Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Arteryal Basıncın Renal-Vücut Sıvı Sistemi ile Den I

Dersin Kodu : FİZ508

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. BESİM ÖZAYKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Basınç diürezi
Renal işlev intakt olduğunda direnç artışının kan basıncı üzerine olan etkileri
Ekstrasellüler sıvı artışının arteryel basıncı artırmasının mekanizması
Tuz alımının arteryel basıncın düzenlenmesi üzerine olan etkileri
Hipertansiyonun gelişme mekanizmaları
Renin-anjiyotensin sisteminin basınç denetimi ve hipertansiyondaki rolü
Hacim artışı ve vazokonstriksiyonun birlikte etkili oldukları hipertansiyon tipleri

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dolaşım sistemini düzenleyen renal-vücut sıvı sisteminin temel özelliklerinin açıklanması

Dersin İçeriği : Renal, nöral ve hormonal faktörlerin, dolaşım sistemini düzenleyici koordinasyon mekanizmaları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Meeting hall, physiology laboratory


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Basınç diürezi klasik bilgi interaktif
2 Renal işlev intakt olduğunda direnç artışının kan basıncı üzerine olan etkileri klasik bilgi interaktif
3 Renal işlev intakt olduğunda direnç artışının kan basıncı üzerine olan etkileri klasik bilgi interaktif
4 Ekstrasellüler sıvı artışının arteryel basıncı artırmasının mekanizması klasik bilgi interaktif
5 Ekstrasellüler sıvı artışının arteryel basıncı artırmasının mekanizması klasik bilgi interaktif
6 Ara sınav
7 Tuz alımının arteryel basıncın düzenlenmesi üzerine olan etkileri klasik bilgi interaktif
8 Tuz alımının arteryel basıncın düzenlenmesi üzerine olan etkileri klasik bilgi interaktif
9 Hipertansiyonun gelişme mekanizmaları klasik bilgi interaktif
10 Renin-anjiyotensin sisteminin basınç denetimi ve hipertansiyondaki rolü klasik bilgi interaktif
11 Hacim artışı ve vazokonstriksiyonun birlikte etkili oldukları hipertansiyon tipleri klasik bilgi interaktif
12 Hacim artışı ve vazokonstriksiyonun birlikte etkili oldukları hipertansiyon tipleri klasik bilgi interaktif
13 Kan basıncını düzenleyici mekanizmaların entegrasyonu klasik bilgi interaktif
14 Kan basıncını düzenleyici mekanizmaların entegrasyonu klasik bilgi interaktif
15 Kan basıncını düzenleyici mekanizmaların entegrasyonu klasik bilgi interaktif
16/17 Kan basıncını düzenleyici mekanizmaların entegrasyonu klasik bilgi interaktif


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Berne Levy – Fizyoloji, Türkçe, Türk Fizyolojik Bilimler Derneği, 5. Baskı
 Tıbbi Fizyoloji, John E. Hall - Arthur C. Guyton – Türkçe 11. Baskı
  Ganong´un Tıbbi Fizyolojisi, Türkçe, 23. Baskı
Diğer Kaynaklar  İnternet ve kütüphane veri tabanları


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alanı ile ilgili temel bilgileri kavramak 3
2 Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak 3
3 Güvenilir bilgiye ulaşabilmek 5
4 Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak 5
5 Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek 3
6 Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek 3
7 Laboratuvar ortamında çalışma ve araştırma yapabilme 0
8 Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme 3
9 Gerçekleştirdiği bilimsel çalışma sonuçlarını yorumlayabilme 3
10 Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme 0
11 Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirebilme 0
12 Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 91
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.64
Dersin AKTS Kredisi: 4