Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Okul Deneyimi

Dersin Kodu : MB 401

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 11

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. YASEMİN KIRKGÖZ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. RANA YILDIRIM
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLDEN TÜM
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEŞE ÜNAL CABAROĞLU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YONCA ÇAYLAKLI ÖZKAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN BEDİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğretmen adayları okul deneyiımi ile 1. kullanılan materyaller 2. öğretim metotlar 3. öğrenci ilişkiler 4. sınıf uygulamaları 5.okul yönetimi gibi konularda farkındalıklarını artırır bilgierini deliştirir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : YDI205 İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar I
YDI206 İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar II
MB 210 Özel Öğretim Yöntemleri I
MB 202 Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı
YDI302 Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi II
YDI301 Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi I
YDI303 Özel Öğretim Yöntemleri II
YDI305 Dil Becerilerinin Öğretimi I
YDI303 Özel Öğretim Yöntemleri II
YDI306 Dil Becerilerinin Öğretimi II

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğretmenlik uygulamasında ilk adım olan okulları tanıma, üniversite ile Milli Eğitime Bağlı okulların işbirliği içerisinde çalıişmasına dayanır. Bu işbirliği için aşağıdaki kurumlar ortaklaşa çalışır; 1. Üniversite danışman hoca 2. Milli Eğitim Okullarından danışman doca 3. Öğretmen adayı Bu üçlü beraber çalışarak öğretmen adayının okulları, kullanılan materyalleri ve öğrencileri tanımalarına yardımcı olacaktır.

Dersin İçeriği : 10 Haftalık tasklar

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : İlk ve ortaöğretim okullar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Oriantation to Schools Bilgilendirme toplantıları Sunum
2 İNGİLİZCE BÖLÜMLERİNİ TANIMA DOSYADA Kİ BİLGİLER GÖZLEM, BİREYSEL ÇALIŞMA
3 DERS PLANI DOSYADA Kİ BİLGİLER GÖZLEM, BİREYSEL ÇALIŞMA
4 DERS İZLEME DOSYADA Kİ BİLGİLER GÖZLEM, BİREYSEL ÇALIŞMA
5 SORU SORMA TEKNİKLERİ DOSYADA Kİ BİLGİLER GÖZLEM, BİREYSEL ÇALIŞMA
6 ÜNİVERSİTE VE OKUL HOCALARI İLE BULUŞMA PROBLEM BELİRLEME ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÜRETME BIREYSEL VEYA ARKADASLAR İLE ÇALIŞMA
7 SINIF YÖNETİMİ DOSYADAKİ BİLGİLER GÖZLEM, BİREYSEL ÇALIŞMA
8 ARA SINAV
9 SINIF DANIŞMAN ÖĞRETMENİN DERS ANLATIM YÖNTEMİ DOSYADA Kİ BİLGİLER GÖZLEM, BİREYSEL ÇALIŞMA
10 GERİ DÖNÜT VERME, AÇIKLAMA DOSYADA Kİ BİLGİLER GÖZLEM, BİREYSEL ÇALIŞMA
11 DERS PLANI HAZIRLAMA DEĞİŞİK KAYNAKLAR UNİVERSİTE VE OKUL DANIŞMAN HOCA BIREYSEL VEYA ARKADASLAR İLE ÇALIŞMA
12 DERS ANLATMA MATERYAL HAZIRLAMA BIREYSEL VEYA ARKADASLAR İLE ÇALIŞMA
13 ANLATILAN DERSIN DEĞERLENDİRİLMESİ OKUL DANIŞMAN HOCA İLE GÖRÜŞME BİREYSEL VEYA ARKADAŞ DEĞERLENDİRMESİ
14 ÖLÇME/ DEĞERLENDİRME OKUL DANIŞMAN HOCA İLE GÖRÜŞME GÖZLEM, BİREYSEL ÇALIŞMA
15 OKULLARDAN İLİŞİK KESME
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Staj koordsinatörlüğü tarafından değşik kaynaklar kullanılarak hazırlanan 10 haftalık taskları içeren dosya
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20
    Ödev/Proje/Diğer 10 80
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 3
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 5
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 2
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 4
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 4
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 3
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 3
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 4
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 4
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 4
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 4
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 3
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 5
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 2
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 0
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 3
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 4
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 4
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 10 100
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 287
Toplam İş Yükü / 25 (s): 11.48
Dersin AKTS Kredisi: 11