|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Topluma Hizmet Uygulamaları |
|
Dersin Kodu |
: |
GK 314 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CEM CAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN BEDİR Dr.Öğr. ÜyesiDr. MERYEM MİRİOĞLU Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEŞE ÜNAL CABAROĞLU Dr.Öğr. ÜyesiDr. JÜLİDE İNÖZÜ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İçinde yaşadığı toplumun sorunlarını belirler Toplumun güncel sorunlarından birisini kendi yetenek, beceri ve ilgi alanı doğrultusunda proje konusu olarak seçer Üzerinde çalıştığı probleme ilişkin çözüm yolları araştırır Proje ekibiyle ortak çalışarak görev paylaşımı yapar Proje üyleriyle işbirliği içerisinde çalışır ve proje planlaması yapar Hazırladığı projeyi uygular Hazırladığı projeyi değerlendirir Proje sonuçlarını değerlendirir Belirlediği proje konusu doğrultusunda çeşitli etkinlikler düzenler Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde yer alır Girişimcilik, takım çalışması, yaratıcı ve eleştirel düşünme, özgüven, problem çözümleme gibi becerileri edinir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ders kapsamında gerçekletirilecek projelerle öğrencilerde toplumsal duyarlılık ve farkındalık oluşturma; işbirliği, takım çalışması yapma, sorumluluk sahibi olma, özgüveni artırma, girişimcilik gibi becerileri kazandırmak/geliştirmek amaçlanmıştır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
• Resmi ve özel okullar, özellikle zihinsel engelliler okulu, görme engelliler okulu, işitme engelliler okulu, yatılı ilköğretim bölge okulları, birleştirilmiş sınıfları olan köy okulları,
• Resmi ve özel hastaneler,
• Çocuk Esirgeme Kurumu´na bağlı merkezler, yetiştirme yurtları,
• Müzeler, ören yerleri,
• Galeriler ve kütüphaneler,
• Belediyelere bağlı birimler,
• Aşevi, huzurevi gibi sosyal hizmet alanları,
• Üniversite,
• Kamu yararına çalışan dernekler ve vakıflar,
• (Kızılay, Yeşilay, TEMA, Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakıfları,
• Verem Savaş Derneği …gibi)
• Cezaevleri ve çocuk ıslah evleri,
• Meslek odaları,
• Organize sanayi bölgesi ve sanayi,
• Muhtarlıklar,
• Okul-aile birlikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin amacı ve işleyişi hakkında bilgi; örnek proje konuları sunumu; grup oluşturma ve proje konusu seçme ile ilgili tartışma |
Yok |
Tartışma; Soru-cevap; Powerpoint sunumu; Beyin fırtınası |
|
2 |
Grup üylerinin ve proje konularının belirlenmesi; projenin gerçekleştirileceği yer ve aşamalarının belirlenmesi; grup üyleri arasında sorumluluk paylaşımı yapılması; |
Yok |
Tartışma; soru-cevap |
|
3 |
Haftalık değerlendirme; öneriler; sorular ve sorunlar |
Yok |
Tartışma; soru-cevap |
|
4 |
Haftalık değerlendirme; öneriler; sorular ve sorunlar |
Yok |
Tartışma; soru-cevap |
|
5 |
Haftalık değerlendirme; öneriler; sorular ve sorunlar |
Yok |
Tartışma; soru-cevap |
|
6 |
Haftalık değerlendirme; öneriler; sorular ve sorunlar |
Yok |
Tartışma; soru-cevap |
|
7 |
Haftalık değerlendirme; öneriler; sorular ve sorunlar |
Yok |
Tartışma; soru-cevap |
|
8 |
Haftalık değerlendirme; öneriler; sorular ve sorunlar |
Yok |
Tartışma; soru-cevap |
|
9 |
Haftalık değerlendirme; öneriler; sorular ve sorunlar |
Yok |
Tartışma; soru-cevap |
|
10 |
Haftalık değerlendirme; öneriler; sorular ve sorunlar |
Yok |
Tartışma; soru-cevap |
|
11 |
Haftalık değerlendirme; öneriler; sorular ve sorunlar |
Yok |
Tartışma; soru-cevap |
|
12 |
Haftalık değerlendirme; öneriler; sorular ve sorunlar |
Yok |
Tartışma; soru-cevap |
|
13 |
Haftalık değerlendirme; öneriler; sorular ve sorunlar |
Yok |
Tartışma; soru-cevap |
|
14 |
Haftalık değerlendirme; öneriler; sorular ve sorunlar |
Yok |
Tartışma; soru-cevap |
|
15 |
Haftalık değerlendirme; öneriler; sorular ve sorunlar |
Yok |
Tartışma; soru-cevap |
|
16/17 |
Genel değerlendirme; Proje raporlarının teslim edilmesi |
Yok |
Tartışma; soru-cevap; Proje raporu |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Topluma hizmet dosyası ve ilgili yonerge
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
3 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
4 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
3 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
2 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
4 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
3 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
3 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
3 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
5 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
4 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
1 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
2 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
5 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
3 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
5 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
3 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
4 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
3 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
24 |
1 |
24 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 71 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|