|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hücre Kültürüne Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
HİS514 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HÜLYA ÖZGÜR Prof.Dr. SAİT POLAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hücre kültürü laboratuvar cihazları tanıyabilir. Hücre kültürü laboratuvar çalışma kurallarını öğrenir. Temel hücre kültürü tekniklerini öğrenir. Temel hücre kültürü uygulamalarını yapabilir. Hücre kültürü laboratuvar da karşılaşılan sorunlar ve çözümler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
HİS512 Işık Mikroskopi Teknikleri I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel hücre kültürü tekniklerini öğrenebilme ve uygulayabilme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hücre kültürü tipleri, Karbondioksit inkübatörü, Mikroskop, Saklama koşulları, Hücre Kültürü Depoları, Hücre üretimi, Hücre kültürü medyumu, Hücre Kültürü emniyeti |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hücre kültürü nedir ve hangi amaçla kullanılır?
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum |
|
2 |
Hücre kültürü gelişiminde tarihsel olaylar
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum |
|
3 |
Hücre kültürü tipleri
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum |
|
4 |
Sub –kültür metodunun kullanımı
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum |
|
5 |
Kültür medyumları
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum |
|
6 |
Kültür kapları
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum ve demonstrasyon |
|
7 |
İnkübatörlerin kullanımı
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum ve demonstrasyon |
|
8 |
Ara sınav
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
yazılı sınav |
|
9 |
Hücre kültür kontaminasyonları
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum |
|
10 |
Temel aseptik koşullar
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum |
|
11 |
Hücre kültüründe güvenlik önlemleri
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum |
|
12 |
Saklamak amacıyla hücrelerin dondurulması
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum ve demonstrasyon |
|
13 |
Dondurularak saklanmış hücrelerle çalışmak
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum |
|
14 |
Hücre canlılığı |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum |
|
15 |
Transfeksiyon yöntemleri |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum |
|
16/17 |
Final |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Davis JM.: Basic cell culture. A practical approach. Oxford University press. 1994, New York.
Masters JRM.: Animal cell culture. 3rd ed. Oxford University press. 2005.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Ders sunumları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Hücre ve dokuların temel histolojik özelliklerini söyleyebilir. |
0 |
|
2 |
Hücrelerin yapı ve fonksiyon bağlantısını kurabilir. |
0 |
|
3 |
Organ sistemlerinin histolojik özellikleri hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
4 |
Embriyo gelişimi, gelişim bozuklukları ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
5 |
Işık ve elektron mikroskobik doku hazırlama ve inceleme yöntemlerini tanımlayabilir. |
0 |
|
6 |
Hücre kültürü, histokimya ve immünohistokimya alanlarının genel prensipleri hakkında bilgi sahibidir. |
5 |
|
7 |
Işık ve elektron mikroskobik incelemeler için gerekli olan solüsyonları ve dokuları hazırlayabilir. |
3 |
|
8 |
Temel histokimyasal boyama yöntemlerini uygulayabilir. |
0 |
|
9 |
Doku ve organ sistemlerini ışık mikroskobik düzeyde ayırt edebilir. |
0 |
|
10 |
Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. |
0 |
|
11 |
Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapabilir. |
0 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. |
0 |
|
13 |
Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. |
0 |
|
14 |
Yüksek lisans düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilir. |
0 |
|
15 |
Etkili iletişim kurabilir. |
0 |
|
16 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. |
0 |
|
17 |
Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelerin önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 90 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|