Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Özel Öğretim Yöntemleri I |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 210 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. JÜLİDE İNÖZÜ Dr.Öğr. ÜyesiDr. MERYEM MİRİOĞLU Doç.Dr. YASEMİN KIRKGÖZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLDEN İLİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İlk ve orta eğitim düzeyinde Milli eğitim Bakanlığınca hazırlanmış olan İngilizce dersi müfredatını tanır ve değerlendirir.
Avrupa için ortak dil eğitim çerçeve programını ve müfredatı bağdaştırır.
Dersin aşamalarını planlar.
Günlük plan hazırlar. Yıllık plan hazırlar. Ders planı hazırlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından hazırlanan İngilizce Dersi Öğretim Programını öğrencilere tanıtmak ve örneklemek,
Değişik ders evrelerini de gösteren ders planı hazırlatmak (günlük/yıllık)
Avrupa Dil Gelişim Dosyası ve Dil Ölçütlerini tanımalarını sağlamak
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Yabancı dil öğretiminin Tarihsel Gelişimi
B) Yabancı dil öğretiminin bugünkü okul programlarındaki yeri
II- A) Yabancı dil öğretim etkinliklerinin planlanması
i) Yıllık plan
ii) Günlük plan
iii) Ders planı
III- İngilizce Dersi Öğretim Programı
A) İlköğretim birinci kademe
B) İlköğretim ikinci kademe
C) Ortaöğretim
IV- Avrupa Dil Gelişim Dosyası ve Dil Ölçütleri
|
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
R1 Derslikleri ve birebir görüşme |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yabancı dil öğretiminin Tarihsel Gelişimi
|
Ön okuma -tartışma |
Sınıf içi etkileşimsel tartışma |
|
2 |
Yabancı dil öğretiminin bugünkü okul programlarındaki yeri |
Ön okuma -tartışma |
Sınıf içi etkileşimsel tartışma |
|
3 |
Yabancı dil öğretim etkinliklerinin planlanması |
Ön okuma -tartışma |
Sınıf içi etkileşimsel tartışma |
|
4 |
Yıllık plan |
Okuma uygulama |
Sınıf içi etkileşimsel tartışma ve uygulama |
|
5 |
Günlük plan |
Okuma uygulama |
Sınıf içi etkileşimsel tartışma ve uygulama |
|
6 |
Ders planı |
Okuma uygulama |
Sınıf içi etkileşimsel tartışma ve uygulama |
|
7 |
İngilizce Dersi Öğretim Programı |
Okuma uygulama |
Sınıf içi etkileşimsel tartışma ve uygulama |
|
8 |
Vize |
Konu tekrarı yapma |
Yazılı sınav |
|
9 |
İlköğretim birinci kademe |
Okuma uygulama |
Sınıf içi etkileşimsel tartışma ve uygulama |
|
10 |
İlköğretim ikinci kademe |
Okuma uygulama |
Sınıf içi etkileşimsel tartışma ve uygulama |
|
11 |
Ortaöğretim |
Okuma uygulama |
Sınıf içi etkileşimsel tartışma ve uygulama |
|
12 |
IV- Avrupa Dil Gelişim Dosyası ve Dil Ölçütleri |
Grup çalışması- tartışma |
Birebir grup görüşmesi |
|
13 |
IV- Avrupa Dil Gelişim Dosyası ve Dil Ölçütleri |
Grup çalışması- tartışma |
Birebir grup görüşmesi |
|
14 |
IV- Avrupa Dil Gelişim Dosyası ve Dil Ölçütleri |
Grup çalışması- tartışma |
Birebir grup görüşmesi
ve portfolyo |
|
15 |
IV- Avrupa Dil Gelişim Dosyası ve Dil Ölçütleri |
Grup çalışması- tartışma |
Birebir grup görüşmesi |
|
16/17 |
Final |
Proje hazırlama |
Grup çalışması |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
0 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
3 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
3 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
3 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
4 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
3 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
3 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
2 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
3 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
0 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
0 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
2 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
3 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
0 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
0 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
0 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
4 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
0 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|