Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yabancı Dil Öğretiminde Materyal İnceleme Ve Geliş

Dersin Kodu : YDI401

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN BEDİR
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLDEN TÜM
Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU ŞİRE KAYA
Dr.Öğr. ÜyesiDr. JÜLİDE İNÖZÜ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yabancı dil öğretiminde kullanılan ders materyallerini değerlendirme yöntemlerini tanır
Öğretim ortamları ve belirli öğrenme ihtiyaçlarına göre materyal tasarlar
Ders kitapları ile kullanıldıkları öğrenme ortamı arasında ilgi kurar
Dil öğretiminde kullanılan materyallerini kültürel, dilbilgisel ve konu içeriklerini açısından değerlendirir
Öğrenci dil yeterliliğini kullanılan materyalleri göz önünde bulundurarak değerlendirir
İngilizce öğretiminde kullanılan materyalleri, ders araçlarını ve destek kaynakları tanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : YDI306 Dil Becerilerinin Öğretimi II
YDI305 Dil Becerilerinin Öğretimi I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı öğrencileri dil eğitiminde kullanılan temel ders materyalleri, yani ders kitabı, destek materyaller gibi, konusunda bilgilendirmek ve söz konusu materyalleri etkin kullanabilmeleri için göz önünde bulundurmaları gereken değerlendirme kriterleri hakkında farkındalık yaratmaktır.

Dersin İçeriği : Yabancı dil eğitiminde kullanılan materyal inceleme ve geliştirme ilkeleri; dil öğretimi için materyal tasarlanması; belirli öğrenme ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre ders kitabı uyarlaması; materyal değerlendirme; materyal değerlendirme kriterleri ve materyal değerlendirme yöntemleri

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : R1 Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Materyal değerlendirme yöntemleri materyal nedir? dil öğretiminde rolü nedir? Araştırma ve tartışma
2 Ders kitabı seçimi - ilk değerlendirme ders kitabı değerlendirme sürecinde rol oynayan faktörler nelerdir? Araştırma ve tartışma
3 Ders kitabı seçimi - detaylı değerlendirme ders kitabı değerlendirme kriterleri nelerdir? Araştırma ve tartışma
4 Bir ders kitabı değerlendirme uygulaması güncel bir ders kitabı belirleme araştırma ve inceleme
5 Ders kitabı uyarlanması yöntemleri değerlendirme için seçilmiş ders kitabında sorun tespit etme inceleme ve problem saptama
6 Okuma materyalleri adaptasyonu bir okuma materyali seçimi ve problem tespiti materyal uyarlama
7 Okuma materyali adaptasyonu bir okuma materyali seçimi ve problem tespiti materyal uyarlama
8 Ara sınav Tekrar yazılı sınav
9 Dinleme materyali adaptasyonu bir dinleme materyali seçimi ve problem tespiti materyal uyarlama
10 Konuşma materyali adaptasyonu bir konuşma materyali seçimi ve problem tespiti materyal uyarlama
11 Konuşma materyali adaptasyonu bir konuşma materyali seçimi ve problem tespiti materyal uyarlama
12 Yazma materyali adaptasyonu bir yazma materyali seçimi ve problem tespiti materyal uyarlama
13 Yazma materyali adaptasyonu bir yazma materyali seçimi ve problem tespiti materyal uyarlama
14 Materyal tasarımı ve geliştirme belirli öğrenme ihtiyaçlarınını saptama belirli öğrenme ihtiyaçlarına göre materyal tasarlama
15 Materyal ve ideolojiler ders materyalini içerdiği değerler açısından değerlendirme ders öncesi değerlendirme ve ders içi tartışma
16/17 Final sınavı Tekrar yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Dil Öğretiminde Materyal Değerlendirme ve Tasarım
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 8 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 0
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 5
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 5
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 4
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 5
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 4
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 5
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 5
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 5
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 5
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 5
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 5
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 4
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 0
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 0
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 4
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 0
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 0
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 8 4 32
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 106
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.24
Dersin AKTS Kredisi: 4