Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi II |
|
Dersin Kodu |
: |
YDI412 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLDEN TÜM |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan metotları öğrenir. Dilbilim alanında kullanılan kuramları bilir. Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan ders araç ve gereçleri tanır. Kullanılan ders araç ve gereçlerin değerlendirir ve uyarlar. Türkçenin yabancı dil dersi olarak sınıfta uygulamasını yapar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
YDI411 Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi I YDI401 Yabancı Dil Öğretiminde Materyal İnceleme Ve Geliş YDI101 Bağlamsal Dilbilgisi I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan ders araç ve gereçlerini degerlendirmek.
Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde karşılaşılan problemleri çözmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrenciler bu dersin uygulamasını ve teorik bilgileri özümser.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
R1 derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yabancılara Türkçe Öğretimine ilişkin Yayımlanmış Makalelerin Analizi ve Karşılaştırma
|
Internette Yayınlanan Yabancılara Türkçe Öğretimine ilişkin Makaleler
|
Tartışma |
|
2 |
Yabancılara Türkçe Öğretimine ilişkin Yayımlanmış Makalelerin Analizi ve Karşılaştırma
|
İnternette Yayınlanan Yabancılara Türkçe Öğretimine ilişkin Makaleler
|
Tartışma |
|
3 |
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan Ders Araç ve Gereçlerinin Ölçme ve Değerlendirmesi
|
Yabancı Dil Ders Kitapları |
Karşılaştırmalı |
|
4 |
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan Ders Araç ve Gereçlerinin Ölçme ve Değerlendirmesi
|
Yabancı Dil Türkçe Ders kitapları |
Karşılaştırmalı |
|
5 |
Ödevlerin Değerlendirilmesi |
Yabancı Dil Türkçe Ders kitapları |
Karşılaştırmalı |
|
6 |
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan Ders Araç ve Gereçlerinin Ünitelerinin Etkinlik Dağılımı Açısından Değerlendirilmesi |
Yabancı Dil Türkçe Ders kitapları |
Karşılaştırmalı |
|
7 |
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan Ders Araç ve Gereçlerinin Dil Konuları ve Becerilerinin Değerlendirilmesi |
Yabancı Dil Türkçe Ders kitapları |
Karşılaştırmalı |
|
8 |
Arasınav |
Tekrar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Ünite Hazırlanmasında Görsellerin Incelenmesi |
Yabancı Dil Türkçe Ders kitapları |
Karşılaştırmalı |
|
10 |
Okuma ve Yazma Becerilerinin İncelenmesi |
Yabancı Dil Türkçe Ders kitapları |
Karşılaştırmalı |
|
11 |
Konuşma ve Dinleme Becerilerinin İncelenmesi |
Yabancı Dil Türkçe Ders kitapları |
Karşılaştırmalı |
|
12 |
Ödev: Ünite Hazırlama (Dört Beceri ve Dil Yapıları) |
Yabancı Dil Ders Kitapları |
Karşılaştırmalı ve Yansıtıcı Öğretim |
|
13 |
Yabancı Dil Türkçe Sınav Hazırlama |
İnternet Siteleri ve Sınavlar |
Karşılaştırmalı |
|
14 |
Genel Tekrar |
Genel Tekrar kitap değerlendirme |
Genel Tekrar kitap değerlendirme |
|
15 |
Genel Tekrar |
Genel Tekrar |
Genel Tekrar |
|
16/17 |
Final sınavı |
Tekrar |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Yabancı Dilde (Türkçe) Yayınlanmış her türlü kitap ve makale
Kara, M. (2010). Gazi Üniversitesi Tömer Öğrencilerinin Türkçe Öğrenirken Karşılaştıkları Sorunlar ve Bunların Çözümüne Yönelik Öneriler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. Yaz 8 (3), 661-696
Mavasoglu, M. And Tüm, G. (2011). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Çukurova Üniversitesinin Uygulamaları, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. http://turkoloji.cu.edu.tr/YENI%20TURK%20DILI/mustafa_mavasoglu_guldem_tum_turkcenin_tabanci_dil_ogretimi_cukurova.pdf
Ossiptsuk, I (2010). Eston Öğrencilerin Türkçe Ediniminde Karşılaştıkları Temel Zorluklar. III. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumda Sunulan Bildiri (16-18 Aralık 2010 İzmir) Retrieved March 14, 2011, From http://www.turkcede.org/yabancilara-turkce-ogretimi/523-eston-ogrencilerin-turkce-ediniminde-karsilastiklari-temel-zorluklar.html
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Yabancı Dil Türkçe Ders Kitapları
Göksel, A and Kerslake, C. (2005). Turkish: A Comprehensive Grammar. New York: Routledge
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
4 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
5 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
4 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
5 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
5 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
5 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
5 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
5 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
5 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
4 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
5 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
5 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
5 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
4 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
5 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
4 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
5 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
4 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|