Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Edebiyat Ve Dil Öğretimi II |
|
Dersin Kodu |
: |
YDI308 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. HÜLYA ARSLAN TUNCER Dr.Öğr. ÜyesiDr. ABDURRAHMAN KİLİMCİ Öğr.Gör. EBRU GÜLER GENÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dersin sonunda öğrenciler şiir ve oyunları analiz eder İşlenen şiir ve oyunları kendi hayatlarıyla ilişkilendirme ve tecrübelerine uyarlar Şiir ve oyunları tartışabilme, yazılı ve sözlü tartışma yapabilme, ve ders planı ve örnek ders hazırlayabilme yeteneğine sahip olurlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
YDI216 İngiliz Edebiyatı 2
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere kısa hikaye ve romanların nasıl analiz edileceğini kavratmak, öğrencilerin öğrendikleri edebi kavramları kullanarak edebiyat dersi verme konusunda bilgilendirmek ve teşvik etmek
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin temel amacı öğrencilere kısa hikaye ve romanların nasıl öğretileceğini kavratmaktır. Önce öğretmen ve öğrenciler birlikte analizler yaparlar daha sonra ise, dil öğretimi temel alınarak öğrencilerin ders planı hazırlamasına ve ders anlatmasına olanak sağlanır. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
R1 derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Şiir ve oyunlarla ilgili edebi terimlerin tekrarı |
Öğrenciler edebi terimleri okur, hatırlamaya çalışır. |
soru cevap |
|
2 |
İlk şiirin okunması incelenmesi tartışılması |
Öğrenciler şair ile ilgili bilgi toplar |
Tartışma |
|
3 |
2. şiirin okunması incelenmesi tartışılması |
Öğrenciler şair ile ilgili bilgi toplar |
Tartışma |
|
4 |
3. şiirin okunması incelenmesi tartışılması |
Öğrenciler şair ile ilgili bilgi toplar |
Tartışma |
|
5 |
4. şiirin okunması incelenmesi tartışılması |
Öğrenciler şair ile ilgili bilgi toplar |
Tartışma |
|
6 |
Öğrencilerin seçeceği bir şiirin örnek bir sınıfa uygulanması |
Öğrenciler ders planı hazırlar |
İzleme ve tartışma |
|
7 |
Anlaşılamayan şiirlerin tekrarı |
-Öğrenciler anlayamadıkları kısımları belirler |
Tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Öğrenciler sınava hazırlanır |
yazılı sınav |
|
9 |
1. oyunun tanıtılması |
Öğrenciler yazar ve dönemi ile ilgili bilgi toplar |
Tartışma |
|
10 |
1. oyunun tartışılması ve analizi |
-Öğrenciler işlenecek drama ile ilgili ön çalışma yapar |
Tartışma |
|
11 |
1. oyunun dvd sinin izlenmesi |
-Öğrenciler konuyu kendi aralarında irdeler |
Tartışma |
|
12 |
2. oyunun tanıtılması |
Öğrenciler yazar ve dönemi ile ilgili bilgi toplar |
Tartışma |
|
13 |
2. oyunun tartışılması ve analizi |
-Öğrenciler işlenecek drama ile ilgili ön çalışma yapar |
Tartışma |
|
14 |
2. oyunun dvd sinin izlenmesi |
-Öğrenciler konuyu kendi aralarında irdeler |
Tartışma |
|
15 |
Anlaşılamayan oyunların tekrarı |
-Öğrenciler anlayamadıkları kısımları belirler |
tartışma |
|
16/17 |
Final haftası |
Öğrenciler sınava hazırlanır |
yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
5 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
5 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
4 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
4 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
5 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
4 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
4 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
4 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
4 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
4 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
4 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
5 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
4 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
5 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
4 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
4 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
4 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
4 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|