Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar II

Dersin Kodu : YDI206

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. YONCA ÇAYLAKLI ÖZKAN
Öğr.Gör. AYŞE GÖRGÜN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU ŞİRE KAYA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenciler hali hazırda kullanılan öğretim metodları ve tekniklerinin farkına varırlar
Öğrenciler her dil öğrenme metodunu analiz ederek metodların güçlü ve geliştirilmesi gereken yönlerini tartışırlar
Öğrenciler bu metotların dayandığı teorileri açıklar
Öğrenciler bu metot ve teorilerin gelişimine katkıda bulunmuş önemli kişileri tanımlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : YDI205 İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrenciler dönem sonunda İngilizce öğretme teknik ve metotları ile ilgili olarak her türlü teorik bilgiyi edinmiş olacaklardır Öğrenciler yaklaşım, teknik, ve metot kavramları arasındaki farkı kavrayacaklardır Öğrenciler dil öğrenme tekniklerini öğrenirler Öğrenciler öğretme tekniklerinin zayıf ve güçlü taraflarını tartışarak metotların ana hatlarını öğrenirler

Dersin İçeriği : İngilizce öğretme teknik ve prensipleri İngilizcenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan dil öğretme metotları Bu metotların uygulanmasına ilişkin temel kural ve teknikler Bu metotların dayandığı teori ve kuramlar Bu metot ve teoriler de adı geçen önemli bilim adamları ve onların bu alanda yapmış oldukları katkılar

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : R1 derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dil öğretim metodlarının tarihçesi approach, method, design kavramlarının tartışılarak öğretilmesi Öğrencilerin daha önceden belirlenmiş olan üniteyi okumaları ve konuyla ilgili getirdikleri makalelerin tartışılması Ders konularının öğretiminden sonra öğrenciler ikili olarak metoda ilşikin anahtar kelimeleri çıkartmak için ellerindeki makaleler üzerinde çalışırlar
2 Teorilerin gözden geçirilmesi: Behaviorism, Cognitivism, Humanism, and Social Constructivism Öğrencilerin daha önceden belirlenmiş olan üniteyi okumaları ve konuyla ilgili getirdikleri makalelerin tartışılması Ders konularının öğretiminden sonra öğrenciler ikili olarak metoda ilşikin anahtar kelimeleri çıkartmak için ellerindeki makaleler üzerinde çalışırlar
3 : GTM, Direct, ALM, Silent way, Suggestopedia, CLL, and TPR Öğrencilerin daha önceden belirlenmiş olan üniteyi okumaları ve konuyla ilgili getirdikleri makalelerin tartışılması Ders konularının öğretiminden sonra öğrenciler ikili olarak metoda ilşikin anahtar kelimeleri çıkartmak için ellerindeki makaleler üzerinde çalışırlar
4 Communicative Language Teaching Öğrencilerin daha önceden belirlenmiş olan üniteyi okumaları ve konuyla ilgili getirdikleri makalelerin tartışılması Ders konularının öğretiminden sonra öğrenciler ikili olarak metoda ilşikin anahtar kelimeleri çıkartmak için ellerindeki makaleler üzerinde çalışırlar
5 Task-based Method Öğrencilerin daha önceden belirlenmiş olan üniteyi okumaları ve konuyla ilgili getirdikleri makalelerin tartışılması Ders konularının öğretiminden sonra öğrenciler ikili olarak metoda ilşikin anahtar kelimeleri çıkartmak için ellerindeki makaleler üzerinde çalışırlar
6 Content-based Method Öğrencilerin daha önceden belirlenmiş olan üniteyi okumaları ve konuyla ilgili getirdikleri makalelerin tartışılması Ders konularının öğretiminden sonra öğrenciler ikili olarak metoda ilşikin anahtar kelimeleri çıkartmak için ellerindeki makaleler üzerinde çalışırlar
7 Participatory Instruction Öğrencilerin daha önceden belirlenmiş olan üniteyi okumaları ve konuyla ilgili getirdikleri makalelerin tartışılması Ders konularının öğretiminden sonra öğrenciler ikili olarak metoda ilşikin anahtar kelimeleri çıkartmak için ellerindeki makaleler üzerinde çalışırlar
8 Ara sınav Öğrenciler sınav için hazırlanır soru- cevap
9 Arasınav değerlendirmesi Öğrenciyle beraber, sınav kağıdına bakıp öğrenciye hatasını göstermek soru-cevap tartışma
10 Learner Strategy Training Öğrencilerin daha önceden belirlenmiş olan üniteyi okumaları ve konuyla ilgili getirdikleri makalelerin tartışılması Ders konularının öğretiminden sonra öğrenciler ikili olarak metoda ilşikin anahtar kelimeleri çıkartmak için ellerindeki makaleler üzerinde çalışırlar
11 Cooperative Learning Öğrencilerin daha önceden belirlenmiş olan üniteyi okumaları ve konuyla ilgili getirdikleri makalelerin tartışılması Ders konularının öğretiminden sonra öğrenciler ikili olarak metoda ilşikin anahtar kelimeleri çıkartmak için ellerindeki makaleler üzerinde çalışırlar
12 Multiple Intelligences Öğrencilerin daha önceden belirlenmiş olan üniteyi okumaları ve konuyla ilgili getirdikleri makalelerin tartışılması Ders konularının öğretiminden sonra öğrenciler ikili olarak metoda ilşikin anahtar kelimeleri çıkartmak için ellerindeki makaleler üzerinde çalışırlar
13 Eklektik metod Öğrencilerin daha önceden belirlenmiş olan üniteyi okumaları ve konuyla ilgili getirdikleri makalelerin tartışılması Soru-cevap
14 Konuları gözden geçirme Öğretmen ve öğrenciler dönem boyunca çalışmış oldukları konuları gözden geçirirler Soru-cevap
15 Konuları gözden geçirme Öğretmen ve öğrenciler dönem boyunca çalışmış oldukları konuları gözden geçirirler Soru-cevap
16/17 Yıl sonu sınavı Öğrenciler sınav için hazırlanır Soru-cevap


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Larsen-Freeman, D. (2001). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford:UP. 2. Richards, J.C. & T.S. Rodgers. (1991). Approaches and methods in language teaching: A Description and analysis. Cambridge: CUP
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 3
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 4
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 5
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 5
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 3
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 2
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 3
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 3
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 3
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 4
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 4
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 5
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 5
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 3
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 3
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 3
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 4
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 3
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 134
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.36
Dersin AKTS Kredisi: 5