Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 202 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN BEDİR Dr.Öğr. ÜyesiDr. JÜLİDE İNÖZÜ Dr.Öğr. ÜyesiDr. CEM CAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. JÜLİDE İNÖZÜ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eğitim, Öğretim, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Teknolojisi Kavramlarının edinir Öğretim Teknolojileri, İletisim ve mesajlarına yönelik kavramlarla tanışır İkinci nesil eğitim öğretim araç-gereçlerin önemi, seçimi ve bunları kullanarak ELT materyalleri hazırlama ilkeleri hakkında bilgi edinir Teknoloji kullanarak ELT derslerinin planlaması bilgisi ve becerisini edinir Öğretim Araç ve Gereçleri hakkında genel bilgi sahibi olur Bilgisayar Destekli Eğitim ve E-öğrenme konusunda bilgi sahibi olur Öğretim teknolojilerinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olur Türkiye´de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu hakkında bilgi sahibi olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramların, çesitli öğretim teknolojilerinin özelliklerinin, öğretim teknolojilerinin İngiliz Dili Eğitimi sürecindeki yeri ve kullanımının, İkinci nesil internet araçlarının kullanımı ve materyalinin hazırlanması ilgili bilgilerin verilmesi.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders içerisinde yer alan modüller ve konuları:
1. Eğitim, Öğretim, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Teknolojisi Kavramları
2. Öğretim Teknolojileri, İletisim ve mesajlarına yönelik kavramlar
3. İkinci nesil eğitim öğretim araç-gereçlerin önemi, seçimi ve bunları kullanarak ELT materyalleri hazırlama İlkeleri
4. Teknoloji kullanarak ELT derslerinin planlaması
5. Öğretim Araç ve Gereçleri
6. Bilgisayar Destekli Eğitim ve E-öğrenme
7. Öğretim Teknolojilerinin Değerlendirilmesi
8. Türkiye´de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
R1 Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Eğitim, Öğretim, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Teknolojisi Kavramlarına giriş |
Okuma |
Ders anlatımi |
|
2 |
Öğretim Teknolojileri, İletisim ve mesajlarına yönelik kavramlara tanışıklık |
Okuma |
Ders anlatımi |
|
3 |
İkinci nesil eğitim öğretim araç-gereçlerin önemi, seçimi ve bunları kullanarak ELT materyalleri hazırlama ilkeleri hakkında bilgi edinme |
Okuma |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
4 |
İkinci nesil eğitim öğretim araç-gereçlerin önemi, seçimi ve bunları kullanarak ELT materyalleri hazırlama ilkeleri hakkında bilgi edinme |
Okuma |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
5 |
İkinci nesil eğitim öğretim araç-gereçlerin önemi, seçimi ve bunları kullanarak ELT materyalleri hazırlama ilkeleri hakkında bilgi edinme |
Okuma |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
6 |
Teknoloji kullanarak ELT derslerinin planlaması bilgisi ve becerisini edinme |
Okuma |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
7 |
Teknoloji kullanarak ELT derslerinin planlaması bilgisi ve becerisini edinme |
Okuma |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
8 |
Vize - Projelerin değerlendirilmesi |
Proje hazırlama |
Uygulamalı / klasik |
|
9 |
Bilgisayar Destekli Eğitim ve E-öğrenme konusunda bilgi sahibi olma |
Okuma |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
10 |
Bilgisayar Destekli Eğitim ve E-öğrenme konusunda bilgi sahibi olma |
Okuma |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
11 |
Bilgisayar Destekli Eğitim ve E-öğrenme konusunda bilgi sahibi olma |
Okuma |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
12 |
Öğretim teknolojilerinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olma |
Okuma |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
13 |
Öğretim teknolojilerinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olma |
Okuma |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
14 |
Türkiye´de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu hakkında bilgi sahibi olma |
Okuma |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
15 |
Türkiye´de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu hakkında bilgi sahibi olma |
Okuma |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
16/17 |
Final Sınavı - Projelerin değerlendirilmesi |
Proje hazırlama |
Uygulamalı / klasik |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
2 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
5 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
4 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
4 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
5 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
5 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
3 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
5 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
5 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
5 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
5 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
5 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
5 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
2 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
5 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
5 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
5 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
5 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|