Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Özel Bateriyoloji I

Dersin Kodu : MİK-505

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. FATİH KÖKSAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : İnsanda enfeksiyon oluşturan Gram pozitif- negatif kokların, enterik bakterilerin ve Nonfermentatif gram negatif basillerin genel özelliklerini listeler.
Gram pozitif kokların yaptıkları hastalıkları ve hastalık yapma mekanizmalarını açıklar
Gram pozitif kokların klinik örneklerden izolasyon yöntemlerini açıklar.
Gram negatif kokların yaptıkları hastalıkları ve hastalık yapma mekanizmalarını açıklar
Gram negatif kokların klinik örneklerden izolasyon yöntemlerini açıklar.
Enterik bakterilerin yaptıkları hastalıkları ve hastalık yapma mekanizmalarını açıklar.
Enterik bakterilerin klinik örneklerden izolasyon yöntemlerini açıklar.
Nonfermentatif gram negatif basillerin yaptıkları hastalıkları ve hastalık yapma mekanizmalarını açıklar.
Nonfermentatif gram negatif basillerin klinik örneklerden izolasyon yöntemlerini açıklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İnsanlarda hastalık etkeni olan bakterilerin özelliklerini, hastalık yapma mekanizmalarını, yaptıkları hastalıkları ve klinik örneklerden izolasyonları hakkında temel bilgi ve becerileri kazanmaktır.

Dersin İçeriği : Bu derste, insanlarda hastalık etkeni olan Gram pozitif- negatif kokların, enterik bakterilerin ve Nonfermentatif gram negatif basillerin genel özellikleri, yaptıkları hastalıkları ve hastalık yapma mekanizmaları öğretilmektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü Tıp Fakültesi Tıbbı Mikrobiyoloji AnaBilim Dalı Toplantı Salonu ve laboratuvarları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Gram pozitif kokların genel özellikleri Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim tartışma
2 Stafilokoklar, mikrokoklar Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim tartışma
3 Streptokoklar, enterokoklar Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim tartışma
4 Gram negatif kokların genel özellikleri Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim tartışma
5 Neisseria,Moraxella Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim tartışma
6 Enterobactericeae’nin genel özellikleri Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim tartışma
7 E.coli, Klebsiella Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim tartışma
8 Vize Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Salmonella, Shigella Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim tartışma
10 Proteus Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim tartışma
11 Citrobacter ,Serratia Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim tartışma
12 Nonfermentatif gram negatif basillerin genel özellikleri Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim tartışma
13 Pseudomonas Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim tartışma
14 Acinetobacter Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim tartışma
15 Stenotrophomonas, Plesiomonas, Aeromonas Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim tartışma
16/17 Final Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders notu ve slaytlar
 Human Microbiology (Lifelines).P.H.Simon Taylo& Francis 2002
 Temel ve Klinik Mikrobiyoloji, Şemsettin Ustaçelebi. Güneş Kitabevi
Diğer Kaynaklar  Essential Microbiolgy S.Hogg J.Willey& Sons 2005.
 Basic Lab Clinical Bacteriology. 2. BASKI J.Vandepıtte WHO 2003
 Bacterial Pathogenesis: a Molecular Approach, Second Edition, Abigail A. Salyers and Dixie D. Whitt. 2001, ASM Press.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mikroorganizmaların morfolojik ve fizyolojik özelliklerini tanımlar. 5
2 Mikroorganizmaların genomik yapıları tanımlar. 5
3 Mikroorganizmaların virulans faktörlerini ve enfeksiyon oluşturma mekanizmaları açıklar. 5
4 Mikroorganizmalara karşı gelişen immun cevabı ve savunma mekanizmalarını tanımlar. 5
5 Mikroorganizmalara karşı etkili antimikrobiyal ajanları listeler. . 5
6 Mikroorganizmaların antimikrobiyallere karşı direnç geliştirme mekanizmalarını açıklar. 5
7 Enfeksiyöz mikroorganizmaların laboratuvar tanısında kullanılan mikroskobi, kültür, serolojik tanı ve moleküler tanı prensiplerini listeler. 5
8 Mikroorganizmaların tanımlanabilmeleri için gerekli mikrobiyolojik testleri listeler. 5
9 Klinik örneklerin alınmasından etken mikroorganizmanın tanımlanmasına kadar geçen süreçte kullanılan yöntemleri planlar ve uygular. 3
10 Mİkroorganizmaları klinik örneklerden üretmek ve tanımlamak amacıyla uygun kültür ortamlarını, boyama yöntemlerini, biyokimyasal testleri ve moleküler tanı yöntemlerini uygular. 3
11 Mikroskobik inceleme için gerekli temel mikrobiyolojik boyama yöntemlerini ve biyokimyasal testleri uygular. 3
12 Mikroorganizmaları temel moleküler tanı yöntemlerini kullanarak tespit eder. 3
13 Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. 1
14 Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapar. 1
15 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. 1
16 Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir. 1
17 Etkili iletişim kurar. 1
18 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. 1
19 Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelere uymayı gözetir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 104
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.16
Dersin AKTS Kredisi: 4