Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi I

Dersin Kodu : YDI301

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLDEN İLİN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YONCA ÇAYLAKLI ÖZKAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN BEDİR
Dr.Öğr. ÜyesiDr. RANA YILDIRIM
Dr.Öğr. ÜyesiDr. RANA YILDIRIM

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu derstte öğrenciler, çocuklara İngilizce öğretimi ile ilgili kuramları bilir.
Çocukların bilişsel ve duyuşsal özellikleriyle ilgili bilgi sahibidir.
çocukların nasıl dil öğrendiklerini analiz yoluyla inceleyebilir.
çocuklara İngilizce öğretmede dile yaklaşımları bilir ve uygular.
sınıf yönetimi stratejileri, dil öğretme yöntemleri, kaynaklar ve materyalleri inceleyip çocuklara uygun olanları seçebilir.
çocuklara uygun ölçme ve değerlendirme tekniklerini öğrenir ve uygulayabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, İngilizce´nin yabancı dil olarak öğretilmesini hem kuramsal hem de pratik açısından incelemektir.

Dersin İçeriği : Çocukların özellikleri; çocuklar nasıl düşünür ve öğrenir?; Çocuklara yabancı dil öğretimindeki öncelikler; Çocuklara yabancı dil öğretiminde kullanılacak aktiviteler; sınıf dili; çocuklara dilbilgisi yapılarının öğretilmesi; kelime öğretimi; Öyküler: Öykü okuma ve anlatma yoluyla dil öğretimi; sınıf yönetimi; çocuklara yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : R1 Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Introduction to Young Learners: Characteristics of YLs Programdaki 2. sınıf dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler Tartışma, Beyin Fırtınası, düz anlatım
2 How children think and learn Programdaki 2. sınıf dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler Tartışma, Beyin Fırtınası, düz anlatım
3 How children learn languages Programdaki 2. sınıf dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler Tartışma, Beyin Fırtınası, düz anlatım
4 Determining priorities, syllabus, and coursebook Programdaki 2. sınıf dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler Tartışma, Beyin Fırtınası, düz anlatım
5 The nature of activities for YLs Programdaki 2. sınıf dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler Tartışma, Beyin Fırtınası, düz anlatım
6 Teaching language Structures to YLs Programdaki 2. sınıf dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler Tartışma, Beyin Fırtınası, düz anlatım
7 Teaching language Structures to YLs Programdaki 2. sınıf dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler Tartışma, Beyin Fırtınası, düz anlatım
8 Arasınav Tekrar Yazılı sınav
9 Teaching vocabulary to YLs Programdaki 2. sınıf dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler Tartışma, Beyin Fırtınası, düz anlatım
10 Teaching vocabulary to YLs Programdaki 2. sınıf dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler Tartışma, Beyin Fırtınası, düz anlatım
11 Stories: Reading and telling stories Programdaki 2. sınıf dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler Tartışma, Beyin Fırtınası, düz anlatım
12 Rhymes, songs, games and drama activities Programdaki 2. sınıf dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler
13 Classroom language Programdaki 2. sınıf dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler Tartışma, Beyin Fırtınası, düz anlatım
14 Classroom Management and assessment Programdaki 2. sınıf dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler Tartışma, Beyin Fırtınası, düz anlatım
15 Genel tekrar- Ödev teslimi Okuma Tartışma
16/17 Final sınavı Tekrar Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Brewster, J., Ellis, G. & Girard, D. (2004). The Primary English Teacher’s Guide. Penguin English.
 Slattery, M. & J. Willis. 2001. English for Primary Teachers. Oxford: OUP.
 Scott, W. A. & Ytreberg, L. H. (2004). Teaching English to Children. Longman.
 Halliwell, S. 1992. Teaching English in the Primary Classroom. London: Longman.
 Pinter, A. 2006. Teaching Young Language Learners. Oxford: OUP
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 4
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 5
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 5
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 5
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 5
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 4
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 5
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 5
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 5
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 5
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 5
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 5
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 5
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 4
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 5
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 0
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 5
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 4
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 133
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.32
Dersin AKTS Kredisi: 5