Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Öğretmenlik Uygulaması |
|
Dersin Kodu |
: |
YDI406 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
11 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. YASEMİN KIRKGÖZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. RANA YILDIRIM Öğr.Gör. HÜLYA ARSLAN TUNCER Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN BEDİR Dr.Öğr. ÜyesiDr. JÜLİDE İNÖZÜ Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLDEN TÜM Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU ŞİRE KAYA Dr.Öğr. ÜyesiDr. ADNAN BİÇER Dr.Öğr. ÜyesiDr. CEM CAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. ABDURRAHMAN KİLİMCİ Dr.Öğr. ÜyesiDr. MERYEM MİRİOĞLU Öğr.Gör. EBRU GÜLER GENÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğretmen adayları milli eğitime bağlı okullara giderek,
1. teorik bilgisininin uygulamaya geçirme olanağı bulur
2. okul ortamını öğrenir 3. öğretim metodlarını uygular 4. kullanılan öğretim materyallerini tanır 5. okul idaresini öğrenir 7. öğrencileri tanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ders öğretemen adaylarının üniversite hocası ve Milli Eğitime Bağlı Okullarda görevlendirilecek bir danışman hoca yardımı ile teori ile pratiği birleştirerek öğretmenlik uygulama tecrübesini geliştirmeyi amaçlamaktadır |
|
Dersin İçeriği |
: |
10 Haftalılk tasklara dayalı uygulamalar |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Milli Eğitim e Bağlı ilkokul, orta okul ve liseler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Danışman öğretmen gözlemi |
Değişik kaynaklardan okuma |
Grup çalışması |
|
2 |
Danışman öğretmen gözlemi |
Değişik kaynaklardan okuma |
Grup çalışması ve rapor |
|
3 |
Danışman öğretmen gözlemi |
Soru hazırlama be bunları tartışma |
Öğretmen adayı ve okul danışman hocası arasında toplantı |
|
4 |
Ders anlatım deneyimi |
Ders planı hazırlama |
Ders planı konusunda arkadaş ile konuşma |
|
5 |
Ders anlatım deneyimi |
Ders planı hazırlama |
Ders planı konusunda arkadaş ile konuşma |
|
6 |
Ders anlatım deneyimi |
Ek materyal hazırlama |
Kullanılan materyelleri arkadaş ile değerlendirme |
|
7 |
Ders anlatım deneyimi |
Ek materyal hazırlama |
Kullanılan materyelleri arkadaş ile değerlendirme |
|
8 |
Ders anlatım deneyimi |
Teknoloji destekli öğretim |
Teknoloji kullanma ile ilgili grup çalışması yapma |
|
9 |
Ders anlatım deneyimi |
Tecnoloji destekli öğretim |
Teknoloji kullanma ile ilgili grup çalışması yapma |
|
10 |
Ders anlatım deneyimi |
Öğrencilere yaklaşım ile ilgili değişik kaynaklar okumak |
Teknoloji kullanma ve öğretmen öğrenci ilişkisi ile ilgili grup çalışması yapma |
|
11 |
Üniversite danışman hoca ders anlatım gözlemi ve geri bildirim vermesi |
Ders planı hazırlama |
Universite danışman hocasının geri dönüt vermesi |
|
12 |
Üniversite danışman hoca ders anlatım gözlemi ve geri bildirim vermesi |
Ders planı hazırlama |
Universite danışman hocasının geri dönüt vermesi |
|
13 |
Üniversite danışman hoca ders anlatım gözlemi ve geri bildirim vermesi |
Ders planı hazırlama |
Universite danışman hocasının geri dönüt vermesi |
|
14 |
Üniversite danışman hoca ders anlatım gözlemi ve geri bildirim vermesi |
Ders planı hazırlama |
Universite danışman hocasının geri dönüt vermesi |
|
15 |
Üniversite danışman hoca ders anlatım gözlemi ve geri bildirim vermesi |
Ders planı hazırlama |
Universite danışman hocasının geri dönüt vermesi |
|
16/17 |
Üniversite danışman hoca ders anlatım gözlemi ve geri bildirim vermesi |
Ders planı hazırlama |
Universite danışman hocasının geri dönüt vermesi |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
2 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
5 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
5 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
5 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
4 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
3 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
3 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
5 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
5 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
5 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
4 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
4 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
5 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
3 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
2 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
3 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
4 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
2 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|