Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi II

Dersin Kodu : YDI302

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. YONCA ÇAYLAKLI ÖZKAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN BEDİR
Dr.Öğr. ÜyesiDr. RANA YILDIRIM
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLDEN İLİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt edebilir.
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir.
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirebilir, seçim yapabilir.
İhtiyaçlara yönelik yeni materyeller tasarlayabilir.
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar.
Çocuklara İngilizce öğretimi ile ilgili kuramları bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : YDI301 Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, İngilizce´nin yabancı dil olarak öğretilmesini hem kuramsal hem de pratik açısından kavratmaktır.

Dersin İçeriği : Çocukların özellikleri; çocuklar nasıl düşünür ve öğrenir?; Çocuklara yabancı dil öğretimindeki öncelikler; Çocuklara yabancı dil öğretiminde kullanılacak aktiviteler; sınıf dili; çocuklara dilbilgisi yapılarının öğretilmesi; kelime öğretimi; Öyküler: Öykü okuma ve anlatma yoluyla dil öğretimi; sınıf yönetimi; çocuklara yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : R1 ve R2 derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Receptive Skills for YLs: Teaching listening (Rhymes, Chants, Tongue twisters, Songs, TPR) 1. dönem verilen "Çocuklara İngilizce Öğretimi" başlıklı derstte işlenen konularla ilgili bilgi. Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınası
2 Receptive Skills for YLs: Teaching listening (Rhymes, Chants, Tongue twisters, Songs, TPR 1. dönem verilen "Çocuklara İngilizce Öğretimi" başlıklı derstte işlenen konularla ilgili bilgi. Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınası
3 Receptive Skills for YLs: Teaching listening (Rhymes, Chants, Tongue twisters, Songs, TPR 1. dönem verilen "Çocuklara İngilizce Öğretimi" başlıklı derstte işlenen konularla ilgili bilgi. Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınası
4 Receptive Skills for YLs: Teaching reading 1. dönem verilen "Çocuklara İngilizce Öğretimi" başlıklı derstte işlenen konularla ilgili bilgi. Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınası
5 Receptive Skills for YLs: Teaching reading 1. dönem verilen "Çocuklara İngilizce Öğretimi" başlıklı derstte işlenen konularla ilgili bilgi. Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınası
6 Productive Skills: Teaching speaking (Drama, role-play) 1. dönem verilen "Çocuklara İngilizce Öğretimi" başlıklı derstte işlenen konularla ilgili bilgi. Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınası
7 Productive Skills: Teaching speaking (Drama, role-play) 1. dönem verilen "Çocuklara İngilizce Öğretimi" başlıklı derstte işlenen konularla ilgili bilgi. Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınası
8 Arasınav Tekrar Yazılı sınav
9 Productive Skills: Teaching writing 1. dönem verilen "Çocuklara İngilizce Öğretimi" başlıklı derstte işlenen konularla ilgili bilgi. Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınas, Konuşmacı
10 Productive Skills: Teaching writing 1. dönem verilen "Çocuklara İngilizce Öğretimi" başlıklı derstte işlenen konularla ilgili bilgi. Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınası
11 The development of children’s thinking and understanding 1. dönem verilen "Çocuklara İngilizce Öğretimi" başlıklı derstte işlenen konularla ilgili bilgi. Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınası
12 Theme-based language learning 1. dönem verilen "Çocuklara İngilizce Öğretimi" başlıklı derstte işlenen konularla ilgili bilgi. Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınası
13 Theme-based language learning 1. dönem verilen "Çocuklara İngilizce Öğretimi" başlıklı derstte işlenen konularla ilgili bilgi. Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınası
14 Revision- Ödev teslimi 1. dönem verilen "Çocuklara İngilizce Öğretimi" başlıklı derstte işlenen konularla ilgili bilgi. Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınası
15 Revision 1. dönem verilen "Çocuklara İngilizce Öğretimi" başlıklı derstte işlenen konularla ilgili bilgi. Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınası
16/17 Final Tekrar Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Brumfit, M. B. (1991). Teaching English to children. From practice to principle. Longman.
 Schinke-Llano & Rauff, R. (Eds). New ways in teaching young children. TESOL Publication.
 Pinter, A. 2006. Teaching Young Language Learners. Oxford: OUP
 Slattery, M. & J. Willis. 2001. English for Primary Teachers. Oxford: OUP
 Halliwell, S. 1992. Teaching English in the Primary Classroom. London: Longman.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 0
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 5
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 5
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 5
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 5
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 4
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 5
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 5
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 5
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 5
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 5
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 5
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 5
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 0
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 0
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 0
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 5
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 3
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 128
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.12
Dersin AKTS Kredisi: 5