Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yabancı Dil Öğretiminde Ölçme Ve Değerlendirme |
|
Dersin Kodu |
: |
YDI402 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ERDOĞAN BADA Doç.Dr. ZUHAL AKÜNAL OKAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. YONCA ÇAYLAKLI ÖZKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ölçme ve değerlendirme arasındaki farkı bilir. İstatistik bilgisine sahip olur. Sınıf içi alternatif değerlendirme yaklaşımlarını bilir. Öğretmen tarafından hazırlanan testler geliştirir ve sistematik öğrenci gözlemleri tutar. Dosya değerlendirmesinin önemini açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrencilere ölçme ve değerlendirme konularında temel kavramları vermek, özellikle dil eğitiminde kullanabilecekleri değerlendirme araçlarını incelemeleri, değerlendirmeleri ve üretmeleri kunusunda yardımcı olmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ders ölçme değerlendirme lanaındaki temel kavramların sunulması ile başlamaktadır. Geçerlik, güvenirlilik, test çeşitleri gibi konulardan sonra her bir dil becerisinin ölçüldüğü test türleri üzerinde çalışmak, onları değerlendirmek ve tartışmalrın ışında yenilerini üretmek etkinlikleri yapılmaktadır. Özellikle çocukların yabancı dil performanslarının ölçülmesinde dikkat edilmesi gereken noktalar üzerinde durulmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
R1-R2 Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Test etme değerlendirme ve öğretmenin karşılaştırmalı anlatımı |
Öğrencilerin ders öncesi hazırlık yaparak sınıfa gelmeleri beklenir. |
Ders Anlatımı/Beyin Fırtınası/Sınıf içi Tartışma metodu |
|
2 |
Test etme değerlendirme ve öğretmenin karşılaştırmalı anlatımı şle ilgili ödevler |
Öğrencilerin ders öncesi hazırlık yaparak sınıfa gelmeleri beklenir |
Ders Anlatımı/Beyin Fırtınası/Sınıf içi Tartışma metodu |
|
3 |
Dil performansını değerlendirme kriterleri ve ilkeleri |
Öğrencilerin ders öncesi hazırlık yaparak sınıfa gelmeleri beklenir |
Ders Anlatımı/Beyin Fırtınası/Sınıf içi Tartışma metodu |
|
4 |
Dil performansını değerlendirme kriterleri ve ilkeleri ve bunların uygulanması |
Öğrencilerin ders öncesi hazırlık yaparak sınıfa gelmeleri beklenir |
Ders Anlatımı/Beyin Fırtınası/Sınıf içi Tartışma metodu |
|
5 |
Sınıf içi performansını ölçen testlerin hazırlanması |
Öğrencilerin ders öncesi hazırlık yaparak sınıfa gelmeleri beklenir. |
Lecture / Brainstorming / Discussion |
|
6 |
Standart test hazırlanması |
Öğrencilerin ders öncesi hazırlık yaparak sınıfa gelmeleri beklenir. |
Ders Anlatımı/Beyin Fırtınası/Sınıf içi Tartışma metodu |
|
7 |
Standartlara dayalı değerlendirme |
Öğrencilerin ders öncesi hazırlık yaparak sınıfa gelmeleri beklenir. |
Lecture / Brainstorming / Discussion |
|
8 |
Arasınav |
Tekrar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Dinleme yeteneğini ölçme ve değerlendirme |
Öğrencilerin ders öncesi hazırlık yaparak sınıfa gelmeleri beklenir. |
Ders Anlatımı/Beyin Fırtınası/Sınıf içi Tartışma metodu |
|
10 |
Konuşma yeteneğini ölçme ve değerlendirme |
Öğrencilerin ders öncesi hazırlık yaparak sınıfa gelmeleri beklenir. |
Lecture / Brainstorming / Discussion |
|
11 |
Okuma yeteneğini ölçme ve değerlendirme |
Öğrencilerin ders öncesi hazırlık yaparak sınıfa gelmeleri beklenir. |
Ders Anlatımı/Beyin Fırtınası/Sınıf içi Tartışma metodu |
|
12 |
Yazma yeteneğini ölçme ve değerlendirme |
Öğrencilerin ders öncesi hazırlık yaparak sınıfa gelmeleri beklenir |
Lecture / Brainstorming / Discussion |
|
13 |
Ölçmede alternatif uygulamalar |
Öğrencilerin ders öncesi hazırlık yaparak sınıfa gelmeleri beklenir. |
Ders Anlatımı/Beyin Fırtınası/Sınıf içi Tartışma metodu |
|
14 |
Not verme sistemi ve öğrencilerin değerlendirilmesi |
Öğrencilerin ders öncesi hazırlık yaparak sınıfa gelmeleri beklenir. |
Ders Anlatımı/Beyin Fırtınası/Sınıf içi Tartışma metodu |
|
15 |
Dersin tekrarı ve özetlenmesi |
Öğrencilerin ders e dayanan yansıtma yapmaları ve ders deneyimlerini paylaşmaları beklenir. |
Ders Anlatımı/Beyin Fırtınası/Sınıf içi Tartışma metodu |
|
16/17 |
Final |
Araştırma |
Proje teslimi |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
0 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
4 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
5 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
5 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
5 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
5 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
5 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
3 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
5 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
5 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
3 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
4 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
5 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
0 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
0 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
0 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
5 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
0 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|