Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Okul Deneyimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 401 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
11 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. YASEMİN KIRKGÖZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. RANA YILDIRIM Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLDEN TÜM Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEŞE ÜNAL CABAROĞLU Dr.Öğr. ÜyesiDr. YONCA ÇAYLAKLI ÖZKAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN BEDİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğretmen adayları okul deneyiımi ile
1. kullanılan materyaller
2. öğretim metotlar
3. öğrenci ilişkiler
4. sınıf uygulamaları
5.okul yönetimi gibi konularda farkındalıklarını artırır bilgierini deliştirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
YDI205 İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar I YDI206 İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar II MB 210 Özel Öğretim Yöntemleri I MB 202 Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı YDI302 Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi II YDI301 Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi I YDI303 Özel Öğretim Yöntemleri II YDI305 Dil Becerilerinin Öğretimi I YDI303 Özel Öğretim Yöntemleri II YDI306 Dil Becerilerinin Öğretimi II
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretmenlik uygulamasında ilk adım olan okulları tanıma, üniversite ile Milli Eğitime Bağlı okulların işbirliği içerisinde çalıişmasına dayanır. Bu işbirliği için aşağıdaki kurumlar ortaklaşa çalışır;
1. Üniversite danışman hoca
2. Milli Eğitim Okullarından danışman doca
3. Öğretmen adayı
Bu üçlü beraber çalışarak öğretmen adayının okulları, kullanılan materyalleri ve öğrencileri tanımalarına yardımcı olacaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
10 Haftalık tasklar |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
İlk ve ortaöğretim okullar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Oriantation to Schools |
Bilgilendirme toplantıları |
Sunum |
|
2 |
İNGİLİZCE BÖLÜMLERİNİ TANIMA |
DOSYADA Kİ BİLGİLER |
GÖZLEM, BİREYSEL ÇALIŞMA |
|
3 |
DERS PLANI |
DOSYADA Kİ BİLGİLER |
GÖZLEM, BİREYSEL ÇALIŞMA |
|
4 |
DERS İZLEME |
DOSYADA Kİ BİLGİLER |
GÖZLEM, BİREYSEL ÇALIŞMA |
|
5 |
SORU SORMA TEKNİKLERİ |
DOSYADA Kİ BİLGİLER |
GÖZLEM, BİREYSEL ÇALIŞMA |
|
6 |
ÜNİVERSİTE VE OKUL HOCALARI İLE BULUŞMA |
PROBLEM BELİRLEME
ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÜRETME |
BIREYSEL VEYA ARKADASLAR İLE ÇALIŞMA |
|
7 |
SINIF YÖNETİMİ |
DOSYADAKİ BİLGİLER |
GÖZLEM, BİREYSEL ÇALIŞMA |
|
8 |
ARA SINAV |
|
|
|
9 |
SINIF DANIŞMAN ÖĞRETMENİN DERS ANLATIM YÖNTEMİ |
DOSYADA Kİ BİLGİLER |
GÖZLEM, BİREYSEL ÇALIŞMA |
|
10 |
GERİ DÖNÜT VERME, AÇIKLAMA |
DOSYADA Kİ BİLGİLER |
GÖZLEM, BİREYSEL ÇALIŞMA |
|
11 |
DERS PLANI HAZIRLAMA |
DEĞİŞİK KAYNAKLAR
UNİVERSİTE VE OKUL DANIŞMAN HOCA |
BIREYSEL VEYA ARKADASLAR İLE ÇALIŞMA |
|
12 |
DERS ANLATMA |
MATERYAL HAZIRLAMA |
BIREYSEL VEYA ARKADASLAR İLE ÇALIŞMA |
|
13 |
ANLATILAN DERSIN DEĞERLENDİRİLMESİ |
OKUL DANIŞMAN HOCA İLE GÖRÜŞME |
BİREYSEL VEYA ARKADAŞ DEĞERLENDİRMESİ |
|
14 |
ÖLÇME/ DEĞERLENDİRME |
OKUL DANIŞMAN HOCA İLE GÖRÜŞME |
GÖZLEM, BİREYSEL ÇALIŞMA |
|
15 |
OKULLARDAN İLİŞİK KESME |
|
|
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
3 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
5 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
2 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
4 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
4 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
3 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
3 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
4 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
4 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
4 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
4 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
3 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
5 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
2 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
0 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
3 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
4 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
4 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|