Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İkinci Yabancı Dil: Fransızca

Dersin Kodu : YDF303

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör.Dr. HELENE BAYARD ÇAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenciler basit günlük konuşma diyaloglarını ve temel okuma parçalarını anlar
Öğrenciler günlük temel konuşma dilinde kendilerini ifade edebilecek ve sorular sorar
Öğrenciler iletişim durumlarında kullanılan erek dildeki bazı temel yapıları ve temel kelimeleri öğrenir
Öğrenciler erek kültür ve yaşam biçimi hakkında bilgi edinir
Öğrenciler uzun diyaloglar ve okuma parçaları aracılığı ile sözcük bilgilerini genişletir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere erek dilde temel iletişim becerilerini kazandırmak

Dersin İçeriği : Basit günlük konuşma diyaloglarını ve temel okuma parçalarını anlayabilmeye yönelik çalışmalar

Dersin Dili : Fransızca

Dersin Yeri : R1 Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Konu: Temas kurmak İstekte bulunma ve isteklere cevap vermeyle ilgili ifadelere odaklanmak. İstekler ve isteklere karşılık vermeyle ilgili anahtar ifadeleri bilmek ve kullanmak.Telefonda bağlanma ile ilgili ifadelere odaklanmak. Bağlıyorum, Korkarım hat yoğun/meşgul gibi belli başlı telefon ifadelerini bilmek ve kullanmak. yok Düz anlatım / Alıştırma
2 Konu: Temas kurmak Telefonda bilgi edinmek. Belirtilen isteklerin sayısını bulmak için bir e-postayı okumak ve bilgi talebinde bulunabilmek için bir e-posta yazmak. Konu ile ilgili ön okuma yapma Düz anlatım / Alıştırma
3 Konu: Bilgiyi paylaşmak Bir görüşmeyi dinlemek ve o görüşmedeki anahtar kelimelere odaklanmak. Bir makale okumak ve dinleme bölümündeki kelimeleri kullanarak boşlukları tamamlamak. Anahtar dilbilgisi yapısına odaklanmak: di’li geçmiş zaman Birçok yaygın düzenli ve düzensiz fiilleri di’li geçmiş zaman cümlesi içerisinde kullanmak. Bir makale okumak ve o makaleyi kutucuk içerisindeki fiillerin di’li geçmiş zaman halleriyle tamamlamak. Konu ile ilgili ön okuma yapma Düz anlatım / Alıştırma
4 Konu: Bilgiyi paylaşmak Bir konuşmayı başlatmakla ilgili ifadelere odaklanmak. Bir konuşmayı sizi….ile tanıştırayım, yüzünüz tanıdık geldi gibi anahtar ifadeleri kullanarak başlatmak.. Bir toplantı raporuyla ilgili bir e-postayı okumak. Ve en son katıldığınız toplantıyı rapor etmek için benzer bir e-posta yazmak. Konu ile ilgili ön okuma yapma Düz anlatım / Alıştırma
5 Konu: Şirket ziyaretleri Şirket ziyaretleri ile ilgili kelimelere odaklanmak. Metni okumak ve metinle alakalı sorulara cevap vermek. Tanımlardaki boşlukları anahtar kelimelerle doldurmak. E-postanın bölümlerini doğru sıralamaya koymak. Bir otele onların konferans/toplantı odalarına dair bilgi almak maksatlı benzer bir e-posta yazmak. Konu ile ilgili ön okuma yapma Düz anlatım / Alıştırma
6 Seyahatla alakalı kelimelere odaklanmak. Tabloyu kutucuktaki kelimelerle doldurmak. Bildirimleri ilk egzersizdeki kelimelerden tamamlamak. Beş farklı duyuru ve konuşmaları dinlemek ve ne olup bittiğini anlamaya çalışmak. Ara sınav öncesi işlenen konuların tekrarı. Öğrencilerin her şeyi anlayıp anlamadıklarını görmek için anlık sınav vermek. Konu ile ilgili ön okuma yapma Düz anlatım / Alıştırma
7 İş/ticaret konularına odaklanmak: Farklı bir kültürde iş yapmak. Brezilyalıları nasıl karşılamak ve onlara nasıl hitap etmekle ilgili kısa bir parça okumak ve okuduktan sonra Ne zaman tokalaşmalıyım? ve Kadınlar ya da erkeklerle karşılaştığımda onları öpmeli miyim?gibi sorulara cevap vermek. Brezilya daki iş kültürüyle ilgili konuşan bir Brezilyalı iş adamını dinlemek ve bu iş adamının bahsettiği soruları dinlemek ve bu soruları doğru sıralamada numaralandırmak . Konu: Şirket İmkanları Annelik/babalık izni, ücretli izin gibi iş yararlarından konuşmak..İş yararlarıyla ilgili bir eşleştirme aktivitesi yapmak.Kendi şirketlerinin imkanlarından konuşan iki kişiyi dinlemek ve tabloyu tamamlamak. Konu ile ilgili ön okuma yapma Düz anlatım / Alıştırma
8 Arasınav Tekrar Yazılı sınav
9 Konu: İşe alma İnternet iş alımından iş bakan insanlara birkaç nasihattan bahseden bir parçayı okumak. ve boşlukları kutudaki boş kadrolar, değer biçme gibi kelimelerle doldurmak. Gramere odaklanmak: Yakın Geçmiş ve Di’li Geçmiş Zaman Yakın geçmiş zaman cümleleri içeren bir makalenin birinci bölümünü okumak ve makale ile ilgili sorulara cevap vermek. Yakın geçmişin fonksiyonu ve kullanımını irdelemek (ne zaman ve nasıl kullanılacağına dair). Yakın geçmiş zaman kullanarak bir konuşmayı başlatmak ve di’li geçmiş zaman cümleleri kullanarak konuşmayı genişletmek. Ödev: Makalenin ikinci kısmını okumak ve makale ile ilgili soruları cevaplandırmak . Konu ile ilgili ön okuma yapma Düz anlatım / Alıştırma
10 Dilbilgisine odaklanmak: Yakın Geçmiş ve Di’li Geçmiş Zaman Yakın geçmiş zaman cümleleri içeren bir makalenin birinci bölümünü okumak ve makale ile ilgili sorulara cevap vermek. Yakın geçmişin fonksiyonu ve kullanımını irdelemek (ne zaman ve nasıl kullanılacağına dair). Yakın geçmiş zaman kullanarak bir konuşmayı başlatmak ve di’li geçmiş zaman cümleleri kullanarak konuşmayı genişletmek. Ödev: Makalenin ikinci kısmını okumak ve makale ile ilgili soruları cevaplandırmak . Konu ile ilgili ön okuma yapma Düz anlatım / Alıştırma
11 Ödevi kontrol etmek. Di’li geçmiş zamanın fonksiyonu ve kullanımını irdelemek ve yakın geçmiş zaman ve di’li geçmiş zamanı kıyaslamak. Boşlukları il y a ya da depuis ile tamamlamak. Bir partnerle çalışmak: Bazı yönlendiriciler kullanarak birbirine kariyerleri hakkında sorular sormak. Konu ile ilgili ön okuma yapma Düz anlatım / Alıştırma
12 Önerilerde ve düzenlemelerde bulunmak ile ilgili ifadelere odaklanmak.Önerilerde bulunmak için kullanılan Ne dersin? Niçin……..yapmıyoruz? gibi ifadeler içeren iki iş arkadaşı arasındaki bir konuşmayı dinlemek ve bu ifadelere odaklanmaya çalışmak. Anahtar ifadeler kullanarak bir partnerle verilen durumlarda önerilerde bulunmak ve bu önerilere karşılık vermek. Konu ile ilgili ön okuma yapma Düz anlatım / Alıştırma
13 Kutudaki kelimelerle boşlukları tamamlamak ve dinleyerek cevapları kontrol etmek. İdealinizdeki işle alakalı olarak bir iş ilanı yazmak. Verilen kutuyu tamamlamak. Bir partnerle çalışmak. İş ilanlarını değiş tokuş etmek. Partnerinizle onun ideal işiyle alakalı bir görüşme yapmak ve sonra rolleri değiştirmek. Konu ile ilgili ön okuma yapma Düz anlatım / Alıştırma
14 Final sınavı öncesi işlenen konuların tekrarı. Öğrencilerin her şeyi anlayıp anlamadıklarını görmek için anlık sınav vermek. Konu ile ilgili ön okuma yapma Düz anlatım / Alıştırma
15 Tekrar Tekrar Alıştırma
16/17 Final Tekrar Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 0
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 0
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 3
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 4
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 0
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 0
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 0
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 2
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 0
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 0
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 0
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 0
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 3
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 3
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 0
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 0
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 0
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 0
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 43
Toplam İş Yükü / 25 (s): 1.72
Dersin AKTS Kredisi: 2