Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi I |
|
Dersin Kodu |
: |
YDI301 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLDEN İLİN Dr.Öğr. ÜyesiDr. YONCA ÇAYLAKLI ÖZKAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN BEDİR Dr.Öğr. ÜyesiDr. RANA YILDIRIM Dr.Öğr. ÜyesiDr. RANA YILDIRIM |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu derstte öğrenciler, çocuklara İngilizce öğretimi ile ilgili kuramları bilir. Çocukların bilişsel ve duyuşsal özellikleriyle ilgili bilgi sahibidir. çocukların nasıl dil öğrendiklerini analiz yoluyla inceleyebilir. çocuklara İngilizce öğretmede dile yaklaşımları bilir ve uygular. sınıf yönetimi stratejileri, dil öğretme yöntemleri, kaynaklar ve materyalleri inceleyip çocuklara uygun olanları seçebilir. çocuklara uygun ölçme ve değerlendirme tekniklerini öğrenir ve uygulayabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, İngilizce´nin yabancı dil olarak öğretilmesini hem kuramsal hem de pratik açısından incelemektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çocukların özellikleri; çocuklar nasıl düşünür ve öğrenir?; Çocuklara yabancı dil öğretimindeki öncelikler; Çocuklara yabancı dil öğretiminde kullanılacak aktiviteler; sınıf dili; çocuklara dilbilgisi yapılarının öğretilmesi; kelime öğretimi; Öyküler: Öykü okuma ve anlatma yoluyla dil öğretimi; sınıf yönetimi; çocuklara yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
R1 Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Introduction to Young Learners: Characteristics of YLs |
Programdaki 2. sınıf dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler |
Tartışma, Beyin Fırtınası, düz anlatım |
|
2 |
How children think and learn
|
Programdaki 2. sınıf dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler |
Tartışma, Beyin Fırtınası, düz anlatım |
|
3 |
How children learn languages |
Programdaki 2. sınıf dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler |
Tartışma, Beyin Fırtınası, düz anlatım |
|
4 |
Determining priorities, syllabus, and coursebook |
Programdaki 2. sınıf dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler |
Tartışma, Beyin Fırtınası, düz anlatım |
|
5 |
The nature of activities for YLs |
Programdaki 2. sınıf dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler |
Tartışma, Beyin Fırtınası, düz anlatım |
|
6 |
Teaching language Structures to YLs |
Programdaki 2. sınıf dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler |
Tartışma, Beyin Fırtınası, düz anlatım |
|
7 |
Teaching language Structures to YLs |
Programdaki 2. sınıf dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler |
Tartışma, Beyin Fırtınası, düz anlatım |
|
8 |
Arasınav |
Tekrar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Teaching vocabulary to YLs |
Programdaki 2. sınıf dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler |
Tartışma, Beyin Fırtınası, düz anlatım |
|
10 |
Teaching vocabulary to YLs |
Programdaki 2. sınıf dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler |
Tartışma, Beyin Fırtınası, düz anlatım |
|
11 |
Stories: Reading and telling stories |
Programdaki 2. sınıf dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler |
Tartışma, Beyin Fırtınası, düz anlatım |
|
12 |
Rhymes, songs, games and drama activities |
Programdaki 2. sınıf dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler |
|
|
13 |
Classroom language |
Programdaki 2. sınıf dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler |
Tartışma, Beyin Fırtınası, düz anlatım |
|
14 |
Classroom Management and assessment |
Programdaki 2. sınıf dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler |
Tartışma, Beyin Fırtınası, düz anlatım |
|
15 |
Genel tekrar- Ödev teslimi |
Okuma |
Tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Tekrar |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
4 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
5 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
5 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
5 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
5 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
4 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
5 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
5 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
5 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
5 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
5 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
5 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
5 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
4 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
5 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
0 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
5 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
4 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|