Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Öğretmenlik Uygulaması

Dersin Kodu : YDI406

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 11

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. YASEMİN KIRKGÖZ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. RANA YILDIRIM
Öğr.Gör. HÜLYA ARSLAN TUNCER
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN BEDİR
Dr.Öğr. ÜyesiDr. JÜLİDE İNÖZÜ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLDEN TÜM
Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU ŞİRE KAYA
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ADNAN BİÇER
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CEM CAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ABDURRAHMAN KİLİMCİ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MERYEM MİRİOĞLU
Öğr.Gör. EBRU GÜLER GENÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğretmen adayları milli eğitime bağlı okullara giderek, 1. teorik bilgisininin uygulamaya geçirme olanağı bulur
2. okul ortamını öğrenir
3. öğretim metodlarını uygular
4. kullanılan öğretim materyallerini tanır
5. okul idaresini öğrenir
7. öğrencileri tanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ders öğretemen adaylarının üniversite hocası ve Milli Eğitime Bağlı Okullarda görevlendirilecek bir danışman hoca yardımı ile teori ile pratiği birleştirerek öğretmenlik uygulama tecrübesini geliştirmeyi amaçlamaktadır

Dersin İçeriği : 10 Haftalılk tasklara dayalı uygulamalar

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Milli Eğitim e Bağlı ilkokul, orta okul ve liseler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Danışman öğretmen gözlemi Değişik kaynaklardan okuma Grup çalışması
2 Danışman öğretmen gözlemi Değişik kaynaklardan okuma Grup çalışması ve rapor
3 Danışman öğretmen gözlemi Soru hazırlama be bunları tartışma Öğretmen adayı ve okul danışman hocası arasında toplantı
4 Ders anlatım deneyimi Ders planı hazırlama Ders planı konusunda arkadaş ile konuşma
5 Ders anlatım deneyimi Ders planı hazırlama Ders planı konusunda arkadaş ile konuşma
6 Ders anlatım deneyimi Ek materyal hazırlama Kullanılan materyelleri arkadaş ile değerlendirme
7 Ders anlatım deneyimi Ek materyal hazırlama Kullanılan materyelleri arkadaş ile değerlendirme
8 Ders anlatım deneyimi Teknoloji destekli öğretim Teknoloji kullanma ile ilgili grup çalışması yapma
9 Ders anlatım deneyimi Tecnoloji destekli öğretim Teknoloji kullanma ile ilgili grup çalışması yapma
10 Ders anlatım deneyimi Öğrencilere yaklaşım ile ilgili değişik kaynaklar okumak Teknoloji kullanma ve öğretmen öğrenci ilişkisi ile ilgili grup çalışması yapma
11 Üniversite danışman hoca ders anlatım gözlemi ve geri bildirim vermesi Ders planı hazırlama Universite danışman hocasının geri dönüt vermesi
12 Üniversite danışman hoca ders anlatım gözlemi ve geri bildirim vermesi Ders planı hazırlama Universite danışman hocasının geri dönüt vermesi
13 Üniversite danışman hoca ders anlatım gözlemi ve geri bildirim vermesi Ders planı hazırlama Universite danışman hocasının geri dönüt vermesi
14 Üniversite danışman hoca ders anlatım gözlemi ve geri bildirim vermesi Ders planı hazırlama Universite danışman hocasının geri dönüt vermesi
15 Üniversite danışman hoca ders anlatım gözlemi ve geri bildirim vermesi Ders planı hazırlama Universite danışman hocasının geri dönüt vermesi
16/17 Üniversite danışman hoca ders anlatım gözlemi ve geri bildirim vermesi Ders planı hazırlama Universite danışman hocasının geri dönüt vermesi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Desr notları, değişik öğretim metpdları kitapları
 Öğretmenlik uygulaması komitesi tarafından hazırlanan dosya
Diğer Kaynaklar  Öğretmen adayları, danışman öğretmen ve üniversite danışman hocası tarafından hazırlanan materyaller


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 10 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 2
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 5
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 5
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 5
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 4
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 3
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 3
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 5
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 5
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 5
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 4
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 4
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 5
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 3
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 2
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 3
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 4
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 2
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 10 8 80
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 8 80
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 272
Toplam İş Yükü / 25 (s): 10.88
Dersin AKTS Kredisi: 11