Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Dil Becerilerinin Öğretimi II

Dersin Kodu : YDI306

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. YONCA ÇAYLAKLI ÖZKAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. RANA YILDIRIM
Doç.Dr. YASEMİN KIRKGÖZ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN BEDİR
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEŞE ÜNAL CABAROĞLU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEŞE ÜNAL CABAROĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenciler okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerini öğretmek için uıygun ders planı hazırlar
Dinleme becerisini etkili bir şekilde öğretir
Konuşma becerisini etkili bir şekilde öğretir
Yazma becerisini etkili bir şekilde öğretir
Okuma becerisini etkili bir şekilde öğretir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : YDI205 İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar I
YDI206 İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar II
YDI305 Dil Becerilerinin Öğretimi I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğretmen adayları bu ders kapsamında: • öğrenciler ve öğrenme ile ilgili bilgilerini yenilerler, • Yabancı dil sınıflarında kullanılabilecek materyal ve aktiviteler geliştirirler, • dil öğretim yöntem ve tekniklerine, ve kendi dil öğretimlerine eleştirel olarak yaklaşmayı öğrenirler, • ders planlama ile ilgili bilgilerini tazelerler, • mikroöğretim yoluyla öğretmenlikle ilgili bilgi ve deneyimlerini artırıp bireysel ve zihinsel olarak gelişmeleri sağlanır.

Dersin İçeriği : • Ders planı (kısa tekrar) • okuma becerisinin planlanması ve öğretimi • dinleme becerisinin planlanması ve öğretimi • yazma becerisinin planlanması ve öğretimi • konuşma becerisinin planlanması ve öğretimi

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : R1 Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders planı hazırlama, dilbilgisi ve sözcük öğretimi (konu tekrarı): yok Tartışma; soru-cevap
2 4 dil becerisine genel bir bakış; okuma becerisinn öğretiminin planlanması ve öğretimi Konu ile ilgili ön okuma yapma Düz ders anlatımı; tartışma; grup ve ikili çalışma
3 Okuma becerisinin öğretiminin planlanması ve sunumu Konu ile ilgili ön okuma yapma Düz ders anlatımı; tartışma; grup ve ikili çalışma
4 Yazma becerisinin öğretiminin planlanması ve sunumu Konu ile ilgili ön okuma yapma Düz ders anlatımı; tartışma; grup ve ikili çalışma
5 Dinleme becerisinin öğretiminin planlanması ve sunumu Konu ile ilgili ön okuma yapma Düz ders anlatımı; tartışma; grup ve ikili çalışma
6 Konuşma becerisinin öğretiminin planlanması ve sunumu Konu ile ilgili ön okuma yapma Düz ders anlatımı; tartışma; grup ve ikili çalışma
7 Mini ders anlatımı Konu ile ilgili ön okuma yapma Düz ders anlatımı; tartışma; grup ve ikili çalışma
8 Ara sınav Mini ders anlatımı, öz değerlendirme, tartışma Yazılı sınav
9 Mini ders anlatımı Seçilen konu ile ilgili ders planı, materyal ve aktiviteler hazırlama Bireysel ders anlatımı; Tartışma ve dönüt verme ve değerlendirme
10 Mini ders anlatımı Seçilen konu ile ilgili ders planı, materyal ve aktiviteler hazırlama Bireysel ders anlatımı; Tartışma ve dönüt verme ve değerlendirme
11 Mini ders anlatımı Seçilen konu ile ilgili ders planı, materyal ve aktiviteler hazırlama Bireysel ders anlatımı; Tartışma ve dönüt verme ve değerlendirme
12 Mini ders anlatımı Seçilen konu ile ilgili ders planı, materyal ve aktiviteler hazırlama Bireysel ders anlatımı; Tartışma ve dönüt verme ve değerlendirme
13 Mini ders anlatımı Seçilen konu ile ilgili ders planı, materyal ve aktiviteler hazırlama Bireysel ders anlatımı; Tartışma ve dönüt verme ve değerlendirme
14 Mini ders anlatımı Seçilen konu ile ilgili ders planı, materyal ve aktiviteler hazırlama Bireysel ders anlatımı; Tartışma ve dönüt verme ve değerlendirme
15 Mini ders anlatımı Seçilen konu ile ilgili ders planı, materyal ve aktiviteler hazırlama Bireysel ders anlatımı; Tartışma ve dönüt verme ve değerlendirme
16/17 Final sınavı Dönem içerisinde işlenen konuları gözden geçirme Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Anderson, A. & Lynch, T. (1988). Listening. OUP. (Required)
 Bygate, M. (1987). Speaking. OUP. (Required)
 Tribble, C. (1996). Writing. OUP. (Required)
 Hadfield, J. & Hadfield, C. (1999). Presenting new language. OUP.
 Aitken, Rosemary (2002) Teaching Tenses: Ideas for Presenting and Practising Tenses in English. ELB Publishing
 Beatty, K. (2003) Teaching& Researching Computer Assisted Language Learning. Longman.
 McLaughlin, Sky (2003) Strategies for teaching English. A.M. Qattan Foundation
 Richards, J & Renadya W. (eds) (2002) Methodology in Language Teaching: An Anthology of Current Practice. CUP.
 Watkins, Peter (2005) Learning to teach English: A practical introduction for new teachers Delta: Surrey.
 Hill, D. Jane and Flynn, Kathleen (2006) Classroom instruction that works with English language teachers. Alexandria (USA): Assoc. for Supervision & Curriculum Dev.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 4
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 5
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 5
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 5
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 5
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 5
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 4
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 5
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 5
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 5
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 5
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 4
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 5
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 3
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 3
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 3
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 5
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 4
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 133
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.32
Dersin AKTS Kredisi: 5