Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel fizyololji-kardiovasküler ve pulmoner sistem fizyolojisi

Dersin Kodu : FİZ516

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. AYŞE DOĞAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : • Kalbin ve dolaşım sisteminin fizyolojisini bilmeli,
• Solunum ve dolaşım sistemlerinin işleyişini ve işlev mekanizmalarını tanımlayabilmeli,
• Kalbin nasıl otomatik uyarı çıkarabildiğini açıklayabilmeli
• EKG okuyup yorumlayabilmeli
• Kalp debisini, kalp atım sayısını etkileyen faktörleri sınıflandırabilmeli
• Dolaşımın nasıl düzenlendiğini açıklayabilmeli
• Vantilasyon/perfüzyon oranını tanımlayacak ve bölgesel farklılığın nedenini açıklayabilmeli,
• Arteriyel ve venöz kandaki CO2 disosiyasyon eğrisini çizebilmeli
• Solunumun düzenlenmesindeki nöral kontrol mekanizmaları sınıflandırabilmeli;
• İstemli ve otomatik kontrolün mekanizmasını açıklayabilmelidir;

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kardiyovasküler ve solunum sisteminin nasıl çalıştığını anlamak

Dersin İçeriği : Kalbin elektriksel aktivitesi ve kalp vuruşunun nedeni; bir pompa olarak kalp; kan ve lenf akımının dinamiği; kardiyovasküler düzenleme mekanizmaları; özel dolaşım; akciğerin fonksiyonu; akciğerde gaz taşınması ve pH; solunumun düzenlenmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fizyoloji Anabilim Dalı Seminer Salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kalbin elektriksel aktivitesi Önerilen kaynakların okunması Klasik ders anlatımı ve interaktif eğitim
2 EKG Önerilen kaynakların okunması Klasik ders anlatımı ve interaktif eğitim
3 Kardiyak pompa Önerilen kaynakların okunması Klasik ders anlatımı ve interaktif eğitim
4 Kalp atımının düzenlenmesi Önerilen kaynakların okunması Klasik ders anlatımı ve interaktif eğitim
5 Arteriyel sistem Önerilen kaynakların okunması Klasik ders anlatımı ve interaktif eğitim
6 Mikrodolaşım, venöz sistem ve lenfatikler Önerilen kaynakların okunması Klasik ders anlatımı ve interaktif eğitim
7 Periferik dolaşım ve onun kontrolü Önerilen kaynakların okunması Klasik ders anlatımı ve interaktif eğitim
8 Ara sınav Önerilen kaynakların okunması Yazılı sınav
9 Kalp debisinin kontrolü Önerilen kaynakların okunması Klasik ders anlatımı ve interaktif eğitim
10 Özel dolaşım Önerilen kaynakların okunması Klasik ders anlatımı
11 Solunum sisteminin yapı ve fonksiyonu Önerilen kaynakların okunması Klasik ders anlatımı ve interaktif eğitim
12 Akciğer ve göğüs duvarının mekanik özellikleri: statik ve dinamik Önerilen kaynakların okunması Klasik ders anlatımı ve interaktif eğitim
13 Ventilasyon, perfüzyon ve ventilasyon/perfüzyon oranı Önerilen kaynakların okunması Klasik ders anlatımı ve interaktif eğitim
14 Oksijen ve karbondioksit taşınımı Önerilen kaynakların okunması Klasik ders anlatımı ve interaktif eğitim
15 Solunumun kontrolü Önerilen kaynakların okunması Klasik ders anlatımı ve interaktif eğitim
16/17 Final sınav Önerilen kaynakların okunması Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  • R.M. Berne and M.N. Levy: Phyiology, Mosby Co., Fifty Edition, St. Louis, Toronto, 2004 • A.C. Guyton: and J.E. Hall. Tıbbi Fizyoloji, W.B. Saunders Co. Philadelphia, London, Toronto, Nobel Kitabevi, Onbirinci Baskı,2007 • W. F. Ganong: Review of Medical Physiology, Appleton &Lange, 23th edition, 2011
Diğer Kaynaklar  İnternet ve kütüphane veri tabanları


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alanı ile ilgili temel bilgileri kavramak 5
2 Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak 4
3 Güvenilir bilgiye ulaşabilmek 4
4 Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak 3
5 Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek 0
6 Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek 0
7 Laboratuvar ortamında çalışma ve araştırma yapabilme 0
8 Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme 0
9 Gerçekleştirdiği bilimsel çalışma sonuçlarını yorumlayabilme 2
10 Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme 1
11 Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirebilme 0
12 Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 115
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.6
Dersin AKTS Kredisi: 5