Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Özel Öğretim Yöntemleri II

Dersin Kodu : YDI303

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. JÜLİDE İNÖZÜ
Doç.Dr. YASEMİN KIRKGÖZ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. RANA YILDIRIM
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLDEN İLİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ders gözleminin ne olduğunu bilir.
Gözlemin ne amaçla yapıldığını bilir.
Ders gözlem görevleribi bilir.
Gözlemcinin ders gözlemi konusunda eğitimini bilir.
Göreve bağlı ders gözleminin önemini bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : MB 210 Özel Öğretim Yöntemleri I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilerin sınıf içi gözlem ve araştırma yöntemlerini benimsemeleri ve kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu alabilmelerini sağlamak.

Dersin İçeriği : Ders gözlemi nedir, gözlem ne amaçla yapılır, gözlemin amaçları nelerdir, ders gözlem görevleri, gözlemcinin ders gözlemi konusunda eğitimi, göreve bağlı ders gözleminin önemi

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : R-1


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders gözlemi nedir, gözlem ne amaçla yapılır, Önerilen ders kitabından ilgili bölümü okumak Grup çalışması
2 gözlemin amaçları nelerdir, ders gözlem görevleri, araştırma yapmak İkili çalışma
3 gözlemcinin ders gözlemi konusunda eğitimi, göreve bağlı ders gözleminin önemi Makale okuma İkili çalışma
4 Öğrenci ilk veya orta öğretimde belirlene görev veya görevler çerçevesinde ders gözlemler Gözlem notları almak İkili çalışma
5 Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder Gözlem notları almak İlgili öğretim elemanı ile İkili görüşme
6 Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder Gözlem notları almak ve dersin öğretim elemanı ile değerlendirmek İlgili öğretim elemanı ile İkili görüşme
7 Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder Gözlem notları almak ve dersin öğretim elemanı ile değerlendirmek Proje yazımı
8 Proje teslimi Gözlem notlarını değerlendirmek Proje yazımı
9 Öğrenci ilk veya orta öğretimde belirlene görev veya görevler çerçevesinde ders gözlemler Gözlem notları almak Grup çalışması
10 Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder Gözlem notları almak Dersin öğretim elemanı ile ikili görüşme
11 Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder Gözlem notları almak Dersin öğretim elemanı ile ikili görüşme
12 Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder Gözlem notları almak Dersin öğretim elemanı ile ikili görüşme
13 Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder Gözlem notları almak Dersin öğretim elemanı ile ikili görüşme
14 Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder Gözlem notları almak Grup çalışması
15 Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder Gözlem notlarını değerlendirmek Proje yazımı
16/17 İkinci proje teslimi Gözlem notlarını değerlendirmek Proje teslimi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Classroom Observation tasks by Ruth Wajnryb
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 2 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 1
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 5
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 5
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 3
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 5
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 4
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 4
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 4
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 4
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 3
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 3
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 4
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 4
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 1
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 2
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 3
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 4
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 2
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 3 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 66
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.64
Dersin AKTS Kredisi: 3