Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Edebiyat Ve Dil Öğretimi I |
|
Dersin Kodu |
: |
YDI307 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. EBRU GÜLER GENÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersin sonunda öğrenciler kısa öykü ve roman türünü analiz ederler. Öğrenciler,öykü ve romanlar hakkında yazılı ve sözlü tartışma yaparlar. Ders planı ve aktivite hazırlama ve uygulayabilme yeteneğine sahip olurlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
YDI213 Türkçe Dilbilim
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere kısa hikaye ve romanların nasıl analiz edileceğini kavratmak, öğrencilerin öğrendikleri edebi kavramları kullanarak edebiyat dersi verme konusunda bilgilendirmek ve teşvik etmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin temel amacı öğrencilere kısa hikaye ve romanların nasıl öğretileceğini kavratmaktır. Önce öğretmen ve öğrenciler birlikte analizler yaparlar daha sonra ise, dil öğretimi temel alınarak öğrencilerin ders planı hazırlamasına ve ders anlatmasına olanak sağlanır. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
R1 derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Edebi terimlerin tekrarı |
Öğrenciler edebi terimleri okur, hatırlamaya çalışır. |
soru sorma
örnekleme |
|
2 |
İşlenecek kısa hikayenin tanıtılması |
Öğrenciler yazar ve dönem hakkında bilgi edinir |
Soru cevap |
|
3 |
Hikaye ile ilgili tartışma soru ve cevaplar |
Öğrenciler işlenecek hikaye ile ilgili ön çalışma yapar |
Tartışma |
|
4 |
Öğrencilerin hikaye ile ilgili görüşleri, edebi terimlerin uygulanması |
Öğrenciler edebi terimler ile hikayeyi i bağdaştırmaya çalışır |
Tartışma |
|
5 |
Hikaye ile ilgili bir sınıf uygulaması yapılması |
Ders planı hazırlanması |
İzleme ve tartışma |
|
6 |
Öğrencilerin izlenmesi ve değerlendirilmesi |
Öğrenciler sınıf uygulaması ve ders planı hazırlar |
İzleme ve tartışma |
|
7 |
Vize öncesi genel değerlendirme ve anlaşılamayan kısımların tekrarı |
Öğrenciler anlayamadıkları kısımları belirler |
Soru cevap |
|
8 |
Ara sınav |
Öğrenciler sınava hazırlanır |
yazılı sınav |
|
9 |
İşlenecek 2. kısa hikayenin tanıtılması |
Öğrenciler yazar ve dönem hakkında bilgi edinir |
Soru cevap |
|
10 |
Hikaye ile ilgili tartışma soru ve cevaplar |
Öğrenciler konuyu kendi aralarında irdeler |
Tartışma |
|
11 |
Öğrencilerin hikaye ile ilgili görüşleri, edebi terimlerin uygulanması |
Öğrenciler konuyu kendi aralarında irdeler |
Tartışma |
|
12 |
Hikaye ile ilgili bir sınıf uygulaması yapılması |
Ders planı hazırlanması |
İzleme ve tartışma |
|
13 |
Öğrencilerin izlenmesi ve değerlendirilmesi |
öğrenciler örnek sınıf uygulaması hazırlar |
İzleme ve tartışma |
|
14 |
Öğrencilerin izlenmesi ve değerlendirilmesi |
öğrenciler örnek sınıf uygulaması hazırlar |
İzleme ve tartışma |
|
15 |
Vize öncesi genel değerlendirme ve anlaşılamayan kısımların tekrarı |
Öğrenciler anlayamadıkları kısımları belirler |
Soru cevap |
|
16/17 |
Final haftası |
Öğrenciler sınava hazırlanır |
yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
5 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
5 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
4 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
4 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
5 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
4 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
4 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
5 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
4 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
4 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
4 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
4 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
4 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
5 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
4 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
4 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
4 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
4 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|