|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Epidemiyoloji I |
|
Dersin Kodu |
: |
HAS551 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. GÜLSEREN AĞRIDAĞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Epidemiyolojinin yöntem ve stratejisini bilir
Okuduğu makale ya da araştırmanın metodolojisini tanımlar Araştırma planlar, uygular, değerlendirir ve raporunu yazar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Epidemiyolojinin yöntem ve stratejisini öğrenme, okuduğu makale yada araştırmanın metodolojisini tanıma ve araştırma planlama ,uygulama, değerlendirme ve raporunu yazabilme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Epidemiyolojinin yöntem ve stratejisi, makale ve araştırma metodolojisi, araştırma planlaması, uygulaması, değerlendirmesi ve raporlaması
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanımlar, amaçlar ve temel kavramlar |
Kaynak tarama |
interaktif |
|
2 |
Epidemiyolojinin yöntem ve stratejisi |
Kaynak tarama |
interaktif |
|
3 |
Yöntemlerin özellikleri ve sınıflandırılması |
Kaynak tarama |
interaktif |
|
4 |
Deneysel yöntemin kurgulanması, özellikleri |
Kaynak tarama |
interaktif |
|
5 |
Deneysel yöntemin kurgulanması, özellikleri |
Kaynak tarama |
interaktif |
|
6 |
Tanımlayıcı epidemiyoloji |
Kaynak tarama |
interaktif |
|
7 |
Ara sınav |
Ara sınav |
Ara sınav |
|
8 |
Vaka-kontrol çalışmaları |
Kaynak tarama |
interaktif |
|
9 |
Retrospektif çalışmalar |
Kaynak tarama |
interaktif |
|
10 |
Kesitsel çalışmalar |
Kaynak tarama |
interaktif |
|
11 |
Kesitsel çalışmalar |
Kaynak tarama |
interaktif |
|
12 |
Kohort çalışmaları |
Kaynak tarama |
interaktif |
|
13 |
Prospektif çalışmalar |
Kaynak tarama |
interaktif |
|
14 |
Epidemiyolojik ölçütler ve özellikleri |
Kaynak tarama |
interaktif |
|
15 |
Araştırma raporu yazma |
Kaynak tarama |
interaktif |
|
16/17 |
Araştırma raporu yazma |
Kaynak tarama |
interaktif |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1-Beaglehole R, Bonita R, Kjellström T.Temel Epidemiyoloji. Çev. Bilgel N. Nobel & Güneş Tıp Kitapevi Ankara 1997.
2-Turuman C. Sağlık Bilimlerinde Araştırmacının Epidemiyoloji El Kitabı, Somgür Yayıncılık Ankara 1996.
3-Aksakoğlu G. Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme.Dokuz Eylül Üniversitesi Yayın Komisyonu No: 09.0100.0000.000/DK.05.067.388, ISBN:975-441-230-8 İzmir,2006.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Araştırma (sağlık, hizmet veya klinik araştırma) planlayıp uygular, analiz edip değerlendirir, rapor ve makale (literatür) hazırlayıp sunar. |
5 |
|
2 |
Toplumun sağlık düzeyini ölçüp değerlendirir, sağlık istatistiklerini toplayıp değerlendirir, sürveyans yönetimi yapar |
5 |
|
3 |
Sağlık insan gücü ve finansman gibi kaynakları yönetir |
3 |
|
4 |
Salgın yönetiminin önemini açıklar |
3 |
|
5 |
Bulaşıcı hastalıklarla ilgili görevler yürütür |
3 |
|
6 |
Birincil, ikincil ve üçüncül koruma hizmetlerini organize edip yürütür |
4 |
|
7 |
Toplum çocuk sağlığını değerlendirir ve yönetir |
5 |
|
8 |
Kronik hastalıklarla ilgili görevleri yürütür |
3 |
|
9 |
Kadın/üreme sağlığı ile ilgili görevleri yürütür |
3 |
|
10 |
Çevre sağlığı ile ilgili görevleri yürütür |
4 |
|
11 |
İş sağlığıyla ilgili görevleri yürütür |
3 |
|
12 |
Beslenme ile ilgili görevleri yürütür |
3 |
|
13 |
Bilimsel araştırma planlar ve uygular |
0 |
|
14 |
Saha araştırması yapar |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
2 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 108 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|