Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı

Dersin Kodu : MB 202

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN BEDİR
Dr.Öğr. ÜyesiDr. JÜLİDE İNÖZÜ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CEM CAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. JÜLİDE İNÖZÜ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Eğitim, Öğretim, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Teknolojisi Kavramlarının edinir
Öğretim Teknolojileri, İletisim ve mesajlarına yönelik kavramlarla tanışır
İkinci nesil eğitim öğretim araç-gereçlerin önemi, seçimi ve bunları kullanarak ELT materyalleri hazırlama ilkeleri hakkında bilgi edinir
Teknoloji kullanarak ELT derslerinin planlaması bilgisi ve becerisini edinir
Öğretim Araç ve Gereçleri hakkında genel bilgi sahibi olur
Bilgisayar Destekli Eğitim ve E-öğrenme konusunda bilgi sahibi olur
Öğretim teknolojilerinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olur
Türkiye´de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu hakkında bilgi sahibi olur

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramların, çesitli öğretim teknolojilerinin özelliklerinin, öğretim teknolojilerinin İngiliz Dili Eğitimi sürecindeki yeri ve kullanımının, İkinci nesil internet araçlarının kullanımı ve materyalinin hazırlanması ilgili bilgilerin verilmesi.

Dersin İçeriği : Bu ders içerisinde yer alan modüller ve konuları: 1. Eğitim, Öğretim, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Teknolojisi Kavramları 2. Öğretim Teknolojileri, İletisim ve mesajlarına yönelik kavramlar 3. İkinci nesil eğitim öğretim araç-gereçlerin önemi, seçimi ve bunları kullanarak ELT materyalleri hazırlama İlkeleri 4. Teknoloji kullanarak ELT derslerinin planlaması 5. Öğretim Araç ve Gereçleri 6. Bilgisayar Destekli Eğitim ve E-öğrenme 7. Öğretim Teknolojilerinin Değerlendirilmesi 8. Türkiye´de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : R1 Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Eğitim, Öğretim, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Teknolojisi Kavramlarına giriş Okuma Ders anlatımi
2 Öğretim Teknolojileri, İletisim ve mesajlarına yönelik kavramlara tanışıklık Okuma Ders anlatımi
3 İkinci nesil eğitim öğretim araç-gereçlerin önemi, seçimi ve bunları kullanarak ELT materyalleri hazırlama ilkeleri hakkında bilgi edinme Okuma Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
4 İkinci nesil eğitim öğretim araç-gereçlerin önemi, seçimi ve bunları kullanarak ELT materyalleri hazırlama ilkeleri hakkında bilgi edinme Okuma Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
5 İkinci nesil eğitim öğretim araç-gereçlerin önemi, seçimi ve bunları kullanarak ELT materyalleri hazırlama ilkeleri hakkında bilgi edinme Okuma Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
6 Teknoloji kullanarak ELT derslerinin planlaması bilgisi ve becerisini edinme Okuma Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
7 Teknoloji kullanarak ELT derslerinin planlaması bilgisi ve becerisini edinme Okuma Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
8 Vize - Projelerin değerlendirilmesi Proje hazırlama Uygulamalı / klasik
9 Bilgisayar Destekli Eğitim ve E-öğrenme konusunda bilgi sahibi olma Okuma Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
10 Bilgisayar Destekli Eğitim ve E-öğrenme konusunda bilgi sahibi olma Okuma Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
11 Bilgisayar Destekli Eğitim ve E-öğrenme konusunda bilgi sahibi olma Okuma Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
12 Öğretim teknolojilerinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olma Okuma Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
13 Öğretim teknolojilerinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olma Okuma Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
14 Türkiye´de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu hakkında bilgi sahibi olma Okuma Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
15 Türkiye´de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu hakkında bilgi sahibi olma Okuma Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
16/17 Final Sınavı - Projelerin değerlendirilmesi Proje hazırlama Uygulamalı / klasik


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders notları ve ikinci nesil internet araçları üzerine kılavuz materyaller
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 3 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 2
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 5
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 4
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 4
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 5
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 5
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 3
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 5
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 5
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 5
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 5
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 5
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 5
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 2
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 5
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 5
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 5
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 5
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 4 8
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 6 18
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 86
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.44
Dersin AKTS Kredisi: 3