|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Arteryal Basıncın Renal-Vücut Sıvı Sistemi ile Den I |
|
Dersin Kodu |
: |
FİZ508 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BESİM ÖZAYKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Basınç diürezi Renal işlev intakt olduğunda direnç artışının kan basıncı üzerine olan etkileri Ekstrasellüler sıvı artışının arteryel basıncı artırmasının mekanizması Tuz alımının arteryel basıncın düzenlenmesi üzerine olan etkileri Hipertansiyonun gelişme mekanizmaları Renin-anjiyotensin sisteminin basınç denetimi ve hipertansiyondaki rolü Hacim artışı ve vazokonstriksiyonun birlikte etkili oldukları hipertansiyon tipleri
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dolaşım sistemini düzenleyen renal-vücut sıvı sisteminin temel özelliklerinin açıklanması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Renal, nöral ve hormonal faktörlerin, dolaşım sistemini düzenleyici koordinasyon mekanizmaları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Meeting hall, physiology laboratory |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Basınç diürezi |
klasik bilgi |
interaktif |
|
2 |
Renal işlev intakt olduğunda direnç artışının kan basıncı üzerine olan etkileri |
klasik bilgi |
interaktif |
|
3 |
Renal işlev intakt olduğunda direnç artışının kan basıncı üzerine olan etkileri |
klasik bilgi |
interaktif |
|
4 |
Ekstrasellüler sıvı artışının arteryel basıncı artırmasının mekanizması |
klasik bilgi |
interaktif |
|
5 |
Ekstrasellüler sıvı artışının arteryel basıncı artırmasının mekanizması |
klasik bilgi |
interaktif |
|
6 |
Ara sınav |
|
|
|
7 |
Tuz alımının arteryel basıncın düzenlenmesi üzerine olan etkileri |
klasik bilgi |
interaktif |
|
8 |
Tuz alımının arteryel basıncın düzenlenmesi üzerine olan etkileri |
klasik bilgi |
interaktif |
|
9 |
Hipertansiyonun gelişme mekanizmaları |
klasik bilgi |
interaktif |
|
10 |
Renin-anjiyotensin sisteminin basınç denetimi ve hipertansiyondaki rolü |
klasik bilgi |
interaktif |
|
11 |
Hacim artışı ve vazokonstriksiyonun birlikte etkili oldukları hipertansiyon tipleri |
klasik bilgi |
interaktif |
|
12 |
Hacim artışı ve vazokonstriksiyonun birlikte etkili oldukları hipertansiyon tipleri |
klasik bilgi |
interaktif |
|
13 |
Kan basıncını düzenleyici mekanizmaların entegrasyonu |
klasik bilgi |
interaktif |
|
14 |
Kan basıncını düzenleyici mekanizmaların entegrasyonu |
klasik bilgi |
interaktif |
|
15 |
Kan basıncını düzenleyici mekanizmaların entegrasyonu |
klasik bilgi |
interaktif |
|
16/17 |
Kan basıncını düzenleyici mekanizmaların entegrasyonu |
klasik bilgi |
interaktif |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Berne Levy – Fizyoloji, Türkçe, Türk Fizyolojik Bilimler Derneği, 5. Baskı
Tıbbi Fizyoloji, John E. Hall - Arthur C. Guyton – Türkçe 11. Baskı
Ganong´un Tıbbi Fizyolojisi, Türkçe, 23. Baskı
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
İnternet ve kütüphane veri tabanları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanı ile ilgili temel bilgileri kavramak |
3 |
|
2 |
Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak |
3 |
|
3 |
Güvenilir bilgiye ulaşabilmek |
5 |
|
4 |
Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak |
5 |
|
5 |
Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek |
3 |
|
6 |
Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek |
3 |
|
7 |
Laboratuvar ortamında çalışma ve araştırma yapabilme |
0 |
|
8 |
Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme |
3 |
|
9 |
Gerçekleştirdiği bilimsel çalışma sonuçlarını yorumlayabilme |
3 |
|
10 |
Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme |
0 |
|
11 |
Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirebilme |
0 |
|
12 |
Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 91 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|