Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İkinci Yabancı Dil: Almanca

Dersin Kodu : YDA421

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. HALİME BALCI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci kendisiyle, ailesiyle ve yakın çevresiyle ilgili tanıdık sözcükleri ve çok temel kalıpları, yavaş ve net konuşulduğunda anlar
Öğrenci katalog, duyuru ya da afiş gibi yazılı metinlerdeki bildik adları, sözcükleri ve çok basit tümceleri anlar
Öğrenci karşısındaki kişinin söylediklerini daha yavaş bir konuşma hızında yinelemesi ve söylemek istediklerini oluşturmada kendisine yardımcı olması koşuluyla, basit yoldan iletişim kurar.
Öğrenci yaşadığı yeri ve tanıdığı insanları betimlemek için basit kalıpları ve tümceleri kullanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders ikinci yabancı dil Almancaya giriş niteliğindedir ve öğretmen adaylarına temel iletişim becerileri kazandırmayı amaçlar.

Dersin İçeriği : Öğretmen adayları bu dersin sonunda basit günlük konuşma diyaloglarını ve temel okuma parçalarını anlayabilecek, günlük temel konuşma dilinde kendilerini ifade edebilecek ve sorular sorabilecektir. Bu hedefleri gerçekleştirmek için diyaloglar ve okuma metinleri kullanılacaktır. Öğretmen adayları iletişim durumlarında kullanılan erek dildeki temel yapıları tanıyacak, temel kelimeleri öğrenecektir. Ancak dilbilgisi öğrenmek ana hedef olmayacaktır. Dinleme becerisi bu dersin önemli bir kısmını oluşturur ve özellikle konuşma becerisiyle bütünleştirilerek sunulacaktır. Ayrıca Alman kültür ve yaşam biçimi hakkında bilgi verilecektir.

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : R1 Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Das Verb "sein" Öğrenci ilgili kaynakları evde okur Düz anlatım
2 Das Verb "haben" Öğrenci ilgili kaynakları evde okur Düz anlatım
3 Regelmäßige Verben Öğrenci ilgili kaynakları evde okur Düz anlatım
4 Unregelmäßige Verben Öğrenci ilgili kaynakları evde okur Düz anlatım
5 Trennbare und zusammengesetzte Verben Öğrenci ilgili kaynakları evde okur Düz anlatım
6 Untrennbare Verben Öğrenci ilgili kaynakları evde okur Düz anlatım
7 Modalverben Öğrenci ilgili kaynakları evde okur Düz anlatım
8 Ara sınav Öğrenci ilgili kaynakları evde okur Yazılı sınav
9 Imperativ Öğrenci ilgili kaynakları evde okur Düz anlatım
10 Reflexive Verben Öğrenci ilgili kaynakları evde okur Düz anlatım
11 Präsens Öğrenci ilgili kaynakları evde okur Düz anlatım
12 Perfekt Öğrenci ilgili kaynakları evde okur Düz anlatım
13 Perfekt Öğrenci ilgili kaynakları evde okur Düz anlatım
14 Futur Öğrenci ilgili kaynakları evde okur Düz anlatım
15 Passiv Öğrenci ilgili kaynakları evde okur Düz anlatım
16/17 Final Öğrenci ilgili kaynakları evde okur Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Lagune. Deutsch als Fremdsprache: Lagune 1. Deutsch als Fremdsprache. Kursbuch mit Audio-CD
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 1
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 4
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 3
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 4
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 5
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 4
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 5
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 3
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 4
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 4
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 4
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 2
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 3
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 1
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 2
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 1
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 3
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 2
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 85
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.4
Dersin AKTS Kredisi: 3