Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Özel Öğretim Yöntemleri II |
|
Dersin Kodu |
: |
YDI303 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. JÜLİDE İNÖZÜ Doç.Dr. YASEMİN KIRKGÖZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. RANA YILDIRIM Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLDEN İLİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ders gözleminin ne olduğunu bilir. Gözlemin ne amaçla yapıldığını bilir. Ders gözlem görevleribi bilir. Gözlemcinin ders gözlemi konusunda eğitimini bilir. Göreve bağlı ders gözleminin önemini bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MB 210 Özel Öğretim Yöntemleri I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin sınıf içi gözlem ve araştırma yöntemlerini benimsemeleri ve kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu alabilmelerini sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ders gözlemi nedir, gözlem ne amaçla yapılır, gözlemin amaçları nelerdir, ders gözlem görevleri, gözlemcinin ders gözlemi konusunda eğitimi, göreve bağlı ders gözleminin önemi |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
R-1 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders gözlemi nedir, gözlem ne amaçla yapılır,
|
Önerilen ders kitabından ilgili bölümü okumak |
Grup çalışması |
|
2 |
gözlemin amaçları nelerdir, ders gözlem görevleri, |
araştırma yapmak |
İkili çalışma |
|
3 |
gözlemcinin ders gözlemi konusunda eğitimi, göreve bağlı ders gözleminin önemi |
Makale okuma |
İkili çalışma |
|
4 |
Öğrenci ilk veya orta öğretimde belirlene görev veya görevler çerçevesinde ders gözlemler |
Gözlem notları almak |
İkili çalışma |
|
5 |
Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder |
Gözlem notları almak
|
İlgili öğretim elemanı ile İkili görüşme |
|
6 |
Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder |
Gözlem notları almak ve dersin öğretim elemanı ile değerlendirmek |
İlgili öğretim elemanı ile İkili görüşme |
|
7 |
Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder |
Gözlem notları almak ve dersin öğretim elemanı ile değerlendirmek |
Proje yazımı |
|
8 |
Proje teslimi |
Gözlem notlarını değerlendirmek |
Proje yazımı |
|
9 |
Öğrenci ilk veya orta öğretimde belirlene görev veya görevler çerçevesinde ders gözlemler |
Gözlem notları almak
|
Grup çalışması |
|
10 |
Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder |
Gözlem notları almak
|
Dersin öğretim elemanı ile ikili görüşme |
|
11 |
Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder |
Gözlem notları almak
|
Dersin öğretim elemanı ile ikili görüşme |
|
12 |
Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder |
Gözlem notları almak
|
Dersin öğretim elemanı ile ikili görüşme |
|
13 |
Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder |
Gözlem notları almak
|
Dersin öğretim elemanı ile ikili görüşme |
|
14 |
Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder |
Gözlem notları almak
|
Grup çalışması |
|
15 |
Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder |
Gözlem notlarını değerlendirmek |
Proje yazımı |
|
16/17 |
İkinci proje teslimi |
Gözlem notlarını değerlendirmek |
Proje teslimi |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
1 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
5 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
5 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
3 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
5 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
4 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
4 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
4 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
4 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
3 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
3 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
4 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
4 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
1 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
2 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
3 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
4 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
2 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|