|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Konu: Temas kurmak
İstekte bulunma ve isteklere cevap vermeyle ilgili ifadelere odaklanmak. İstekler ve isteklere karşılık vermeyle ilgili anahtar ifadeleri bilmek ve kullanmak.Telefonda bağlanma ile ilgili ifadelere odaklanmak. Bağlıyorum, Korkarım hat yoğun/meşgul gibi belli başlı telefon ifadelerini bilmek ve kullanmak. |
yok |
Düz anlatım / Alıştırma |
|
2 |
Konu: Temas kurmak
Telefonda bilgi edinmek. Belirtilen isteklerin sayısını bulmak için bir e-postayı okumak ve bilgi talebinde bulunabilmek için bir e-posta yazmak. |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz anlatım / Alıştırma |
|
3 |
Konu: Bilgiyi paylaşmak
Bir görüşmeyi dinlemek ve o görüşmedeki anahtar kelimelere odaklanmak. Bir makale okumak ve dinleme bölümündeki kelimeleri kullanarak boşlukları tamamlamak.
Anahtar dilbilgisi yapısına odaklanmak: di’li geçmiş zaman
Birçok yaygın düzenli ve düzensiz fiilleri di’li geçmiş zaman cümlesi içerisinde kullanmak. Bir makale okumak ve o makaleyi kutucuk içerisindeki fiillerin di’li geçmiş zaman halleriyle tamamlamak. |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz anlatım / Alıştırma |
|
4 |
Konu: Bilgiyi paylaşmak
Bir konuşmayı başlatmakla ilgili ifadelere odaklanmak. Bir konuşmayı sizi….ile tanıştırayım, yüzünüz tanıdık geldi gibi anahtar ifadeleri kullanarak başlatmak.. Bir toplantı raporuyla ilgili bir e-postayı okumak. Ve en son katıldığınız toplantıyı rapor etmek için benzer bir e-posta yazmak. |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz anlatım / Alıştırma |
|
5 |
Konu: Şirket ziyaretleri
Şirket ziyaretleri ile ilgili kelimelere odaklanmak. Metni okumak ve metinle alakalı sorulara cevap vermek. Tanımlardaki boşlukları anahtar kelimelerle doldurmak. E-postanın bölümlerini doğru sıralamaya koymak. Bir otele onların konferans/toplantı odalarına dair bilgi almak maksatlı benzer bir e-posta yazmak. |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz anlatım / Alıştırma |
|
6 |
Seyahatla alakalı kelimelere odaklanmak. Tabloyu kutucuktaki kelimelerle doldurmak. Bildirimleri ilk egzersizdeki kelimelerden tamamlamak. Beş farklı duyuru ve konuşmaları dinlemek ve ne olup bittiğini anlamaya çalışmak. Ara sınav öncesi işlenen konuların tekrarı. Öğrencilerin her şeyi anlayıp anlamadıklarını görmek için anlık sınav vermek. |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz anlatım / Alıştırma |
|
7 |
İş/ticaret konularına odaklanmak: Farklı bir kültürde iş yapmak. Brezilyalıları nasıl karşılamak ve onlara nasıl hitap etmekle ilgili kısa bir parça okumak ve okuduktan sonra Ne zaman tokalaşmalıyım? ve Kadınlar ya da erkeklerle karşılaştığımda onları öpmeli miyim?gibi sorulara cevap vermek. Brezilya daki iş kültürüyle ilgili konuşan bir Brezilyalı iş adamını dinlemek ve bu iş adamının bahsettiği soruları dinlemek ve bu soruları doğru sıralamada numaralandırmak .
Konu: Şirket İmkanları
Annelik/babalık izni, ücretli izin gibi iş yararlarından konuşmak..İş yararlarıyla ilgili bir eşleştirme aktivitesi yapmak.Kendi şirketlerinin imkanlarından konuşan iki kişiyi dinlemek ve tabloyu tamamlamak. |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz anlatım / Alıştırma |
|
8 |
Arasınav |
Tekrar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Konu: İşe alma
İnternet iş alımından iş bakan insanlara birkaç nasihattan bahseden bir parçayı okumak. ve boşlukları kutudaki boş kadrolar, değer biçme gibi kelimelerle doldurmak.
Gramere odaklanmak: Yakın Geçmiş ve Di’li Geçmiş Zaman
Yakın geçmiş zaman cümleleri içeren bir makalenin birinci bölümünü okumak ve makale ile ilgili sorulara cevap vermek. Yakın geçmişin fonksiyonu ve kullanımını irdelemek (ne zaman ve nasıl kullanılacağına dair). Yakın geçmiş zaman kullanarak bir konuşmayı başlatmak ve di’li geçmiş zaman cümleleri kullanarak konuşmayı genişletmek.
Ödev: Makalenin ikinci kısmını okumak ve makale ile ilgili soruları cevaplandırmak . |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz anlatım / Alıştırma |
|
10 |
Dilbilgisine odaklanmak: Yakın Geçmiş ve Di’li Geçmiş Zaman
Yakın geçmiş zaman cümleleri içeren bir makalenin birinci bölümünü okumak ve makale ile ilgili sorulara cevap vermek. Yakın geçmişin fonksiyonu ve kullanımını irdelemek (ne zaman ve nasıl kullanılacağına dair). Yakın geçmiş zaman kullanarak bir konuşmayı başlatmak ve di’li geçmiş zaman cümleleri kullanarak konuşmayı genişletmek.
Ödev: Makalenin ikinci kısmını okumak ve makale ile ilgili soruları cevaplandırmak . |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz anlatım / Alıştırma |
|
11 |
Ödevi kontrol etmek. Di’li geçmiş zamanın fonksiyonu ve kullanımını irdelemek ve yakın geçmiş zaman ve di’li geçmiş zamanı kıyaslamak. Boşlukları il y a ya da depuis ile tamamlamak. Bir partnerle çalışmak: Bazı yönlendiriciler kullanarak birbirine kariyerleri hakkında sorular sormak. |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz anlatım / Alıştırma |
|
12 |
Önerilerde ve düzenlemelerde bulunmak ile ilgili ifadelere odaklanmak.Önerilerde bulunmak için kullanılan Ne dersin? Niçin……..yapmıyoruz? gibi ifadeler içeren iki iş arkadaşı arasındaki bir konuşmayı dinlemek ve bu ifadelere odaklanmaya çalışmak. Anahtar ifadeler kullanarak bir partnerle verilen durumlarda önerilerde bulunmak ve bu önerilere karşılık vermek. |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz anlatım / Alıştırma |
|
13 |
Kutudaki kelimelerle boşlukları tamamlamak ve dinleyerek cevapları kontrol etmek. İdealinizdeki işle alakalı olarak bir iş ilanı yazmak. Verilen kutuyu tamamlamak. Bir partnerle çalışmak. İş ilanlarını değiş tokuş etmek. Partnerinizle onun ideal işiyle alakalı bir görüşme yapmak ve sonra rolleri değiştirmek. |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz anlatım / Alıştırma |
|
14 |
Final sınavı öncesi işlenen konuların tekrarı. Öğrencilerin her şeyi anlayıp anlamadıklarını görmek için anlık sınav vermek. |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz anlatım / Alıştırma |
|
15 |
Tekrar |
Tekrar |
Alıştırma |
|
16/17 |
Final |
Tekrar |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
0 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
0 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
3 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
4 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
0 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
0 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
0 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
2 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
0 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
0 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
0 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
0 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
3 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
3 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
0 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
0 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
0 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
0 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|