Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Özel Öğretim Yöntemleri I

Dersin Kodu : MB 210

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. JÜLİDE İNÖZÜ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MERYEM MİRİOĞLU
Doç.Dr. YASEMİN KIRKGÖZ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLDEN İLİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : İlk ve orta eğitim düzeyinde Milli eğitim Bakanlığınca hazırlanmış olan İngilizce dersi müfredatını tanır ve değerlendirir.
Avrupa için ortak dil eğitim çerçeve programını ve müfredatı bağdaştırır.
Dersin aşamalarını planlar.
Günlük plan hazırlar.
Yıllık plan hazırlar.
Ders planı hazırlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından hazırlanan İngilizce Dersi Öğretim Programını öğrencilere tanıtmak ve örneklemek, Değişik ders evrelerini de gösteren ders planı hazırlatmak (günlük/yıllık) Avrupa Dil Gelişim Dosyası ve Dil Ölçütlerini tanımalarını sağlamak

Dersin İçeriği : Yabancı dil öğretiminin Tarihsel Gelişimi B) Yabancı dil öğretiminin bugünkü okul programlarındaki yeri II- A) Yabancı dil öğretim etkinliklerinin planlanması i) Yıllık plan ii) Günlük plan iii) Ders planı III- İngilizce Dersi Öğretim Programı A) İlköğretim birinci kademe B) İlköğretim ikinci kademe C) Ortaöğretim IV- Avrupa Dil Gelişim Dosyası ve Dil Ölçütleri

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : R1 Derslikleri ve birebir görüşme


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yabancı dil öğretiminin Tarihsel Gelişimi Ön okuma -tartışma Sınıf içi etkileşimsel tartışma
2 Yabancı dil öğretiminin bugünkü okul programlarındaki yeri Ön okuma -tartışma Sınıf içi etkileşimsel tartışma
3 Yabancı dil öğretim etkinliklerinin planlanması Ön okuma -tartışma Sınıf içi etkileşimsel tartışma
4 Yıllık plan Okuma uygulama Sınıf içi etkileşimsel tartışma ve uygulama
5 Günlük plan Okuma uygulama Sınıf içi etkileşimsel tartışma ve uygulama
6 Ders planı Okuma uygulama Sınıf içi etkileşimsel tartışma ve uygulama
7 İngilizce Dersi Öğretim Programı Okuma uygulama Sınıf içi etkileşimsel tartışma ve uygulama
8 Vize Konu tekrarı yapma Yazılı sınav
9 İlköğretim birinci kademe Okuma uygulama Sınıf içi etkileşimsel tartışma ve uygulama
10 İlköğretim ikinci kademe Okuma uygulama Sınıf içi etkileşimsel tartışma ve uygulama
11 Ortaöğretim Okuma uygulama Sınıf içi etkileşimsel tartışma ve uygulama
12 IV- Avrupa Dil Gelişim Dosyası ve Dil Ölçütleri Grup çalışması- tartışma Birebir grup görüşmesi
13 IV- Avrupa Dil Gelişim Dosyası ve Dil Ölçütleri Grup çalışması- tartışma Birebir grup görüşmesi
14 IV- Avrupa Dil Gelişim Dosyası ve Dil Ölçütleri Grup çalışması- tartışma Birebir grup görüşmesi ve portfolyo
15 IV- Avrupa Dil Gelişim Dosyası ve Dil Ölçütleri Grup çalışması- tartışma Birebir grup görüşmesi
16/17 Final Proje hazırlama Grup çalışması


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  CEF Framework Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu (2006) İlköğretim İngilizce Dersi Öğretim Programı. MEB
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30
    Ödev/Proje/Diğer 3 70
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 0
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 3
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 3
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 3
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 4
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 3
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 3
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 2
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 3
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 0
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 0
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 2
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 3
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 0
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 0
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 0
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 4
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 0
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 3 2 6
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 2 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 74
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.96
Dersin AKTS Kredisi: 3