|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İngiliz Edebiyatı 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
YDI216 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ABDURRAHMAN KİLİMCİ Dr.Öğr. ÜyesiDr. ADNAN BİÇER Öğr.Gör. EBRU GÜLER GENÇ Öğr.Gör. HÜLYA ARSLAN TUNCER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
şiir ve dramayı okur, anlar ve zevk alır,
şiir/drama ve diğer edebi türler arasındaki farklılıkları belirler, şiir ve drama analizi yaparken edebi terimlerden istifade eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
YDI215 İngiliz Edebiyatı 1
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Orijinal edebi metinleri (şiir ve drama) tanıtmak,
Öğrencilerin şiir ve drama okumaktan zevk almalarını sağlamak,
Şiir ve drama analiz ederken gerekli olan edebi terimleri sunmak,
Öğrencileri şiir ve drama hakkında düşünmek ve yazmak hususunda teşvik etmek, |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste şiir ve drama örnekleri incelenmekte ve bu edebi türlerin diğer edebi türlerden farklılıklarına bakılmaktadır. Analizler esnasında edebi metinler içerisinde öne çıkan edebi sanat ve terimlere de değinilmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
R1-derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Şiirin ve onunla ilgili edebi terimlerin tanımı |
Şiir tanımı ve şiirde geçebilecek edebi sanatları araştırma |
Beyin fırtınası ve düz anlatım |
|
2 |
Birinci şiirin ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi |
Birinci şiiri okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
3 |
İkinci şiirin ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi |
İkinci şiiri okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
4 |
Üçüncü şiirin ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi |
Üçüncü şiiri okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
5 |
Dördüncü şiirin ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi |
Dördüncü şiiri okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
6 |
Beşinci şiirin ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi |
Beşinci şiiri okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
7 |
Altıncı şiirin ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi |
Altıncı şiiri okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
8 |
Vize Sınavı |
Vizeye kadar işlenen şiirlerin ve edebi terimlerin tekrarı |
Yazılı sınav |
|
9 |
Drama ve onunla ilgili edebi terimlerin tanımı |
Drama tanımı ve Dramada geçebilecek edebi sanatları araştırma |
Beyin fırtınası ve Düz anlatım, soru-cevap |
|
10 |
Birinci dramanın ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi |
Birinci dramayı okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
11 |
İkinci dramanın ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi |
İkinci dramayı okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
12 |
Üçüncü dramanın ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi |
Üçüncü dramayı okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
13 |
Dördüncü dramanın ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi |
Dördüncü dramayı okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
14 |
Beşinci dramanın ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi |
Beşinci dramayı okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
15 |
Altıncı dramanın ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi |
Altıncı dramayı okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final sınavına kadar işlenen şiirlerin, drama örneklerinin ve edebi terimlerin tekrarı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Wales, K. (2011). A Dictionary of Stylistics, 3rd edition.United Kingdom: Pearson
Abrams, M. H. (ed.) The Norton Anthology of English Literatuıre, 6th edition. New York: W. W. Norton& Company
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
5 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
0 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
0 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
0 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
0 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
0 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
0 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
0 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
2 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
2 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
0 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
0 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
0 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
5 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
2 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
0 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
0 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
0 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
2 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 99 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|