|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sağlık Eğitimi |
|
Dersin Kodu |
: |
HAS511 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. GÜLSEREN AĞRIDAĞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgi, tutum ve beceriyi tanımlar Eğitim vereceği kültürü tanır ve anlar Eğitim materyali hazırlar Eğitim araçlarının özelliklerini bilir
Eğitim araçlarını etkin kullanır
Eğitim yapar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sağlık eğitimini tanımlayabilme, hedef kişi ve gruplara sağlık eğitimi verebilme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tanımlar, amaçlar ve temel kavramlar
Öğrenme ve eğitim, öğrenme yolları
Eğitim vereceği kültürü tanıma ve anlayabilme
Eğitimde geleneksel ve çağdaş yöntemler
Yetişkinin öğrenme özellikleri
Öğrenme için uygun ortam yaratma
Eğitim modelleri ve özelikleri
Eğitim teknikleri ve kullanma yöntemleri
Eğitimin değerlendirilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanımlar, amaçlar ve temel kavramlar |
kaynak tarama |
interaktif |
|
2 |
Öğrenme ve eğitim, öğrenme yolları |
kaynak tarama |
interaktif |
|
3 |
Halk ve yetişkin eğitiminin özellikleri |
kaynak tarama |
interaktif |
|
4 |
Halk ve yetişkin eğitiminin özellikleri |
kaynak tarama |
interaktif |
|
5 |
Eğitim vereceği kültürü tanıma ve anlayabilme |
kaynak tarama |
interaktif |
|
6 |
Eğitimde geleneksel ve çağdaş yöntemler |
kaynak tarama |
interaktif |
|
7 |
Ara sınav |
Ara sınav |
Ara sınav |
|
8 |
Yetişkinin öğrenme özellikleri |
kaynak tarama |
interaktif |
|
9 |
Yetişkinin öğrenme özellikleri |
kaynak tarama |
interaktif |
|
10 |
Öğrenme için uygun ortam yaratma |
kaynak tarama |
interaktif |
|
11 |
Eğitim modelleri ve özelikleri |
kaynak tarama |
interaktif |
|
12 |
Eğitim modelleri ve özelikleri |
kaynak tarama |
interaktif |
|
13 |
Eğitim teknikleri ve kullanma yöntemleri |
kaynak tarama |
interaktif |
|
14 |
Eğitim teknikleri ve kullanma yöntemleri |
kaynak tarama |
interaktif |
|
15 |
Eğitimin değerlendirilmesi. |
kaynak tarama |
interaktif |
|
16/17 |
Eğitimin değerlendirilmesi. |
kaynak tarama |
interaktif |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Özvarış ŞB.Sağlık Eğitimine Bakış. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 1997.
Güler Ç, Akın L,.Sağlık Eğitimi ve İletişimi, Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Güneş Kitapevi Ltd. Şti. Ankara 1995.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Araştırma (sağlık, hizmet veya klinik araştırma) planlayıp uygular, analiz edip değerlendirir, rapor ve makale (literatür) hazırlayıp sunar. |
4 |
|
2 |
Toplumun sağlık düzeyini ölçüp değerlendirir, sağlık istatistiklerini toplayıp değerlendirir, sürveyans yönetimi yapar |
3 |
|
3 |
Sağlık insan gücü ve finansman gibi kaynakları yönetir |
3 |
|
4 |
Salgın yönetiminin önemini açıklar |
3 |
|
5 |
Bulaşıcı hastalıklarla ilgili görevler yürütür |
4 |
|
6 |
Birincil, ikincil ve üçüncül koruma hizmetlerini organize edip yürütür |
3 |
|
7 |
Toplum çocuk sağlığını değerlendirir ve yönetir |
3 |
|
8 |
Kronik hastalıklarla ilgili görevleri yürütür |
4 |
|
9 |
Kadın/üreme sağlığı ile ilgili görevleri yürütür |
3 |
|
10 |
Çevre sağlığı ile ilgili görevleri yürütür |
4 |
|
11 |
İş sağlığıyla ilgili görevleri yürütür |
4 |
|
12 |
Beslenme ile ilgili görevleri yürütür |
4 |
|
13 |
Bilimsel araştırma planlar ve uygular |
0 |
|
14 |
Saha araştırması yapar |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
5 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 120 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|