Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi II

Dersin Kodu : YDI412

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLDEN TÜM

Dersin Öğrenme Kazanımları : Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan metotları öğrenir.
Dilbilim alanında kullanılan kuramları bilir.
Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan ders araç ve gereçleri tanır.
Kullanılan ders araç ve gereçlerin değerlendirir ve uyarlar.
Türkçenin yabancı dil dersi olarak sınıfta uygulamasını yapar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : YDI411 Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi I
YDI401 Yabancı Dil Öğretiminde Materyal İnceleme Ve Geliş
YDI101 Bağlamsal Dilbilgisi I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan ders araç ve gereçlerini degerlendirmek. Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde karşılaşılan problemleri çözmek.

Dersin İçeriği : Öğrenciler bu dersin uygulamasını ve teorik bilgileri özümser.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : R1 derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yabancılara Türkçe Öğretimine ilişkin Yayımlanmış Makalelerin Analizi ve Karşılaştırma Internette Yayınlanan Yabancılara Türkçe Öğretimine ilişkin Makaleler Tartışma
2 Yabancılara Türkçe Öğretimine ilişkin Yayımlanmış Makalelerin Analizi ve Karşılaştırma İnternette Yayınlanan Yabancılara Türkçe Öğretimine ilişkin Makaleler Tartışma
3 Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan Ders Araç ve Gereçlerinin Ölçme ve Değerlendirmesi Yabancı Dil Ders Kitapları Karşılaştırmalı
4 Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan Ders Araç ve Gereçlerinin Ölçme ve Değerlendirmesi Yabancı Dil Türkçe Ders kitapları Karşılaştırmalı
5 Ödevlerin Değerlendirilmesi Yabancı Dil Türkçe Ders kitapları Karşılaştırmalı
6 Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan Ders Araç ve Gereçlerinin Ünitelerinin Etkinlik Dağılımı Açısından Değerlendirilmesi Yabancı Dil Türkçe Ders kitapları Karşılaştırmalı
7 Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan Ders Araç ve Gereçlerinin Dil Konuları ve Becerilerinin Değerlendirilmesi Yabancı Dil Türkçe Ders kitapları Karşılaştırmalı
8 Arasınav Tekrar Yazılı sınav
9 Ünite Hazırlanmasında Görsellerin Incelenmesi Yabancı Dil Türkçe Ders kitapları Karşılaştırmalı
10 Okuma ve Yazma Becerilerinin İncelenmesi Yabancı Dil Türkçe Ders kitapları Karşılaştırmalı
11 Konuşma ve Dinleme Becerilerinin İncelenmesi Yabancı Dil Türkçe Ders kitapları Karşılaştırmalı
12 Ödev: Ünite Hazırlama (Dört Beceri ve Dil Yapıları) Yabancı Dil Ders Kitapları Karşılaştırmalı ve Yansıtıcı Öğretim
13 Yabancı Dil Türkçe Sınav Hazırlama İnternet Siteleri ve Sınavlar Karşılaştırmalı
14 Genel Tekrar Genel Tekrar kitap değerlendirme Genel Tekrar kitap değerlendirme
15 Genel Tekrar Genel Tekrar Genel Tekrar
16/17 Final sınavı Tekrar Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Yabancı Dilde (Türkçe) Yayınlanmış her türlü kitap ve makale
 Kara, M. (2010). Gazi Üniversitesi Tömer Öğrencilerinin Türkçe Öğrenirken Karşılaştıkları Sorunlar ve Bunların Çözümüne Yönelik Öneriler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. Yaz 8 (3), 661-696 Mavasoglu, M. And Tüm, G. (2011). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Çukurova Üniversitesinin Uygulamaları, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. http://turkoloji.cu.edu.tr/YENI%20TURK%20DILI/mustafa_mavasoglu_guldem_tum_turkcenin_tabanci_dil_ogretimi_cukurova.pdf Ossiptsuk, I (2010). Eston Öğrencilerin Türkçe Ediniminde Karşılaştıkları Temel Zorluklar. III. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumda Sunulan Bildiri (16-18 Aralık 2010 İzmir) Retrieved March 14, 2011, From http://www.turkcede.org/yabancilara-turkce-ogretimi/523-eston-ogrencilerin-turkce-ediniminde-karsilastiklari-temel-zorluklar.html
Diğer Kaynaklar  Yabancı Dil Türkçe Ders Kitapları
 Göksel, A and Kerslake, C. (2005). Turkish: A Comprehensive Grammar. New York: Routledge


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 4
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 5
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 4
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 5
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 5
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 5
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 5
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 5
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 5
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 4
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 5
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 5
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 5
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 4
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 5
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 4
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 5
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 4
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 90
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.6
Dersin AKTS Kredisi: 4