Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar II |
|
Dersin Kodu |
: |
YDI206 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YONCA ÇAYLAKLI ÖZKAN Öğr.Gör. AYŞE GÖRGÜN Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU ŞİRE KAYA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenciler hali hazırda kullanılan öğretim metodları ve tekniklerinin farkına varırlar Öğrenciler her dil öğrenme metodunu analiz ederek metodların güçlü ve geliştirilmesi gereken yönlerini tartışırlar Öğrenciler bu metotların dayandığı teorileri açıklar Öğrenciler bu metot ve teorilerin gelişimine katkıda bulunmuş önemli kişileri tanımlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
YDI205 İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenciler dönem sonunda İngilizce öğretme teknik ve metotları ile ilgili olarak her türlü teorik bilgiyi edinmiş olacaklardır
Öğrenciler yaklaşım, teknik, ve metot kavramları arasındaki farkı kavrayacaklardır
Öğrenciler dil öğrenme tekniklerini öğrenirler
Öğrenciler öğretme tekniklerinin zayıf ve güçlü taraflarını tartışarak metotların ana hatlarını öğrenirler
|
|
Dersin İçeriği |
: |
İngilizce öğretme teknik ve prensipleri
İngilizcenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan dil öğretme metotları
Bu metotların uygulanmasına ilişkin temel kural ve teknikler
Bu metotların dayandığı teori ve kuramlar
Bu metot ve teoriler de adı geçen önemli bilim adamları ve onların bu alanda yapmış oldukları katkılar
|
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
R1 derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dil öğretim metodlarının tarihçesi approach, method, design kavramlarının tartışılarak öğretilmesi |
Öğrencilerin daha önceden belirlenmiş olan üniteyi okumaları ve konuyla ilgili getirdikleri makalelerin tartışılması |
Ders konularının öğretiminden sonra
öğrenciler ikili olarak metoda ilşikin anahtar kelimeleri çıkartmak için ellerindeki makaleler üzerinde çalışırlar |
|
2 |
Teorilerin gözden geçirilmesi: Behaviorism, Cognitivism, Humanism, and Social Constructivism |
Öğrencilerin daha önceden belirlenmiş olan üniteyi okumaları ve konuyla ilgili getirdikleri makalelerin tartışılması |
Ders konularının öğretiminden sonra
öğrenciler ikili olarak metoda ilşikin anahtar kelimeleri çıkartmak için ellerindeki makaleler üzerinde çalışırlar |
|
3 |
: GTM, Direct, ALM, Silent way, Suggestopedia, CLL, and TPR |
Öğrencilerin daha önceden belirlenmiş olan üniteyi okumaları ve konuyla ilgili getirdikleri makalelerin tartışılması |
Ders konularının öğretiminden sonra
öğrenciler ikili olarak metoda ilşikin anahtar kelimeleri çıkartmak için ellerindeki makaleler üzerinde çalışırlar |
|
4 |
Communicative Language Teaching |
Öğrencilerin daha önceden belirlenmiş olan üniteyi okumaları ve konuyla ilgili getirdikleri makalelerin tartışılması |
Ders konularının öğretiminden sonra
öğrenciler ikili olarak metoda ilşikin anahtar kelimeleri çıkartmak için ellerindeki makaleler üzerinde çalışırlar |
|
5 |
Task-based Method |
Öğrencilerin daha önceden belirlenmiş olan üniteyi okumaları ve konuyla ilgili getirdikleri makalelerin tartışılması |
Ders konularının öğretiminden sonra
öğrenciler ikili olarak metoda ilşikin anahtar kelimeleri çıkartmak için ellerindeki makaleler üzerinde çalışırlar |
|
6 |
Content-based Method |
Öğrencilerin daha önceden belirlenmiş olan üniteyi okumaları ve konuyla ilgili getirdikleri makalelerin tartışılması |
Ders konularının öğretiminden sonra
öğrenciler ikili olarak metoda ilşikin anahtar kelimeleri çıkartmak için ellerindeki makaleler üzerinde çalışırlar |
|
7 |
Participatory Instruction |
Öğrencilerin daha önceden belirlenmiş olan üniteyi okumaları ve konuyla ilgili getirdikleri makalelerin tartışılması |
Ders konularının öğretiminden sonra
öğrenciler ikili olarak metoda ilşikin anahtar kelimeleri çıkartmak için ellerindeki makaleler üzerinde çalışırlar |
|
8 |
Ara sınav |
Öğrenciler sınav için hazırlanır |
soru- cevap |
|
9 |
Arasınav değerlendirmesi |
Öğrenciyle beraber, sınav kağıdına bakıp öğrenciye hatasını göstermek |
soru-cevap
tartışma |
|
10 |
Learner Strategy Training |
Öğrencilerin daha önceden belirlenmiş olan üniteyi okumaları ve konuyla ilgili getirdikleri makalelerin tartışılması |
Ders konularının öğretiminden sonra
öğrenciler ikili olarak metoda ilşikin anahtar kelimeleri çıkartmak için ellerindeki makaleler üzerinde çalışırlar |
|
11 |
Cooperative Learning |
Öğrencilerin daha önceden belirlenmiş olan üniteyi okumaları ve konuyla ilgili getirdikleri makalelerin tartışılması |
Ders konularının öğretiminden sonra
öğrenciler ikili olarak metoda ilşikin anahtar kelimeleri çıkartmak için ellerindeki makaleler üzerinde çalışırlar |
|
12 |
Multiple Intelligences |
Öğrencilerin daha önceden belirlenmiş olan üniteyi okumaları ve konuyla ilgili getirdikleri makalelerin tartışılması |
Ders konularının öğretiminden sonra
öğrenciler ikili olarak metoda ilşikin anahtar kelimeleri çıkartmak için ellerindeki makaleler üzerinde çalışırlar |
|
13 |
Eklektik metod
|
Öğrencilerin daha önceden belirlenmiş olan üniteyi okumaları ve konuyla ilgili getirdikleri makalelerin tartışılması |
Soru-cevap |
|
14 |
Konuları gözden geçirme |
Öğretmen ve öğrenciler dönem boyunca çalışmış oldukları konuları gözden geçirirler |
Soru-cevap |
|
15 |
Konuları gözden geçirme |
Öğretmen ve öğrenciler dönem boyunca çalışmış oldukları konuları gözden geçirirler |
Soru-cevap |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Öğrenciler sınav için hazırlanır |
Soru-cevap |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
3 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
4 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
5 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
5 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
3 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
2 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
3 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
3 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
3 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
4 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
4 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
5 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
5 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
3 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
3 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
3 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
4 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
3 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|