Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Topluma Hizmet Uygulamaları

Dersin Kodu : GK 314

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. CEM CAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN BEDİR
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MERYEM MİRİOĞLU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEŞE ÜNAL CABAROĞLU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. JÜLİDE İNÖZÜ

Dersin Öğrenme Kazanımları : İçinde yaşadığı toplumun sorunlarını belirler
Toplumun güncel sorunlarından birisini kendi yetenek, beceri ve ilgi alanı doğrultusunda proje konusu olarak seçer
Üzerinde çalıştığı probleme ilişkin çözüm yolları araştırır
Proje ekibiyle ortak çalışarak görev paylaşımı yapar
Proje üyleriyle işbirliği içerisinde çalışır ve proje planlaması yapar
Hazırladığı projeyi uygular
Hazırladığı projeyi değerlendirir
Proje sonuçlarını değerlendirir
Belirlediği proje konusu doğrultusunda çeşitli etkinlikler düzenler
Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde yer alır
Girişimcilik, takım çalışması, yaratıcı ve eleştirel düşünme, özgüven, problem çözümleme gibi becerileri edinir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ders kapsamında gerçekletirilecek projelerle öğrencilerde toplumsal duyarlılık ve farkındalık oluşturma; işbirliği, takım çalışması yapma, sorumluluk sahibi olma, özgüveni artırma, girişimcilik gibi becerileri kazandırmak/geliştirmek amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği : Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : • Resmi ve özel okullar, özellikle zihinsel engelliler okulu, görme engelliler okulu, işitme engelliler okulu, yatılı ilköğretim bölge okulları, birleştirilmiş sınıfları olan köy okulları, • Resmi ve özel hastaneler, • Çocuk Esirgeme Kurumu´na bağlı merkezler, yetiştirme yurtları, • Müzeler, ören yerleri, • Galeriler ve kütüphaneler, • Belediyelere bağlı birimler, • Aşevi, huzurevi gibi sosyal hizmet alanları, • Üniversite, • Kamu yararına çalışan dernekler ve vakıflar, • (Kızılay, Yeşilay, TEMA, Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakıfları, • Verem Savaş Derneği …gibi) • Cezaevleri ve çocuk ıslah evleri, • Meslek odaları, • Organize sanayi bölgesi ve sanayi, • Muhtarlıklar, • Okul-aile birlikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin amacı ve işleyişi hakkında bilgi; örnek proje konuları sunumu; grup oluşturma ve proje konusu seçme ile ilgili tartışma Yok Tartışma; Soru-cevap; Powerpoint sunumu; Beyin fırtınası
2 Grup üylerinin ve proje konularının belirlenmesi; projenin gerçekleştirileceği yer ve aşamalarının belirlenmesi; grup üyleri arasında sorumluluk paylaşımı yapılması; Yok Tartışma; soru-cevap
3 Haftalık değerlendirme; öneriler; sorular ve sorunlar Yok Tartışma; soru-cevap
4 Haftalık değerlendirme; öneriler; sorular ve sorunlar Yok Tartışma; soru-cevap
5 Haftalık değerlendirme; öneriler; sorular ve sorunlar Yok Tartışma; soru-cevap
6 Haftalık değerlendirme; öneriler; sorular ve sorunlar Yok Tartışma; soru-cevap
7 Haftalık değerlendirme; öneriler; sorular ve sorunlar Yok Tartışma; soru-cevap
8 Haftalık değerlendirme; öneriler; sorular ve sorunlar Yok Tartışma; soru-cevap
9 Haftalık değerlendirme; öneriler; sorular ve sorunlar Yok Tartışma; soru-cevap
10 Haftalık değerlendirme; öneriler; sorular ve sorunlar Yok Tartışma; soru-cevap
11 Haftalık değerlendirme; öneriler; sorular ve sorunlar Yok Tartışma; soru-cevap
12 Haftalık değerlendirme; öneriler; sorular ve sorunlar Yok Tartışma; soru-cevap
13 Haftalık değerlendirme; öneriler; sorular ve sorunlar Yok Tartışma; soru-cevap
14 Haftalık değerlendirme; öneriler; sorular ve sorunlar Yok Tartışma; soru-cevap
15 Haftalık değerlendirme; öneriler; sorular ve sorunlar Yok Tartışma; soru-cevap
16/17 Genel değerlendirme; Proje raporlarının teslim edilmesi Yok Tartışma; soru-cevap; Proje raporu


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Topluma hizmet dosyası ve ilgili yonerge
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 3
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 4
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 3
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 2
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 4
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 3
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 3
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 3
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 5
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 4
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 1
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 2
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 5
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 3
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 5
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 3
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 4
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 3
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 24 1 24
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 71
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.84
Dersin AKTS Kredisi: 3