Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tartışma Becerileri

Dersin Kodu : YDI404

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ERDOĞAN BADA
Prof.Dr. ERDOĞAN BADA
Okutman MÜNİRE GÜL SEKİTMEZ BİÇER

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kelime dağarcıklarını geliştirir ve dünya bilgileri artar.
Tartışma beceri ve tekniklerini geliştirir.
Bilimsel ve akademik kaynaklarla desteklenmiş tartışma konuları sunar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, öğrencilerin günlük ve akademik düzeyde fikirlerini söyleyip, karşı fikirler üretip, tartışabilir duruma gelmelerine yardımcı olmak.

Dersin İçeriği : Bu derste öğrenciler ulusal ve uluslararası konularda tartışırlar. Her öğrenci derse getirdiği metni gruba sunar ve öğretmenin yönlendirmesiyle metinin teması farklı görüşlere yer verilerek tartışılır.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : R1 Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin amaçları hakkında konuşup, öğrencilerin ve öğretmenin dersten beklentileri hakkında konuşma. Tartışma becerileriyle ilgili tekniklerin gözden geçirilmesi. - Beyin fırtınası, tartışma
2 4. sınıf öğrencisi olarak, öğrencilerin mesleki deneyimleri ve gelecekle ilgili beklentileri Verilmiş ödeve hazırlanmak Beyin fırtınası, tartışma
3 Ulusal/Uluslararası kaynaklardan seçilmiş metin Verilmiş ödeve hazırlanmak Beyin fırtınası, tartışma
4 Ulusal/Uluslararası kaynaklardan seçilmiş metin Verilmiş ödeve hazırlanmak Beyin fırtınası, tartışma
5 Gazete manşetlerindeki gündem konuları Verilmiş ödeve hazırlanmak Beyin fırtınası, tartışma
6 Gazete manşetlerindeki gündem konuları Verilmiş ödeve hazırlanmak Beyin fırtınası, tartışma
7 Önceden seçilen hikayelerdeki temalar Verilmiş ödeve hazırlanmak Beyin fırtınası, tartışma
8 Arasınav Okuma Grup tartışması
9 Önceden seçilen hikayelerdeki temalar Verilmiş ödeve hazırlanmak Beyin fırtınası, tartışma
10 Akademik makale incelenmesi ve tartışılması Verilmiş ödeve hazırlanmak Beyin fırtınası, tartışma
11 Akademik makale incelenmesi ve tartışılması Verilmiş ödeve hazırlanmak Beyin fırtınası, tartışma
12 Öğretme yöntemleri hakkında tartışma Verilmiş ödeve hazırlanmak Beyin fırtınası, tartışma
13 Rastgele seçilmiş tartışma konuları Verilmiş ödeve hazırlanmak Beyin fırtınası, tartışma
14 Rastgele seçilmiş tartışma konuları Verilmiş ödeve hazırlanmak Beyin fırtınası, tartışma
15 Rastgele seçilmiş tartışma konuları Verilmiş ödeve hazırlanmak Beyin fırtınası, tartışma
16/17 Final sınavı Okuma Grup tartışması


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ulusal ve ulusalararası tüm kaynaklar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 50
    Ödev/Proje/Diğer 14 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 2
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 2
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 3
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 3
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 4
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 2
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 2
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 3
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 3
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 3
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 3
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 2
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 4
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 2
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 2
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 2
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 4
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 2
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 1 14
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 2 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 76
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.04
Dersin AKTS Kredisi: 3