Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi II |
|
Dersin Kodu |
: |
YDI302 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YONCA ÇAYLAKLI ÖZKAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN BEDİR Dr.Öğr. ÜyesiDr. RANA YILDIRIM Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLDEN İLİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt edebilir. Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirebilir, seçim yapabilir. İhtiyaçlara yönelik yeni materyeller tasarlayabilir. Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. Çocuklara İngilizce öğretimi ile ilgili kuramları bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
YDI301 Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, İngilizce´nin yabancı dil olarak öğretilmesini hem kuramsal hem de pratik açısından kavratmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çocukların özellikleri; çocuklar nasıl düşünür ve öğrenir?; Çocuklara yabancı dil öğretimindeki öncelikler; Çocuklara yabancı dil öğretiminde kullanılacak aktiviteler; sınıf dili; çocuklara dilbilgisi yapılarının öğretilmesi; kelime öğretimi; Öyküler: Öykü okuma ve anlatma yoluyla dil öğretimi; sınıf yönetimi; çocuklara yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
R1 ve R2 derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Receptive Skills for YLs: Teaching listening (Rhymes, Chants, Tongue twisters, Songs, TPR) |
1. dönem verilen "Çocuklara İngilizce Öğretimi" başlıklı derstte işlenen konularla ilgili bilgi. |
Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınası |
|
2 |
Receptive Skills for YLs: Teaching listening (Rhymes, Chants, Tongue twisters, Songs, TPR |
1. dönem verilen "Çocuklara İngilizce Öğretimi" başlıklı derstte işlenen konularla ilgili bilgi. |
Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınası |
|
3 |
Receptive Skills for YLs: Teaching listening (Rhymes, Chants, Tongue twisters, Songs, TPR |
1. dönem verilen "Çocuklara İngilizce Öğretimi" başlıklı derstte işlenen konularla ilgili bilgi. |
Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınası |
|
4 |
Receptive Skills for YLs: Teaching reading |
1. dönem verilen "Çocuklara İngilizce Öğretimi" başlıklı derstte işlenen konularla ilgili bilgi. |
Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınası |
|
5 |
Receptive Skills for YLs: Teaching reading |
1. dönem verilen "Çocuklara İngilizce Öğretimi" başlıklı derstte işlenen konularla ilgili bilgi. |
Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınası |
|
6 |
Productive Skills: Teaching speaking (Drama, role-play) |
1. dönem verilen "Çocuklara İngilizce Öğretimi" başlıklı derstte işlenen konularla ilgili bilgi. |
Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınası |
|
7 |
Productive Skills: Teaching speaking (Drama, role-play) |
1. dönem verilen "Çocuklara İngilizce Öğretimi" başlıklı derstte işlenen konularla ilgili bilgi. |
Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınası |
|
8 |
Arasınav |
Tekrar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Productive Skills: Teaching writing |
1. dönem verilen "Çocuklara İngilizce Öğretimi" başlıklı derstte işlenen konularla ilgili bilgi. |
Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınas, Konuşmacı |
|
10 |
Productive Skills: Teaching writing |
1. dönem verilen "Çocuklara İngilizce Öğretimi" başlıklı derstte işlenen konularla ilgili bilgi. |
Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınası |
|
11 |
The development of children’s thinking and understanding |
1. dönem verilen "Çocuklara İngilizce Öğretimi" başlıklı derstte işlenen konularla ilgili bilgi. |
Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınası |
|
12 |
Theme-based language learning |
1. dönem verilen "Çocuklara İngilizce Öğretimi" başlıklı derstte işlenen konularla ilgili bilgi. |
Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınası |
|
13 |
Theme-based language learning |
1. dönem verilen "Çocuklara İngilizce Öğretimi" başlıklı derstte işlenen konularla ilgili bilgi. |
Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınası |
|
14 |
Revision- Ödev teslimi |
1. dönem verilen "Çocuklara İngilizce Öğretimi" başlıklı derstte işlenen konularla ilgili bilgi. |
Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınası |
|
15 |
Revision |
1. dönem verilen "Çocuklara İngilizce Öğretimi" başlıklı derstte işlenen konularla ilgili bilgi. |
Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınası |
|
16/17 |
Final |
Tekrar |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
0 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
5 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
5 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
5 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
5 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
4 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
5 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
5 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
5 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
5 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
5 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
5 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
5 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
0 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
0 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
0 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
5 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
3 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|