Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Edebiyat Ve Dil Öğretimi II

Dersin Kodu : YDI308

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. HÜLYA ARSLAN TUNCER
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ABDURRAHMAN KİLİMCİ
Öğr.Gör. EBRU GÜLER GENÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dersin sonunda öğrenciler şiir ve oyunları analiz eder
İşlenen şiir ve oyunları kendi hayatlarıyla ilişkilendirme ve tecrübelerine uyarlar
Şiir ve oyunları tartışabilme, yazılı ve sözlü tartışma yapabilme, ve ders planı ve örnek ders hazırlayabilme yeteneğine sahip olurlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : YDI216 İngiliz Edebiyatı 2

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere kısa hikaye ve romanların nasıl analiz edileceğini kavratmak, öğrencilerin öğrendikleri edebi kavramları kullanarak edebiyat dersi verme konusunda bilgilendirmek ve teşvik etmek

Dersin İçeriği : Bu dersin temel amacı öğrencilere kısa hikaye ve romanların nasıl öğretileceğini kavratmaktır. Önce öğretmen ve öğrenciler birlikte analizler yaparlar daha sonra ise, dil öğretimi temel alınarak öğrencilerin ders planı hazırlamasına ve ders anlatmasına olanak sağlanır.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : R1 derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Şiir ve oyunlarla ilgili edebi terimlerin tekrarı Öğrenciler edebi terimleri okur, hatırlamaya çalışır. soru cevap
2 İlk şiirin okunması incelenmesi tartışılması Öğrenciler şair ile ilgili bilgi toplar Tartışma
3 2. şiirin okunması incelenmesi tartışılması Öğrenciler şair ile ilgili bilgi toplar Tartışma
4 3. şiirin okunması incelenmesi tartışılması Öğrenciler şair ile ilgili bilgi toplar Tartışma
5 4. şiirin okunması incelenmesi tartışılması Öğrenciler şair ile ilgili bilgi toplar Tartışma
6 Öğrencilerin seçeceği bir şiirin örnek bir sınıfa uygulanması Öğrenciler ders planı hazırlar İzleme ve tartışma
7 Anlaşılamayan şiirlerin tekrarı -Öğrenciler anlayamadıkları kısımları belirler Tartışma
8 Arasınav Öğrenciler sınava hazırlanır yazılı sınav
9 1. oyunun tanıtılması Öğrenciler yazar ve dönemi ile ilgili bilgi toplar Tartışma
10 1. oyunun tartışılması ve analizi -Öğrenciler işlenecek drama ile ilgili ön çalışma yapar Tartışma
11 1. oyunun dvd sinin izlenmesi -Öğrenciler konuyu kendi aralarında irdeler Tartışma
12 2. oyunun tanıtılması Öğrenciler yazar ve dönemi ile ilgili bilgi toplar Tartışma
13 2. oyunun tartışılması ve analizi -Öğrenciler işlenecek drama ile ilgili ön çalışma yapar Tartışma
14 2. oyunun dvd sinin izlenmesi -Öğrenciler konuyu kendi aralarında irdeler Tartışma
15 Anlaşılamayan oyunların tekrarı -Öğrenciler anlayamadıkları kısımları belirler tartışma
16/17 Final haftası Öğrenciler sınava hazırlanır yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  İngiliz ve Amerikan Edebiyatına ait şiir ve oyunlar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 5
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 5
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 4
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 4
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 5
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 4
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 4
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 4
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 4
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 4
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 4
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 5
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 4
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 5
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 4
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 4
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 4
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 4
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 12 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 114
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.56
Dersin AKTS Kredisi: 5