|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dolaşım ve Solunum Sistemi Histolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
HİS504 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ÖZGÜL TAP Prof.Dr. UFUK ÖZGÜ METE |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Arter ve venlerin sınıflandırmasını yapar. Arter ve venlerin yapısal özelliklerini söyler. Arter ve venleri histolojik özelliklerine göre ışık mikroskobik düzeyde ayırt eder. Kalbin yapısal özelliklerini bilir Solunum sistemi yapı ve organlarının yapısal özelliklerini bilir Solunum sistemi organlarını ışık mikroskobik düzeyde tanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
HİS501 Hücre İnce Yapısı ve Fonksiyonları HİS 502 Dokuların Temel Histolojik Özellikleri
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dolaşım ve solunum sistemini oluşturan yapı ve organların histolojik özellikleri hakkında bilgi kazandırmak ve ışık mikroskobik düzeyde ayırt edebilmesini sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dolaşım sisteminin genel histolojik özellikleri, arterlerin, venlerin, kapillerlerin ve lenfatik damarların tipleri ve histolojik özellikleri, kalp histolojisi, nasal kavite ve olfaktor rmukoza histolojisi, farinks, larinks ve trakea histolojisi ve akciğerlerin histolojik özelliklerini içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dolaşım sisteminin genel özellikleri |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
Elastik ve muskuler arterler |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma, laboratuvar çalışması |
Sunum, soru-cevap, tartışma, preperat değerlendirme |
|
3 |
Arteriol ve kapillerler |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
Arteriovenöz şantlar ve venüller |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
Geniş ve orta çaplı venler |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma, laboratuvar çalışması |
Sunum, soru-cevap, tartışma, preperat değerlendirme |
|
6 |
Lenfatik damarlar |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
7 |
Kalp histolojisi |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma, laboratuvar çalışması |
Sunum, soru-cevap, tartışma, preperat değerlendirme |
|
8 |
Ara sınav |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sözlü sınav |
|
9 |
Nasal kavite ve olfaktor mukoza |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
10 |
Farinks |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
Larinks |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
12 |
Trakea |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma, laboratuvar çalışması |
Sunum, soru-cevap, tartışma, preperat değerlendirme |
|
13 |
Bronş |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma, laboratuvar çalışması |
Sunum, soru-cevap, tartışma,preperat değerlendirme |
|
14 |
Bronşioller |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma, laboratuvar çalışması |
Sunum, soru-cevap, tartışma, preperat değerlendirme |
|
15 |
Alveoller |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma, laboratuvar çalışması |
Sunum, soru-cevap, tartışma,preperat değerlendirme |
|
16/17 |
Final |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
OYPS, yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ross MH, Pawlina W: Histology: A text and atlas. Wolters Kluwer, Lipincot Williams&Wilkins, 2011.
Junqueira,LC and Carneiro J. Basic Histology.Tenth edition.Mc Graw Hill,2003.
Özel histoloji ders notları, Kaya,M. et al. Özel Histoloji Ders Notları. Ç.Ü.Tıp Fakültesi Yayınları. No:10, 2005.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Ders sunumları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Hücre ve dokuların temel histolojik özelliklerini söyleyebilir. |
5 |
|
2 |
Hücrelerin yapı ve fonksiyon bağlantısını kurabilir. |
5 |
|
3 |
Organ sistemlerinin histolojik özellikleri hakkında bilgi sahibidir. |
5 |
|
4 |
Embriyo gelişimi, gelişim bozuklukları ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
5 |
Işık ve elektron mikroskobik doku hazırlama ve inceleme yöntemlerini tanımlayabilir. |
0 |
|
6 |
Hücre kültürü, histokimya ve immünohistokimya alanlarının genel prensipleri hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
7 |
Işık ve elektron mikroskobik incelemeler için gerekli olan solüsyonları ve dokuları hazırlayabilir. |
0 |
|
8 |
Temel histokimyasal boyama yöntemlerini uygulayabilir. |
0 |
|
9 |
Doku ve organ sistemlerini ışık mikroskobik düzeyde ayırt edebilir. |
5 |
|
10 |
Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. |
0 |
|
11 |
Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapabilir. |
0 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. |
0 |
|
13 |
Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. |
0 |
|
14 |
Yüksek lisans düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilir. |
0 |
|
15 |
Etkili iletişim kurabilir. |
0 |
|
16 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. |
0 |
|
17 |
Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelerin önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 118 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|