Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Edebiyat Ve Dil Öğretimi I

Dersin Kodu : YDI307

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. EBRU GÜLER GENÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersin sonunda öğrenciler kısa öykü ve roman türünü analiz ederler.
Öğrenciler,öykü ve romanlar hakkında yazılı ve sözlü tartışma yaparlar.
Ders planı ve aktivite hazırlama ve uygulayabilme yeteneğine sahip olurlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : YDI213 Türkçe Dilbilim

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere kısa hikaye ve romanların nasıl analiz edileceğini kavratmak, öğrencilerin öğrendikleri edebi kavramları kullanarak edebiyat dersi verme konusunda bilgilendirmek ve teşvik etmek

Dersin İçeriği : Bu dersin temel amacı öğrencilere kısa hikaye ve romanların nasıl öğretileceğini kavratmaktır. Önce öğretmen ve öğrenciler birlikte analizler yaparlar daha sonra ise, dil öğretimi temel alınarak öğrencilerin ders planı hazırlamasına ve ders anlatmasına olanak sağlanır.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : R1 derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Edebi terimlerin tekrarı Öğrenciler edebi terimleri okur, hatırlamaya çalışır. soru sorma örnekleme
2 İşlenecek kısa hikayenin tanıtılması Öğrenciler yazar ve dönem hakkında bilgi edinir Soru cevap
3 Hikaye ile ilgili tartışma soru ve cevaplar Öğrenciler işlenecek hikaye ile ilgili ön çalışma yapar Tartışma
4 Öğrencilerin hikaye ile ilgili görüşleri, edebi terimlerin uygulanması Öğrenciler edebi terimler ile hikayeyi i bağdaştırmaya çalışır Tartışma
5 Hikaye ile ilgili bir sınıf uygulaması yapılması Ders planı hazırlanması İzleme ve tartışma
6 Öğrencilerin izlenmesi ve değerlendirilmesi Öğrenciler sınıf uygulaması ve ders planı hazırlar İzleme ve tartışma
7 Vize öncesi genel değerlendirme ve anlaşılamayan kısımların tekrarı Öğrenciler anlayamadıkları kısımları belirler Soru cevap
8 Ara sınav Öğrenciler sınava hazırlanır yazılı sınav
9 İşlenecek 2. kısa hikayenin tanıtılması Öğrenciler yazar ve dönem hakkında bilgi edinir Soru cevap
10 Hikaye ile ilgili tartışma soru ve cevaplar Öğrenciler konuyu kendi aralarında irdeler Tartışma
11 Öğrencilerin hikaye ile ilgili görüşleri, edebi terimlerin uygulanması Öğrenciler konuyu kendi aralarında irdeler Tartışma
12 Hikaye ile ilgili bir sınıf uygulaması yapılması Ders planı hazırlanması İzleme ve tartışma
13 Öğrencilerin izlenmesi ve değerlendirilmesi öğrenciler örnek sınıf uygulaması hazırlar İzleme ve tartışma
14 Öğrencilerin izlenmesi ve değerlendirilmesi öğrenciler örnek sınıf uygulaması hazırlar İzleme ve tartışma
15 Vize öncesi genel değerlendirme ve anlaşılamayan kısımların tekrarı Öğrenciler anlayamadıkları kısımları belirler Soru cevap
16/17 Final haftası Öğrenciler sınava hazırlanır yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  İngiliz ve Amerikan Edebiyatı´na ait kısa öykü ve romanlardan seçmeler
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 5
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 5
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 4
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 4
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 5
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 4
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 4
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 5
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 4
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 4
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 4
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 4
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 4
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 5
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 4
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 4
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 4
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 4
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 114
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.56
Dersin AKTS Kredisi: 5