler tanı prensiplerini listeler. 5
8 Mikroorganizmaların tanımlanabilmeleri için gerekli mikrobiyolojik testleri listeler. 5
9 Klinik örneklerin alınmasından etken mikroorganizmanın tanımlanmasına kadar geçen süreçte kullanılan yöntemleri planlar ve uygular. 3
10 Mİkroorganizmaları klinik örneklerden üretmek ve tanımlamak amacıyla uygun kültür ortamlarını, boyama yöntemlerini, biyokimyasal testleri ve moleküler tanı yöntemlerini uygular. 3
11 Mikroskobik inceleme için gerekli temel mikrobiyolojik boyama yöntemlerini ve biyokimyasal testleri uygular. 3
12 Mikroorganizmaları temel moleküler tanı yöntemlerini kullanarak tespit eder. 3
13 Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. 1
14 Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapar. 1
15 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. 1
16 Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir. 1
17 Etkili iletişim kurar. 1
18 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. 1
19 Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelere uymayı gözetir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 3 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 110
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.4
Dersin AKTS Kredisi: 4