Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yabancı Dil Öğretiminde Materyal İnceleme Ve Geliş |
|
Dersin Kodu |
: |
YDI401 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN BEDİR Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLDEN TÜM Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU ŞİRE KAYA Dr.Öğr. ÜyesiDr. JÜLİDE İNÖZÜ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yabancı dil öğretiminde kullanılan ders materyallerini değerlendirme yöntemlerini tanır Öğretim ortamları ve belirli öğrenme ihtiyaçlarına göre materyal tasarlar Ders kitapları ile kullanıldıkları öğrenme ortamı arasında ilgi kurar Dil öğretiminde kullanılan materyallerini kültürel, dilbilgisel ve konu içeriklerini açısından değerlendirir Öğrenci dil yeterliliğini kullanılan materyalleri göz önünde bulundurarak değerlendirir İngilizce öğretiminde kullanılan materyalleri, ders araçlarını ve destek kaynakları tanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
YDI306 Dil Becerilerinin Öğretimi II YDI305 Dil Becerilerinin Öğretimi I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrencileri dil eğitiminde kullanılan temel ders materyalleri, yani ders kitabı, destek materyaller gibi, konusunda bilgilendirmek ve söz konusu materyalleri etkin kullanabilmeleri için göz önünde bulundurmaları gereken değerlendirme kriterleri hakkında farkındalık yaratmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yabancı dil eğitiminde kullanılan materyal inceleme ve geliştirme ilkeleri; dil öğretimi için materyal tasarlanması; belirli öğrenme ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre ders kitabı uyarlaması; materyal değerlendirme; materyal değerlendirme kriterleri ve materyal değerlendirme yöntemleri |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
R1 Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Materyal değerlendirme yöntemleri |
materyal nedir? dil öğretiminde rolü nedir? |
Araştırma ve tartışma |
|
2 |
Ders kitabı seçimi - ilk değerlendirme |
ders kitabı değerlendirme sürecinde rol oynayan faktörler nelerdir? |
Araştırma ve tartışma |
|
3 |
Ders kitabı seçimi - detaylı değerlendirme |
ders kitabı değerlendirme kriterleri nelerdir? |
Araştırma ve tartışma |
|
4 |
Bir ders kitabı değerlendirme uygulaması |
güncel bir ders kitabı belirleme |
araştırma ve inceleme |
|
5 |
Ders kitabı uyarlanması yöntemleri |
değerlendirme için seçilmiş ders kitabında sorun tespit etme |
inceleme ve problem saptama |
|
6 |
Okuma materyalleri adaptasyonu |
bir okuma materyali seçimi ve problem tespiti |
materyal uyarlama |
|
7 |
Okuma materyali adaptasyonu |
bir okuma materyali seçimi ve problem tespiti |
materyal uyarlama |
|
8 |
Ara sınav |
Tekrar |
yazılı sınav |
|
9 |
Dinleme materyali adaptasyonu |
bir dinleme materyali seçimi ve problem tespiti |
materyal uyarlama |
|
10 |
Konuşma materyali adaptasyonu |
bir konuşma materyali seçimi ve problem tespiti |
materyal uyarlama |
|
11 |
Konuşma materyali adaptasyonu |
bir konuşma materyali seçimi ve problem tespiti |
materyal uyarlama |
|
12 |
Yazma materyali adaptasyonu |
bir yazma materyali seçimi ve problem tespiti |
materyal uyarlama |
|
13 |
Yazma materyali adaptasyonu |
bir yazma materyali seçimi ve problem tespiti |
materyal uyarlama |
|
14 |
Materyal tasarımı ve geliştirme |
belirli öğrenme ihtiyaçlarınını saptama |
belirli öğrenme ihtiyaçlarına göre materyal tasarlama |
|
15 |
Materyal ve ideolojiler |
ders materyalini içerdiği değerler açısından değerlendirme |
ders öncesi değerlendirme ve ders içi tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Tekrar |
yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
0 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
5 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
5 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
4 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
5 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
4 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
5 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
5 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
5 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
5 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
5 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
5 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
4 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
0 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
0 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
4 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
0 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
0 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|