Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İkinci Yabancı Dil: Almanca |
|
Dersin Kodu |
: |
YDA421 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. HALİME BALCI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenci kendisiyle, ailesiyle ve yakın çevresiyle ilgili tanıdık sözcükleri ve çok temel kalıpları, yavaş ve net konuşulduğunda anlar Öğrenci katalog, duyuru ya da afiş gibi yazılı metinlerdeki bildik adları, sözcükleri ve çok basit tümceleri anlar Öğrenci karşısındaki kişinin söylediklerini daha yavaş bir konuşma hızında yinelemesi ve söylemek istediklerini oluşturmada kendisine yardımcı olması koşuluyla, basit yoldan iletişim kurar. Öğrenci yaşadığı yeri ve tanıdığı insanları betimlemek için basit kalıpları ve tümceleri kullanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders ikinci yabancı dil Almancaya giriş niteliğindedir ve öğretmen adaylarına temel iletişim becerileri kazandırmayı amaçlar. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğretmen adayları bu dersin sonunda basit günlük konuşma diyaloglarını ve temel okuma parçalarını anlayabilecek, günlük temel konuşma dilinde kendilerini ifade edebilecek ve sorular sorabilecektir. Bu hedefleri gerçekleştirmek için diyaloglar ve okuma metinleri kullanılacaktır. Öğretmen adayları iletişim durumlarında kullanılan erek dildeki temel yapıları tanıyacak, temel kelimeleri öğrenecektir. Ancak dilbilgisi öğrenmek ana hedef olmayacaktır. Dinleme becerisi bu dersin önemli bir kısmını oluşturur ve özellikle konuşma becerisiyle bütünleştirilerek sunulacaktır. Ayrıca Alman kültür ve yaşam biçimi hakkında bilgi verilecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Almanca |
|
Dersin Yeri |
: |
R1 Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Das Verb "sein" |
Öğrenci ilgili kaynakları evde okur |
Düz anlatım |
|
2 |
Das Verb "haben" |
Öğrenci ilgili kaynakları evde okur |
Düz anlatım |
|
3 |
Regelmäßige Verben |
Öğrenci ilgili kaynakları evde okur |
Düz anlatım |
|
4 |
Unregelmäßige Verben |
Öğrenci ilgili kaynakları evde okur |
Düz anlatım |
|
5 |
Trennbare und zusammengesetzte Verben |
Öğrenci ilgili kaynakları evde okur |
Düz anlatım |
|
6 |
Untrennbare Verben |
Öğrenci ilgili kaynakları evde okur |
Düz anlatım |
|
7 |
Modalverben |
Öğrenci ilgili kaynakları evde okur |
Düz anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
Öğrenci ilgili kaynakları evde okur |
Yazılı sınav |
|
9 |
Imperativ |
Öğrenci ilgili kaynakları evde okur |
Düz anlatım |
|
10 |
Reflexive Verben |
Öğrenci ilgili kaynakları evde okur |
Düz anlatım |
|
11 |
Präsens |
Öğrenci ilgili kaynakları evde okur |
Düz anlatım |
|
12 |
Perfekt |
Öğrenci ilgili kaynakları evde okur |
Düz anlatım |
|
13 |
Perfekt |
Öğrenci ilgili kaynakları evde okur |
Düz anlatım |
|
14 |
Futur |
Öğrenci ilgili kaynakları evde okur |
Düz anlatım |
|
15 |
Passiv |
Öğrenci ilgili kaynakları evde okur |
Düz anlatım |
|
16/17 |
Final |
Öğrenci ilgili kaynakları evde okur |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
1 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
4 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
3 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
4 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
5 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
4 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
5 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
3 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
4 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
4 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
4 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
2 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
3 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
1 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
2 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
1 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
3 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
2 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|