Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yabancı Dil Öğretiminde Ölçme Ve Değerlendirme

Dersin Kodu : YDI402

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ERDOĞAN BADA
Doç.Dr. ZUHAL AKÜNAL OKAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YONCA ÇAYLAKLI ÖZKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ölçme ve değerlendirme arasındaki farkı bilir.
İstatistik bilgisine sahip olur.
Sınıf içi alternatif değerlendirme yaklaşımlarını bilir.
Öğretmen tarafından hazırlanan testler geliştirir ve sistematik öğrenci gözlemleri tutar.
Dosya değerlendirmesinin önemini açıklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı öğrencilere ölçme ve değerlendirme konularında temel kavramları vermek, özellikle dil eğitiminde kullanabilecekleri değerlendirme araçlarını incelemeleri, değerlendirmeleri ve üretmeleri kunusunda yardımcı olmaktır.

Dersin İçeriği : Ders ölçme değerlendirme lanaındaki temel kavramların sunulması ile başlamaktadır. Geçerlik, güvenirlilik, test çeşitleri gibi konulardan sonra her bir dil becerisinin ölçüldüğü test türleri üzerinde çalışmak, onları değerlendirmek ve tartışmalrın ışında yenilerini üretmek etkinlikleri yapılmaktadır. Özellikle çocukların yabancı dil performanslarının ölçülmesinde dikkat edilmesi gereken noktalar üzerinde durulmaktadır.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : R1-R2 Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Test etme değerlendirme ve öğretmenin karşılaştırmalı anlatımı Öğrencilerin ders öncesi hazırlık yaparak sınıfa gelmeleri beklenir. Ders Anlatımı/Beyin Fırtınası/Sınıf içi Tartışma metodu
2 Test etme değerlendirme ve öğretmenin karşılaştırmalı anlatımı şle ilgili ödevler Öğrencilerin ders öncesi hazırlık yaparak sınıfa gelmeleri beklenir Ders Anlatımı/Beyin Fırtınası/Sınıf içi Tartışma metodu
3 Dil performansını değerlendirme kriterleri ve ilkeleri Öğrencilerin ders öncesi hazırlık yaparak sınıfa gelmeleri beklenir Ders Anlatımı/Beyin Fırtınası/Sınıf içi Tartışma metodu
4 Dil performansını değerlendirme kriterleri ve ilkeleri ve bunların uygulanması Öğrencilerin ders öncesi hazırlık yaparak sınıfa gelmeleri beklenir Ders Anlatımı/Beyin Fırtınası/Sınıf içi Tartışma metodu
5 Sınıf içi performansını ölçen testlerin hazırlanması Öğrencilerin ders öncesi hazırlık yaparak sınıfa gelmeleri beklenir. Lecture / Brainstorming / Discussion
6 Standart test hazırlanması Öğrencilerin ders öncesi hazırlık yaparak sınıfa gelmeleri beklenir. Ders Anlatımı/Beyin Fırtınası/Sınıf içi Tartışma metodu
7 Standartlara dayalı değerlendirme Öğrencilerin ders öncesi hazırlık yaparak sınıfa gelmeleri beklenir. Lecture / Brainstorming / Discussion
8 Arasınav Tekrar Yazılı sınav
9 Dinleme yeteneğini ölçme ve değerlendirme Öğrencilerin ders öncesi hazırlık yaparak sınıfa gelmeleri beklenir. Ders Anlatımı/Beyin Fırtınası/Sınıf içi Tartışma metodu
10 Konuşma yeteneğini ölçme ve değerlendirme Öğrencilerin ders öncesi hazırlık yaparak sınıfa gelmeleri beklenir. Lecture / Brainstorming / Discussion
11 Okuma yeteneğini ölçme ve değerlendirme Öğrencilerin ders öncesi hazırlık yaparak sınıfa gelmeleri beklenir. Ders Anlatımı/Beyin Fırtınası/Sınıf içi Tartışma metodu
12 Yazma yeteneğini ölçme ve değerlendirme Öğrencilerin ders öncesi hazırlık yaparak sınıfa gelmeleri beklenir Lecture / Brainstorming / Discussion
13 Ölçmede alternatif uygulamalar Öğrencilerin ders öncesi hazırlık yaparak sınıfa gelmeleri beklenir. Ders Anlatımı/Beyin Fırtınası/Sınıf içi Tartışma metodu
14 Not verme sistemi ve öğrencilerin değerlendirilmesi Öğrencilerin ders öncesi hazırlık yaparak sınıfa gelmeleri beklenir. Ders Anlatımı/Beyin Fırtınası/Sınıf içi Tartışma metodu
15 Dersin tekrarı ve özetlenmesi Öğrencilerin ders e dayanan yansıtma yapmaları ve ders deneyimlerini paylaşmaları beklenir. Ders Anlatımı/Beyin Fırtınası/Sınıf içi Tartışma metodu
16/17 Final Araştırma Proje teslimi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Brown, D. H. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. New York: Longman.
 Madsen, H. S. (1983). Techniques in testing. New York: Oxford University Press.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 0
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 4
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 5
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 5
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 5
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 5
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 5
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 3
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 5
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 5
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 3
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 4
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 5
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 0
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 0
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 0
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 5
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 0
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 7 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 116
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.64
Dersin AKTS Kredisi: 5