Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dil Becerilerinin Öğretimi II |
|
Dersin Kodu |
: |
YDI306 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YONCA ÇAYLAKLI ÖZKAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. RANA YILDIRIM Doç.Dr. YASEMİN KIRKGÖZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN BEDİR Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEŞE ÜNAL CABAROĞLU Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEŞE ÜNAL CABAROĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenciler okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerini öğretmek için uıygun ders planı hazırlar
Dinleme becerisini etkili bir şekilde öğretir Konuşma becerisini etkili bir şekilde öğretir Yazma becerisini etkili bir şekilde öğretir Okuma becerisini etkili bir şekilde öğretir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
YDI205 İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar I YDI206 İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar II YDI305 Dil Becerilerinin Öğretimi I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretmen adayları bu ders kapsamında:
• öğrenciler ve öğrenme ile ilgili bilgilerini yenilerler,
• Yabancı dil sınıflarında kullanılabilecek materyal ve aktiviteler geliştirirler,
• dil öğretim yöntem ve tekniklerine, ve kendi dil öğretimlerine eleştirel olarak yaklaşmayı öğrenirler,
• ders planlama ile ilgili bilgilerini tazelerler,
• mikroöğretim yoluyla öğretmenlikle ilgili bilgi ve deneyimlerini artırıp bireysel ve zihinsel olarak gelişmeleri sağlanır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
• Ders planı (kısa tekrar)
• okuma becerisinin planlanması ve öğretimi
• dinleme becerisinin planlanması ve öğretimi
• yazma becerisinin planlanması ve öğretimi
• konuşma becerisinin planlanması ve öğretimi |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
R1 Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders planı hazırlama, dilbilgisi ve sözcük öğretimi (konu tekrarı): |
yok |
Tartışma; soru-cevap |
|
2 |
4 dil becerisine genel bir bakış; okuma becerisinn öğretiminin planlanması ve öğretimi |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz ders anlatımı; tartışma; grup ve ikili çalışma |
|
3 |
Okuma becerisinin öğretiminin planlanması ve sunumu |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz ders anlatımı; tartışma; grup ve ikili çalışma |
|
4 |
Yazma becerisinin öğretiminin planlanması ve sunumu |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz ders anlatımı; tartışma; grup ve ikili çalışma |
|
5 |
Dinleme becerisinin öğretiminin planlanması ve sunumu |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz ders anlatımı; tartışma; grup ve ikili çalışma |
|
6 |
Konuşma becerisinin öğretiminin planlanması ve sunumu |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz ders anlatımı; tartışma; grup ve ikili çalışma |
|
7 |
Mini ders anlatımı |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz ders anlatımı; tartışma; grup ve ikili çalışma |
|
8 |
Ara sınav |
Mini ders anlatımı, öz değerlendirme, tartışma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Mini ders anlatımı |
Seçilen konu ile ilgili ders planı, materyal ve aktiviteler hazırlama |
Bireysel ders anlatımı; Tartışma ve dönüt verme ve değerlendirme |
|
10 |
Mini ders anlatımı |
Seçilen konu ile ilgili ders planı, materyal ve aktiviteler hazırlama |
Bireysel ders anlatımı; Tartışma ve dönüt verme ve değerlendirme |
|
11 |
Mini ders anlatımı |
Seçilen konu ile ilgili ders planı, materyal ve aktiviteler hazırlama |
Bireysel ders anlatımı; Tartışma ve dönüt verme ve değerlendirme |
|
12 |
Mini ders anlatımı |
Seçilen konu ile ilgili ders planı, materyal ve aktiviteler hazırlama |
Bireysel ders anlatımı; Tartışma ve dönüt verme ve değerlendirme |
|
13 |
Mini ders anlatımı |
Seçilen konu ile ilgili ders planı, materyal ve aktiviteler hazırlama |
Bireysel ders anlatımı; Tartışma ve dönüt verme ve değerlendirme |
|
14 |
Mini ders anlatımı |
Seçilen konu ile ilgili ders planı, materyal ve aktiviteler hazırlama |
Bireysel ders anlatımı; Tartışma ve dönüt verme ve değerlendirme |
|
15 |
Mini ders anlatımı |
Seçilen konu ile ilgili ders planı, materyal ve aktiviteler hazırlama |
Bireysel ders anlatımı; Tartışma ve dönüt verme ve değerlendirme |
|
16/17 |
Final sınavı |
Dönem içerisinde işlenen konuları gözden geçirme |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Anderson, A. & Lynch, T. (1988). Listening. OUP. (Required)
Bygate, M. (1987). Speaking. OUP. (Required)
Tribble, C. (1996). Writing. OUP. (Required)
Hadfield, J. & Hadfield, C. (1999). Presenting new language. OUP.
Aitken, Rosemary (2002) Teaching Tenses: Ideas for Presenting and Practising Tenses in English. ELB Publishing
Beatty, K. (2003) Teaching& Researching Computer Assisted Language Learning. Longman.
McLaughlin, Sky (2003) Strategies for teaching English. A.M. Qattan Foundation
Richards, J & Renadya W. (eds) (2002) Methodology in Language Teaching: An Anthology of Current Practice. CUP.
Watkins, Peter (2005) Learning to teach English: A practical introduction for new teachers Delta: Surrey.
Hill, D. Jane and Flynn, Kathleen (2006) Classroom instruction that works with English language teachers. Alexandria (USA): Assoc. for Supervision & Curriculum Dev.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
4 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
5 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
5 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
5 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
5 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
5 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
4 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
5 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
5 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
5 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
5 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
4 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
5 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
3 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
3 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
3 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
5 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
4 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|