|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin amaçları hakkında konuşup, öğrencilerin ve öğretmenin dersten beklentileri hakkında konuşma. Tartışma becerileriyle ilgili tekniklerin gözden geçirilmesi. |
- |
Beyin fırtınası, tartışma |
|
2 |
4. sınıf öğrencisi olarak, öğrencilerin mesleki deneyimleri ve gelecekle ilgili beklentileri |
Verilmiş ödeve hazırlanmak |
Beyin fırtınası, tartışma |
|
3 |
Ulusal/Uluslararası kaynaklardan seçilmiş metin |
Verilmiş ödeve hazırlanmak |
Beyin fırtınası, tartışma |
|
4 |
Ulusal/Uluslararası kaynaklardan seçilmiş metin |
Verilmiş ödeve hazırlanmak |
Beyin fırtınası, tartışma |
|
5 |
Gazete manşetlerindeki gündem konuları |
Verilmiş ödeve hazırlanmak |
Beyin fırtınası, tartışma |
|
6 |
Gazete manşetlerindeki gündem konuları |
Verilmiş ödeve hazırlanmak |
Beyin fırtınası, tartışma |
|
7 |
Önceden seçilen hikayelerdeki temalar |
Verilmiş ödeve hazırlanmak |
Beyin fırtınası, tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Okuma |
Grup tartışması |
|
9 |
Önceden seçilen hikayelerdeki temalar |
Verilmiş ödeve hazırlanmak |
Beyin fırtınası, tartışma |
|
10 |
Akademik makale incelenmesi ve tartışılması |
Verilmiş ödeve hazırlanmak |
Beyin fırtınası, tartışma |
|
11 |
Akademik makale incelenmesi ve tartışılması |
Verilmiş ödeve hazırlanmak |
Beyin fırtınası, tartışma |
|
12 |
Öğretme yöntemleri hakkında tartışma |
Verilmiş ödeve hazırlanmak |
Beyin fırtınası, tartışma |
|
13 |
Rastgele seçilmiş tartışma konuları |
Verilmiş ödeve hazırlanmak |
Beyin fırtınası, tartışma |
|
14 |
Rastgele seçilmiş tartışma konuları |
Verilmiş ödeve hazırlanmak |
Beyin fırtınası, tartışma |
|
15 |
Rastgele seçilmiş tartışma konuları |
Verilmiş ödeve hazırlanmak |
Beyin fırtınası, tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Okuma |
Grup tartışması |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
2 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
2 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
3 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
3 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
4 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
2 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
2 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
3 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
3 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
3 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
3 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
2 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
4 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
2 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
2 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
2 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
4 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
2 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|