|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ruhdilbilim |
|
Dersin Kodu |
: |
YDI403 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HATİCE SOFU Dr.Öğr. ÜyesiDr. ABDURRAHMAN KİLİMCİ Doç.Dr. ZUHAL AKÜNAL OKAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. CEM CAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dilbilim süreci ile ilgili genel bilgi sahibi olur. Konuşurken, dinlerken, okurken ve yazarken beynimizde neler olduğunu anlar. Kelimeleri nasıl depoladığımızı ve hatırladığımızı öğrenir. Beynin dille ilgili aktivitelerin yer aldığı bölümleri inceler. Dil öğretimi ve ruhdilbilimin nasıl birbirlerine katkı sağladıklarını fark eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders dil ve beyin arasındaki ilişkiyi, dilin ediniminde, üretilmesinde ve algılanmasında sözkonusu olan mekanizmaların incelenmesini amaçlamaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ruhdilbilim ile ilgili temel kavramların tanıtılması ile başlayan ders, dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini gerçekleştirirken beynimizin ne tür işlevlerde bulunduğu, sözcük bilgimizi nasıl sakladığımız ve gerektiğinde bu bilgiye nasıl ulaşabildiğimiz, beynin yapısı ve dil ile ilgili bölümlerin incelenmesi, bilginin beynimizde işlenme süreci gibi konularla devam etmektedir. Dönem boyunca edinilen bilgilerin dil eğitimine yapacağı katkılar da irdelenmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
R1-R2 Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ruhdilbilimin tanımı |
Verilen konu için okuma
Ek kaynak tarama |
Ders anlatımı
tartışma
beyin fırtınası |
|
2 |
Dil ve iletişim |
Verilen konu için okuma
Ek kaynak tarama |
Ders anlatımı
tartışma
beyin fırtınası |
|
3 |
Dil ve beyin |
Verilen konu için okuma
Ek kaynak tarama |
Ders anlatımı
tartışma
beyin fırtınası |
|
4 |
Sözcük bilgisi |
Verilen konu için okuma
Ek kaynak tarama |
Ders anlatımı
tartışma
beyin fırtınası |
|
5 |
Sözcük bilgisini depolama ve erişim |
Verilen konu için okuma
Ek kaynak tarama |
Ders anlatımı
tartışma
beyin fırtınası |
|
6 |
Bilgi işlem süreci |
Verilen konu için okuma
Ek kaynak tarama |
Ders anlatımı
tartışma
beyin fırtınası |
|
7 |
Okuma süreci |
Verilen konu için okuma
Ek kaynak tarama |
Ders anlatımı
tartışma
beyin fırtınası |
|
8 |
Arasınav |
dönem başından itibaren işlenen derslerin tekrarı |
derste öğrenilen bilgilerin yeni duruma uygulanışını test eden soruları yanıtlama |
|
9 |
Dinleme süreci |
Verilen konu için okuma
Ek kaynak tarama |
Ders anlatımı
tartışma
beyin fırtınası |
|
10 |
Konuşmanın özellikleri |
Verilen konu için okuma
Ek kaynak tarama |
Ders anlatımı
tartışma
beyin fırtınası |
|
11 |
Hafıza sistemi |
Verilen konu için okuma
Ek kaynak tarama |
Ders anlatımı
tartışma
beyin fırtınası |
|
12 |
Dil bozuklukları |
Verilen konu için okuma
Ek kaynak tarama |
Ders anlatımı
tartışma
beyin fırtınası |
|
13 |
Hayvanlarda iletişim |
Verilen konu için okuma
Ek kaynak tarama |
Ders anlatımı
tartışma
beyin fırtınası |
|
14 |
Tekrar |
Okuma |
Tartışma |
|
15 |
Tekrar |
Okuma |
Tartışma |
|
16/17 |
Final |
dönem başından itibaren işlenen derslerin tekrarı |
derste öğrenilen bilgilerin yeni duruma uygulanışını test eden soruları yanıtlama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Hughes, A. (2003). Testing for Language Teachers. Cambridge: CUP.
Field, J. (2003),Psycholinguistics, N.York:Routledge
Carrol,W.D.,(1999), Psychology of Language, California:Brooks and Cole,
Weir, C.J. (1990). Communicative Language Testing. London: Prentice Hall.
Bailey, M.K. (1998). Learning about Language Assessment. London: Heinle and Heinle.
Bachman, L.F. (1990). Fundamental Considerations in Language Testing. Oxford: Oxford University Press.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
0 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
3 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
0 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
3 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
0 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
0 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
0 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
0 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
0 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
0 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
0 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
0 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
3 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
0 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
0 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
0 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
0 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
5 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 88 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|