|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tez konusunun belirlenmesi |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
Tez konusunun belirlenmesi |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Tez projesinin hazırlanması |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
Tez projesinin hazırlanması |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
Tez projesi nasıl yürütülür |
Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
Tez projesi nasıl yürütülür |
Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
7 |
Literatür nasıl taranır |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
8 |
Literatür nasıl taranır |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
9 |
Literatür nasıl değerlendirilir |
Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
10 |
Literatür nasıl değerlendirilir |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
Tezde kullanılacak yöntemler |
Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
12 |
Tezde kullanılacak yöntemler |
Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
13 |
Yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme |
Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
14 |
Yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme |
Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
15 |
Araştırmalarda bilimsel ve etik değerlerin gözetilmesi |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
16/17 |
Araştırmanın makale halinde yazılması |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma ve yazma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Hücre ve dokuların temel histolojik özelliklerini söyleyebilir. |
0 |
|
2 |
Hücrelerin yapı ve fonksiyon bağlantısını kurabilir. |
0 |
|
3 |
Organ sistemlerinin histolojik özellikleri hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
4 |
Embriyo gelişimi, gelişim bozuklukları ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
5 |
Işık ve elektron mikroskobik doku hazırlama ve inceleme yöntemlerini tanımlayabilir. |
0 |
|
6 |
Hücre kültürü, histokimya ve immünohistokimya alanlarının genel prensipleri hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
7 |
Işık ve elektron mikroskobik incelemeler için gerekli olan solüsyonları ve dokuları hazırlayabilir. |
0 |
|
8 |
Temel histokimyasal boyama yöntemlerini uygulayabilir. |
0 |
|
9 |
Doku ve organ sistemlerini ışık mikroskobik düzeyde ayırt edebilir. |
0 |
|
10 |
Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. |
5 |
|
11 |
Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapabilir. |
5 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. |
5 |
|
13 |
Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. |
5 |
|
14 |
Yüksek lisans düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilir. |
5 |
|
15 |
Etkili iletişim kurabilir. |
4 |
|
16 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. |
5 |
|
17 |
Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelerin önemini bilir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|